XXL Nutrition

Afvallen of niet....

Bezoekers in dit topic

Gast 167881

Novice
Lid geworden
30 jul 2019
Berichten
19
Waardering
7
Pas begonnen met krachttraining, vooral om spieropbouw te krijgen om meer cal.te verbranden ,nu heb ik zo de smaak te pakken dat ik mss wel meer voor spierontwikkeling zal blijven gaan......

Mijn vraag is nu ;
Ik woog 104kg met 179cm lengte , via joggen en dieet ben ik gezakt tot 94kilo (hoog bmi nog) nu lees ik dat diëten niet helpt om spieren op te bouwen , stop ik dan best met diëten ?? Maar met al mijn (buik) vet ga ik op termijn dan ook geen ontwikkeling zien natuurlijk......
Dus zal er keuze moeten gebeuren diëten of net genoeg eten...

Mijn training is 3x per week krachttraining (schema's van het goedkope oranje fitnesscentrum, mss ook beter om andere schema's te gebruiken,? ) en 3x per week een 60min joggen , eten lag nu al tijd rond 1900cal met my fitnesspal Berekend .
 
BMI zegt 0.0 , met jouw lengte zul je met 85 kg nog een "hoog" bmi hebben

Persoonlijk zou ik nog niet denken aan bulken maar eerst verder cutten , en je vetpercentage ( en gewicht laten zakken )
Cutten tot procent of 13-15 % en daarna leanbulk starten
 
Niet stoppen met 'diëten'. Als beginner kun je nog prima tegelijkertijd spiermassa winnen en vet verliezen, dus grijp die kans.

En volledig eens met wat Alexsdc hieronder over diëten zegt.
 
Allereerst zou ik zeggen: zie wat je doet niet als een dieet.
diëten is iets tijdelijks namelijk.
Creëer een "gezonde" levensstijl die je je leven lang kan volhouden.

Gebruik daarnaast het 5x5 stronglifts schema, beginnersschema waarbij je snel kracht zult ontwikkelen.

1900cal op 94kg is wat aan de lage kant, zeker omdat je 6x per week sport.
Zou eerder naar 2400/2500 calorieën gaan per dag en zie wat dat al met je lichaam gaat doen in combinatie met krachttraining
 
Allemaal hartelijk dank voor de reactie en ga er mee aan de slag, zal ook proberen updates te plaatsen met wat er allemaal gebeurd
 
Misschien ook wat meer inlezen over voeding en je behoefte etc.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

verder inderdaad niet gaan bulken nu. Neem je eten onder de loep en maak pas je voeding aan naar een haalbaar schema. Geen dieet maar een levensstijl (zoals eerder genoemd). Je kan prima ook lekker eten en onder onderhoud en dus afvallen mits je macro's een beetje goed op orde zijn.
En zeker als beginner kan je ook nog spieren gainen en vet verliezen (beginners gainz).

Dus ga je voeding op orde stellen en hou dan ook rekening met je onderhoud (tweede post in de link heeft een excel maar je werkt al met MFP... maar mogelijk voor je onderhoud ed). En pak een bewezen trainingsschema. 5x5 stronglift starting strenght.
Cardio altijd na je training doen als je het op een trainingsdag doet.

Bij vragen gewoon hier stellen. Domme vragen zijn er niet en het kan eel leerzaam zijn.
succes. :)
 
Back
Naar boven