AndroidHealthClinic

afvallen op onderhoud of minder calorien nuttigen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Linny

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2013
Berichten
26
Waardering
2
Lengte
1m59
Massa
73kg
Goedemorgen allen,

Na een lange tijd trainen mét voedingsschema heb ik er de afgelopen maanden een potje van gemaakt. 8 kilo aangekomen :o
Nu heb ik een dilemma. Wat kan ik het beste doen:

1. Op onderhoud eten 2282 kcal. 3X KT daarna HIIT (meteen knallen dus) let op !!! Mijn motivatie is op dit moment niet je van het.

2. Onder onderhoud eten 1782 kcal en 3X KT (cardio even laten voor wat het is)

Mijn doel is eerst afvallen en daarna weer spiertjes maken :)

Help me please
 
Waarom het - imo - contra-produktieve (vwb herstel en spieropbouw) HIIT ipv steady-state cardio na je workout?
 
Waarom het - imo - contra-produktieve (vwb herstel en spieropbouw) HIIT ipv steady-state cardio na je workout?

Hoezo contra productief? (meestal doe ik ook gewoon cardio hoor omdat HIIT best killing is) maar je hebt toch hetzelfde resultaat in minder tijd, en een flinke after burn? Dacht ik zo ...
 
Ik zou lekker onder onderhoud gaan, en cardio nog even weglaten.
Dan kun je met HIIT beginnen wanneer je aan je laatste loodjes begint en het allemaal wat moeilijker gaat.
 
Hoezo contra productief? (meestal doe ik ook gewoon cardio hoor omdat HIIT best killing is) maar je hebt toch hetzelfde resultaat in minder tijd, en een flinke after burn? Dacht ik zo ...

Contra-produktief omdat het herstel, dus spiergroei, in de weg zit.

In kortere tijd verbrand je idd meer kcal, maar het heeft imo meer nadelen dan voordelen icm bodybuilding.
 
Motivatie is toch het belangrijkste wat je nodig bent om je doel te bereiken. 100% moet je er voor gaan met training en je voeding. Niet te snel willen ook en ga niet gelijk drastisch je voeding verlagen en cardio toevoegen.
 
Ik zou lekker onder onderhoud gaan, en cardio nog even weglaten.
Dan kun je met HIIT beginnen wanneer je aan je laatste loodjes begint en het allemaal wat moeilijker gaat.

HillR, dus dat. Hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik kan mij hierin zeker vinden maar kon even niet kiezen. Ik meld me weer als ik in proporties ben en weer omhoog in calorieën moet gaan. Bedankt ;)

---------- Toegevoegd om 19:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

Motivatie is toch het belangrijkste wat je nodig bent om je doel te bereiken. 100% moet je er voor gaan met training en je voeding. Niet te snel willen ook en ga niet gelijk drastisch je voeding verlagen en cardio toevoegen.

Klopt, daar heb je helemaal gelijk in. De motivatie is er, maar idd niet 100% daarom ben ik nu aan het afwegen wat ik zal gaan doen. En hier posten geeft me net dat laatste zetje ;) Bedrijf waar ik langgg voor werkte ging failliet dus ja, dan zat ik een tijd thuis met een koelkast die naar me keek. Maar ik wil nu echt weer serieus aan de slag.
 
Voor beide keuzes moet je 100% geven. Wat belangrijk is is dat je niet te snel resultaat moet willen verwachten. Zo raak je alleen maar teleurgesteld en motiveert ook niet. Probeer een plan te maken wat voor jou goed te volgen / vol te houden is wbt voeding en training.
 
Het is inderdaad wat Natty zegt. Geef wat je kan en verwacht geen wonderen. Veranderingen gaan vaak voor je gevoel te langzaam. Maar de volhouder wint!
 
Het is inderdaad wat Natty zegt. Geef wat je kan en verwacht geen wonderen. Veranderingen gaan vaak voor je gevoel te langzaam. Maar de volhouder wint!

Mijn antwoord op natty staat erboven. Ging iets verkeerd. Ben het ook helemaal met haar eens. Wat ik elke keer vergeet is dst ik 4 maanden ben gestopt met roken. Niet fijn voor de spijsvertering. Ik hoop op een halve kilo per week (in het begin zal dit wel sneller gaan) maar ik ga het doen. De laatste keer dat ik op een plateau zat heb ik het helaas opgegeven. Deze keer ga ik (eerder) jullie hulp inschakelen als ik vragen heb of ergens mee zit. Bedankt ook voor de reacties op mijn vragen. Erg fijn.
 
Iedereen blijft wel eens hangen en is super frustrerend.
Juist dan blijven doorzetten en aanpassen waar nodig.

Je kunt altijd een trainings log openen voor jezelf om bij te houden en voor motivatie. Een uiteraard om vragen te stellen.
 
Ik zou lekker onder onderhoud gaan, en cardio nog even weglaten.
Dan kun je met HIIT beginnen wanneer je aan je laatste loodjes begint en het allemaal wat moeilijker gaat.

++ hiervoor

puur in de context van weight loss cardio liever niet dan wel in situaties waar dat mogelijk is imo
 
Iedereen blijft wel eens hangen en is super frustrerend.
Juist dan blijven doorzetten en aanpassen waar nodig.

Ja, zeker frustrerend. Ik dacht wat doe ik verkeerd. En het lukt niet. Maar nu weet ik dat er meer wegen zijn alleen het duurt ff :)

Je kunt altijd een trainings log openen voor jezelf om bij te houden en voor motivatie. Een uiteraard om vragen te stellen.

Ik ga even uitvogelen hoe het werkt, bedankt voor de tip!

---------- Toegevoegd om 21:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

++ hiervoor

puur in de context van weight loss cardio liever niet dan wel in situaties waar dat mogelijk is imo

Thnx. De eerste keer ben ik dus op onderhoud gaan eten en puur op cardio gaan afvallen. Dat ging best lekker een flinke tijd Tot de plateau inderdaad. (65kg) Nu ga ik het dus andersom doen. Eerst calorieën omlaag. Bij plateau cardio. Ik denk als ik daar ben (bij het cardiogedeelte) dat ik kan gaan cleanbulken. Maar dat bekijk ik als het zover is. Ik hou namelijk niet van té dun.

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

Nog 2 vragen: Kan ik een log maken onder "bezoekersberichten" of zit ik er dan naast?

En kan ik hier ook mijn trainingsschema plaatsen om te kijken of ie goed is (zelf gemaakt) of moet ik daar een ander topic voor openen?

---------- Toegevoegd 31 March 2015 om 04:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst 30 March 2015 om 21:40 ----------

Goedemorgen,

Hoe kan ik een log maken? ???

En kan ik mijn trainingsschema hier posten of moet ik daar een ander topic voor openen?
 
Motivatie is toch het belangrijkste wat je nodig bent om je doel te bereiken.

Gemotiveerd worden kan vrijwel iedereen, kijk maar naar de sportscholen in januari. Waar het om draait is discipline ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven