XXL Nutrition

Afvallen wandelen

Bezoekers in dit topic

Dumbel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
432
Waardering
128
Lengte
1m90
Massa
114kg
Vetpercentage
10%
Ik heb een vraag, kan je als je 5 keer per week 5 km in een uur wandelt het rekenen als 1 keer sporten?
Ik vraag dit omdat het nogal onduidelijk is voor mijn vriendin wat ze bij lichaamsbeweging in kan vullen omdat ze haar onderhoud wil berekenen het scheelt zo'n 300 kcal als ze van passief naar 1-3 x per week sporten invult.
 
Je kan gewoon passief berekenen en elke activiteit er per dag bij tellen.

Ik heb bijvoorbeeld 2400 inactief, 500 van 1.5 uur lopen, 500 van fitness = 3400 onderhoud voor vandaag tot nu toe.

Als je elke dag evenveel wilt eten kun je ook alles van een week bij elkaar optellen en over de dagen verdelen.

Bijvoorbeeld elke dag 1800 inactief + 5 dagen 300 wandelen + 3 dagen 300 fitness = 15000. 15000 / 7 = 2150 per dag
 
Dan komen we uit op 1750 kcal ongeveer per dag, ze zit nu op +- 1500 en is na een week alleen maar aangekomen??? is dit omdat ze dus te weinig eet op dit moment?
 
Dan komen we uit op 1750 kcal ongeveer per dag, ze zit nu op +- 1500 en is na een week alleen maar aangekomen??? is dit omdat ze dus te weinig eet op dit moment?

tuurlijk niet.. je komt niet aan als je te weinig eet... lol.

wat je maakt is een schatting, klopt die schatting wel? Heeft ze niet gefoeteld, of iets verkeerd afgemeten? hoe ziet haar voeding er exact uit?
 
Back
Naar boven