XXL Nutrition

Afvallen + vet verliezen

Bezoekers in dit topic

Kaymitchel

Novice
Lid geworden
26 apr 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
79kg
Vetpercentage
17%
Beste leden,

Op dit moment wil ik graag afvallen en vet verliezen, weeg momenteel ca. 79 kg, 177cm en een vetpercentage van rond de 17/18%. Echter zit er nog een groot deel van vet om mijn buik heen, mede door het bier drinken in de weekenden.

Door de weeks en in het weekend lukt het me goed om gezond te eten, maar in het weekend drink ik toch nog gemiddeld 6-7 biertjes op een avond in het weekend. Ik sport nu ongeveer 3 maanden, maar heb nog niet super veel vooruitgang gezien. Het is voor mij moeilijk om per direct te stoppen met drinken, mede door mijn leeftijd en andere factoren.

Hebben jullie tips voor me om toch vooruitgang te boeken, alle tips zijn welkom; van voedingsschema tot kleine snufjes. :D
 
Je kan makkelijk afvallen ook al drink je alcohol in het weekend. Je moet het alleen wel compenseren in je eetpatroon. Dus zorgen dat je minder calorieën binnen krijgt dan dat je verbruikt.

Tip is overigens om een voedingsschema op te stellen en je totaal aantal calorieën te noteren dat je eet. Vervolgens de weegschaal in de gaten houden en je schema aanpassen waar nodig.
 
Ik drink ook fucking veel bier nu met het lekkere weer. Minimaal 2 avonden per week 10+ bier. Heerlijk maar goed. Misschien eet je wel te weinig je moet je behoefte uitrekenen en dan eens op onderhoud gaan eten kijken wat dat doet. Als je dan op gelijk gewicht blijft is iig de formule goed en kun je iets minder gaan eten om af te vallen.
 
Ik drink ook fucking veel bier nu met het lekkere weer. Minimaal 2 avonden per week 10+ bier. Heerlijk maar goed. Misschien eet je wel te weinig je moet je behoefte uitrekenen en dan eens op onderhoud gaan eten kijken wat dat doet. Als je dan op gelijk gewicht blijft is iig de formule goed en kun je iets minder gaan eten om af te vallen.

Maar ik dat probeer ik zo veel mogelijk, maar ik wil een aantal kilo afvallen, dus mijn gains zijn niet mijn prioriteit. Is het dan een 'must' om te stoppen met bieren totdat ik op mijn doel zit.
 
Maar ik dat probeer ik zo veel mogelijk, maar ik wil een aantal kilo afvallen, dus mijn gains zijn niet mijn prioriteit. Is het dan een 'must' om te stoppen met bieren totdat ik op mijn doel zit.

Nee hoeft niet zolang je in totaal maar niet teveel kcal binnenkrijgt. Je zal alleen niet in excessen kunnen drinken helaas.
 
Back
Naar boven