AndroidHealthClinic

Afvallen of aankomen?

Bezoekers in dit topic

Jdome

Novice
Lid geworden
7 dec 2016
Berichten
2
Waardering
0
Hallo,

Omdat ik last had/heb van ophopend vet rond mijn buik en borst ben ik in begin dit jaar begonnen bij de sportschool met als doel om mijn vetpercentage te verlagen. Ik heb mijn voeding drastisch aangepast en deed voornamelijk cardio en daarnaast ook af en toe krachttraining op apparaten. Ik ben in de periode t/m oktober van dit jaar van 78KG lichaamsgewicht naar 68KG lichaamsgewicht gegaan. Mijn vetpercentage is van ongeveer 22% naar 17.1% gegaan. Zelf zie ik niet zo veel verschil, heb nog steeds aardig wat vet rond mijn borst en buik.

Ik had nooit een vast sportschool ritme en ging gewoon wanneer ik zin had, maximaal 2x per week en soms weken niet.

Sinds ongeveer 1,5 maand ben ik naar een andere sportschool gegaan en heb ik mijn mentaliteit aangepast. Ik wil nu echt progressie maken (gespierder worden, maar ook nog wat vet verliezen) en ben daarvoor bereid veel te doen. Ik train nu 3x in de week. Omdat ik nu samen met iemand train die niet af wil vallen doe ik nu bijna geen cardio meer, afgezien van de warming up.

Ik volg een driedaags splitschema met zowel apparaten en losse gewichten:
Dag 1: Borst, schouders, tricep
Dag 2: Rug, bicep
Dag 3: Benen, buik

Qua voeding probeer ik zo veel mogelijk 1,5KG/2KG eiwitten per kilo lichaamsgewicht en 1 gram vet per kilo aan te houden en dit lukt redelijk.

Mijn stats zijn nu het volgende:
Leeftijd 23 jaar
Lengte 185 CM
Gewicht 68 KG
Vet 17.2%
Spiermassa 53.6 KG

Nu twijfel ik een beetje of ik eerst moet gaan cutten om een lager vetpercentage te krijgen of gelijk moet gaan bulken om zo meer spiermassa te krijgen. Kunnen jullie mij hierin adviseren?

En wat voor supplementen raden jullie mij aan? Momenteel neem ik alleen na elke training een whey shake.
 
Dat is maar net wat je zelf wilt. Als je het niet erg vindt om wat vetjes te hebben, dan zou ik gewoon rustig aan bulken. Irriteer je je wel aan dat vet, ga je cutten. Persoonlijk zou ik niet gaan cutten met 68 kg en weinig massa.
 
Geen supplementen. Beter eten, en beter trainen. Je zegt dat je bereid bent veel te doen maar je traint maar 3x per week.
 
Geen supplementen. Beter eten, en beter trainen. Je zegt dat je bereid bent veel te doen maar je traint maar 3x per week.
Wat is er mis met 3x per week trainen? Een goede fullbody 3 keer per week is meer dan voldoende.
Nu is het trainingsschema van TS wel verschrikkelijk slecht :(

Jdome Ik raad je aan om een degelijk fullbody schema te volgen als je het bij 3 trainingen wilt houden: starting strength, stronglifts, icf 5x5, of greyskull LP
Als je vier trainingen ook goed vindt is een UB/LB ook een goede optie.
Verder zou ik juist wel gaan cutten, tot je progressie op de compoundoefeningen in bovenstaande schema's helemaal vast loopt.Dan kun je mooi gebruik maken van je noobgains en tegelijk wat vet verliezen.Daarna moet je een keuze maken, of bulken en wat vetter worden of cutten en even vast zitten in je progressie.
 
Wat is er mis met 3x per week trainen? Een goede fullbody 3 keer per week is meer dan voldoende.
Nu is het trainingsschema van TS wel verschrikkelijk slecht :(

Jdome Ik raad je aan om een degelijk fullbody schema te volgen als je het bij 3 trainingen wilt houden: starting strength, stronglifts, icf 5x5, of greyskull LP
Als je vier trainingen ook goed vindt is een UB/LB ook een goede optie.
Verder zou ik juist wel gaan cutten, tot je progressie op de compoundoefeningen in bovenstaande schema's helemaal vast loopt.Dan kun je mooi gebruik maken van je noobgains en tegelijk wat vet verliezen.Daarna moet je een keuze maken, of bulken en wat vetter worden of cutten en even vast zitten in je progressie.

Ik heb na het trainen altijd 2 dagen spierpijn, en dacht dat het slecht was om te trainen als je nog spierpijn hebt. Daarom volg ik nu een gesplit schema en geen full body. Zal wel eens gaan kijken naar UB/LB 4 dagen. Thanks voor je advies.
 
Ik heb na het trainen altijd 2 dagen spierpijn, en dacht dat het slecht was om te trainen als je nog spierpijn hebt. Daarom volg ik nu een gesplit schema en geen full body. Zal wel eens gaan kijken naar UB/LB 4 dagen. Thanks voor je advies.
Onzin, trainen met spierpijn kan prima. Spierpijn zegt erg weinig over herstel en spiergroei namelijk. Als je gewoon een fullbody gaat doen heb je na een paar weken helemaal geen spierpijn meer :)
 
Back
Naar boven