Fitness Seller

afvallen stagneert (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Spaarstand is een fabel, maar het is toch een feit dat je onderhoud steeds lager wordt naar mater je langer probeert af te vallen? M'n vriendin die eet doordeweeks bijna niet eens 1000 kcal, in weekend misschien max 1200-1300 en valt ook erg moeizaam af. Ik durf bijna mijn hand in het vuur te steken dat er niet gesnoept wordt. Daarnaast geeft het vocht vasthouden in de vrouwelijke cyclus ook soms een beetje een slecht beeld.
Vetweefsel is geen metabool dood weefsel. Verbruikt ook energie, in rust nog 1/3e van t verbruik van spierweefsel.
Echter tenzij je chick 40 kilo weegt eet ze echt wel meer dan 1000a1200 als ze niet afvalt
 
Dus als iemand niet aan het perfect plaatje voldoet waarbij je afvalt op 1500 calorieën is het maar onzin? Makes sense

Ik zeg niet dat het geldt voor vriendin van TS, het is alleen niet altijd zo zwart-wit.
Het is wel zo zwart wit. Tot zover zijn er nog geen cellen gevonden die energie uit niets kunnen maken, en dat is wat jij en anderen hier beweren.
Dat, of je vriendin is een vetplant die aan fotosynthese doet.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel zo zwart wit. Tot zover zijn er nog geen cellen gevonden die energie uit niets kunnen maken, en dat is wat jij en anderen hier beweren.
Dat, of je vriendin is een verplant die aan fotosynthese doet.

Wellicht begrijp ik je zin niet helemaal... Bedoel je dat als de energie op is uit een cel, deze "voeding" nodig heeft om weer opnieuw energie te kunnen leveren?

Klinkt heel logisch en naar mijn idee ook correct, maar dit spreekt wellicht iets meer tot de verbeelding... :)
 
Laatst bewerkt:
Wellicht begrijp ik je zin niet helemaal... Bedoel je dat als de energie op is uit een cel, deze "voeding" nodig heeft om weer opnieuw energie te kunnen leveren?

Klinkt heel logisch en naar mijn idee ook correct, maar dit spreekt wellicht iets meer tot de verbeelding... :)
Zoals imnewhere zegt, massa en energie zijn 2 uiteinden van hetzelfde spectrum. Om energie te 'maken' moet je lichaam massa (voeding) binnenkrijgen.
Ik zeg bewust 'maken' want het enige wat je lichaam doet is omzetten. Er wordt niks gemaakt.
 
Back
Naar boven