Fitness Seller

Afvallen wilt niet lukken...

Bezoekers in dit topic

zolang het cola zero/light is mag je daar ook heus wel meerdere per dag van drinken hoor, val je niet minder snel van af, eerder sneller omdat er wel nog wat caffeine in zit.
 
begin is met structuur aanbrengen. Als je elke dag pas laat in de middag opstaat zal je ook geen structuur hebben met je voeding.

Het is belangrijk om niet te weinig te eten als je af wilt vallen. Klinkt raar, maar het is echt zo. Eet minimaal 2500 kcal elke dag. Ga 3x per week een krachtraining programma volgen. Hiermee ga je meer bereiken dan met cardio. Cardio 2x per week een half uurtje intensief is al genoeg.

wat betreft je voeding:

-ALLE suikers eruit. Deze zijn echt de dooddoeners die je fysiek verpesten.

- eiwitten omhoog! De bouwstoffen voor alles in je lichaam en ze helpen je spiermassa ontwikkelen en behouden tijdens het afvallen. Met jouw gewicht moet je minimaal 180g eiwitten per dag eten.

- hoe later op de dag, hoe minder koolhydraten je neemt. Stel je eet 5 maaltijden per dag, dan kan je in de eerste 3 maaltijden gewoon koolhydraten eten en in de laatste 2 kan je ze beter vermijden.

- Belangrijkste blijft je totale Kcal inname ten opzichte van je Kcal verbruik. Als je minder eet dan je verbruikt val je af, heel simpel.
 
ja vind je het gek dat je niet afvalt.

1. cola light eruit daar zit aspartaan in, je lichaam denkt dat het suiker is en zal insuline proberen aan te maken en je verbranding gaat achteruit hierdoor en je lichaam zal meer gaan hunkeren naar suikers. gewoon water drinken

2. snoep en koek ? echt eruit ook al is het 100 kcal de vetten en suikers heb je gewoon niet nodig

3. je eet echt veel te weinig, eet 6 maaltijden op een dag, probeer eerste 4 maaltijden eiwit en kh te eten en de laatste alleen eiwit met evt wat vet maar dat is aan jou.

4. kaas eruit, die vetten heb je echt niet nodig en boterhammen vervangen door zilvervliesrijst

5. probeer een voeding schema te maken met hooguit 150gr kh verdeeld over de eerste 4 maaltijden en minstens 30gr eiwit per maaltijd met bijv kipfilet en vis.

6. traplopen tsja het is wat je wilt, ga gewoon kracht training doen en erna een half uur fietsen/hardlopen 3 a 4x per week hoeft niet eens intensief.

probeer dit is voor 4 weken en de kilo's vliegen er echt wel af.

---------- Post toegevoegd Sat 27 Aug 2011 om 18:59 ----------

zolang het cola zero/light is mag je daar ook heus wel meerdere per dag van drinken hoor, val je niet minder snel van af, eerder sneller omdat er wel nog wat caffeine in zit.

:roflol:
 
ja vind je het gek dat je niet afvalt.

1. cola light eruit daar zit aspartaan in, je lichaam denkt dat het suiker is en zal insuline proberen aan te maken en je verbranding gaat achteruit hierdoor en je lichaam zal meer gaan hunkeren naar suikers. gewoon water drinken

2. snoep en koek ? echt eruit ook al is het 100 kcal de vetten en suikers heb je gewoon niet nodig

3. je eet echt veel te weinig, eet 6 maaltijden op een dag, probeer eerste 4 maaltijden eiwit en kh te eten en de laatste alleen eiwit met evt wat vet maar dat is aan jou.

4. kaas eruit, die vetten heb je echt niet nodig en boterhammen vervangen door zilvervliesrijst

5. probeer een voeding schema te maken met hooguit 150gr kh verdeeld over de eerste 4 maaltijden en minstens 30gr eiwit per maaltijd met bijv kipfilet en vis.

6. traplopen tsja het is wat je wilt, ga gewoon kracht training doen en erna een half uur fietsen/hardlopen 3 a 4x per week hoeft niet eens intensief.

probeer dit is voor 4 weken en de kilo's vliegen er echt wel af.

---------- Post toegevoegd Sat 27 Aug 2011 om 18:59 ----------



:roflol:


komop gast, geloof je het zelf :rolleyes: zo'n dikke broscience dit, ik drink bijna iedere dag light producten ( ook water hoor, daar niet van ) en ik val prima af. laat maar eens onderzoeken zien waarin dit word beweerd.
 
komop gast, geloof je het zelf :rolleyes: zo'n dikke broscience dit, ik drink bijna iedere dag light producten ( ook water hoor, daar niet van ) en ik val prima af. laat maar eens onderzoeken zien waarin dit word beweerd.

gast als het werkt voor jou dan werkt het voor jou.

maar aspartaan is niet echt bevoordelijk als je echt goed wilt cutten, als cola zo geweldig was omdat het maar 1 kcal is en door de caffeine wat erin zit dat je daardoor sneller zou afvallen zou iedereen in de wedstrijdvoorbereiding aan de cola light gaan.

zoek maar op google naar aspartaan, ik ga nu echt ff geen onderzoeken zoeken. maar lees maar is over aspartaan, als het niet waar is wat ik zeg trek ik me helemaal terug en zal ik me verontschuldigen.
 
gast als het werkt voor jou dan werkt het voor jou.

maar aspartaan is niet echt bevoordelijk als je echt goed wilt cutten, als cola zo geweldig was omdat het maar 1 kcal is en door de caffeine wat erin zit dat je daardoor sneller zou afvallen zou iedereen in de wedstrijdvoorbereiding aan de cola light gaan.

zoek maar op google naar aspartaan, ik ga nu echt ff geen onderzoeken zoeken. maar lees maar is over aspartaan, als het niet waar is wat ik zeg trek ik me helemaal terug en zal ik me verontschuldigen.

Aspartaam is veilig voor je gezondheid en niet kankerverwekkend.
Light drinks met zoetstoffen vormen een ideale oplossing voor consumenten die willen kiezen voor een suikervrije en/of calorievrije drank. De veiligheid van zoetstoffen staat buiten kijf, ook recent is dit weer benadrukt door de EFSA en het Voedingscentrum. De indruk dat zoetstoffen onveilig/kankerverwekkend zouden zijn, is daarom volledig onterecht. Om je een beeld te geven: een persoon van 65 kilo mag een mensenleven lang - bijvoorbeeld - 3 à 4 liter Cola Light per dag veilig consumeren zonder gezondheidsrisico.

Van aspartaam krijg je niet meer trek in zoet.
Eten en drinken veroorzaken altijd een lichte daling van de suikerspiegel, waardoor de behoefte aan iets zoets kan ontstaan. Deze daling is echter hetzelfde bij het drinken van een glas water als bij het drinken van een aspartaamoplossing.

Aspartaam heeft geen effect op de functies in je lichaam.
Aspartaam wordt bij vertering niet opgenomen in de bloedbaan, zoals bij medicijnen het geval is. Daarom kan aspartaam geen invloed hebben op de functies in je lichaam. Ook tijdens en na de zwangerschap bijvoorbeeld is er geen enkel bezwaar om aspartaam te gebruiken.


mensen in wedstrijdvoorbereiding gebruiken andere stimulanten zoals clen , efedrine en caffeine anhydrous in pure vorm, dusja dan word die paar mg caffeine in cola wel overbodig ja en aangezien je veel vocht binnen moet krijgen is water logischer omdat je van liters cola met koolzuur onzettend last van je maag krijgt ;)
 
Aspartaam is veilig voor je gezondheid en niet kankerverwekkend.
Light drinks met zoetstoffen vormen een ideale oplossing voor consumenten die willen kiezen voor een suikervrije en/of calorievrije drank. De veiligheid van zoetstoffen staat buiten kijf, ook recent is dit weer benadrukt door de EFSA en het Voedingscentrum. De indruk dat zoetstoffen onveilig/kankerverwekkend zouden zijn, is daarom volledig onterecht. Om je een beeld te geven: een persoon van 65 kilo mag een mensenleven lang - bijvoorbeeld - 3 à 4 liter Cola Light per dag veilig consumeren zonder gezondheidsrisico.

Van aspartaam krijg je niet meer trek in zoet.
Eten en drinken veroorzaken altijd een lichte daling van de suikerspiegel, waardoor de behoefte aan iets zoets kan ontstaan. Deze daling is echter hetzelfde bij het drinken van een glas water als bij het drinken van een aspartaamoplossing.

Aspartaam heeft geen effect op de functies in je lichaam.
Aspartaam wordt bij vertering niet opgenomen in de bloedbaan, zoals bij medicijnen het geval is. Daarom kan aspartaam geen invloed hebben op de functies in je lichaam. Ook tijdens en na de zwangerschap bijvoorbeeld is er geen enkel bezwaar om aspartaam te gebruiken.


mensen in wedstrijdvoorbereiding gebruiken andere stimulanten zoals clen , efedrine en caffeine anhydrous in pure vorm, dusja dan word die paar mg caffeine in cola wel overbodig ja en aangezien je veel vocht binnen moet krijgen is water logischer omdat je van liters cola met koolzuur onzettend last van je maag krijgt ;)

ok............

is weer een mening van een onderzoeker, zijn genoeg artikelen die dit weer tegenspreken. dat aspartaam onveilig is, is zeker niet zo het is wel degelijk veilig maar het verhaal blijft nog altijd dat je lichaam denkt dat het echte suikers is en insuline zou produceren en je meer trek krijg in suikers alleen in dit artikel komt dit niet ter orde maar tegen gesproken maar in andere artikelen is dat weer anders.

maar met wedstrijdvoorbereiding dacht ik meer dat ze cola zouden drinken meer voor de smaak en niet voor de functie ervan. gezien dat die gasten in de laatste fase echt smerig eten haha
 
kerel denk je nou echt dat je lichaam dit:
470px-Aspartame.svg.png


dan ook maar ooit aan kan zien voor dit:
157px-Alpha-D-Glucopyranose.svg.png


of dit:
179px-Beta-D-Fructofuranose.svg.png



zijn 2 totaal verschillende stoffen en structuren, weet je wel hoe complex je lichaam omgaat met dat soort dingen? die ziet echt niet zomaar een bepaalde stof aan voor iets wat het nodig heeft tenzij het een grote gelijkenis heeft.

maar goed, als jij met een onderzoek komt dat dit beweerd, be my guest.
 
Lol, een cola light discussie :P
Ik drink toch niet zoveel op een dag, maximaal 2 blikjes van 0,33. Gaat om coca cola zero als het merk/soort nog enige betekenis heeft. Ik drink wel gewoon veel water. Eigenlijk zijn dit de enige dingen die ik drink, ik drink echt helemaal niets anders (op een normale dag, dus feesten enz. zijn een uitzondering):

- Coca Cola Zero - 2 blikjes per dag
- Water - 2 a 4 liter per dag
- Koffie - verschilt van dag tot dag, soms helemaal geen en soms 1 koffie met suiker en melk
- Melk (halfvol) - 1 a 2 glazen per dag

En ik las dat ik moet stoppen met suikers? Ik eet best veel bananen (zo'n 2 per dag). Hier zitten ook suikers in, maar aangezien dit een fruit is twijfel ik of ik ook hiermee moet stoppen.

Ik eet overigens al een paar dagen geen snoep/chips e.d. meer. Dus dat begint wel te wennen. En ik eet elke dag 1 blikje tonijn. Ik las ergens op dit forum (een tijd geleden) dat dit goed voor je is. Kan iemand dit bevestigen? :D

En een allerlaatste vraag: soms lees ik dat het eten van snelle suikers (b.v. toetje o.i.d) na het eten goed voor je is en je dit niet moet overslaan, omdat dit je stofwisseling versneld. Is dit waar of zijn deze suikers overbodig?

---------- Post toegevoegd Sat 27 Aug 2011 om 19:41 ----------

Nog een reactie op die coca cola discussie:

Ik heb nog 6 blikjes en een halve 1 liter fles staan. Drink die de komende 2 a 3 dagen ook op en dan probeer ik een maand lang geen cola te drinken. Eens kijken of het verschil uitmaakt! :D
 
En ik las dat ik moet stoppen met suikers? Ik eet best veel bananen (zo'n 2 per dag). Hier zitten ook suikers in, maar aangezien dit een fruit is twijfel ik of ik ook hiermee moet stoppen.

Ik eet overigens al een paar dagen geen snoep/chips e.d. meer. Dus dat begint wel te wennen. En ik eet elke dag 1 blikje tonijn. Ik las ergens op dit forum (een tijd geleden) dat dit goed voor je is. Kan iemand dit bevestigen? :D

En een allerlaatste vraag: soms lees ik dat het eten van snelle suikers (b.v. toetje o.i.d) na het eten goed voor je is en je dit niet moet overslaan, omdat dit je stofwisseling versneld. Is dit waar of zijn deze suikers overbodig?

---------- Post toegevoegd Sat 27 Aug 2011 om 19:41 ----------

1 banaan in de ochtend is voldoende.
Tonijn is zeer goed, want hier zitten veel eiwitten in.
toetje is volledig overbodig bij mijn weten.
 
Volgens mij mis je nog steeds de belangrijkste aanbevelingen hier:

1 Bereken je onderhoud
2 Maak een voedingsschema en zorg dat je ongeveer 20% minder eet dan je onderhoud
3 Niet afgevallen na 2 weken? Minder eten of meer sporten

 
Beste Topic opener; Als je je onderhoud hebt uitgerekend en daar elke dag zo'n 500kcal onder zit en gewoon gezond eet verder dan val je af, met of zonder toetje, vertrouwen.

Als je dan ook nog zorgt dat je genoeg complexe kh en voldoende proteine (ongeveer 180gr p dag in jou geval) binnen krijgt, dan zit je helemaal goed. Sterker nog dan heb je een killer fat loss dieet vergeleken met wat je eerst had. Nog wat cardio er bij naast de KT en het is compleet.

Bovenstaande is waar het om gaat.

"suikers" is een verwarrend begrip voor je zie ik. Ik wil niet als een schoolleraar over komen nu, maar ik wil het toch ff uitleggen, hopelijk doe je er wat mee.

koolhydraten zijn er in meer complexe en meer simpel moleculaire opbouw. De simpele kh (suikers) zijn eenvoudiger voor het lichaam om af te breken en te gebruiken voor energie, als die energie niet direct benut wordt dan wordt het overschot opgeslagen.

Deze kh zijn er in verschillende vormen: zo is er glucose (druivensuiker wat in brood, aardappelen, pasta, granen, mais, rijst zit), sucrose (tafelsuiker), maar ook lactose (de suikers in melk) en fructose (in fruit) en er zijn er nog veel meer. Ze hebben verschillende structuren en worden op verschillende manieren door het lichaam opgenomen/afgebroken/omgezet.
Los daar van krijg je de proteine, calcium en alle mineralen, antioxidanten en omega-3 vetzuren uit melk niet binnen zonder de lactose. Voor fruit geld hetzelfde; zonder de fructose geen vezels uit je banaantje, vitaminen enz.

Vermijd gewoon de voor de hand liggende dingen zoals koekjes, taart, cola, snoep. Verder hoef je je zolang je onder je dagelijkse behoefte eet geen zorgen te maken over wel of niet lactose en fructose binnen te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle tips en ook bedankt voor de uitleg burnside, ben nog nieuw met al dit gebeuren :P

Ik heb geprobeerd mijn onderhoud e.d. uit te rekenen via internet, alleen er zijn heel veel verschillende sites waar je dit kunt doen.

Is er een bepaalde site waar je alles wat je nodig hebt kunt uitrekenen/samen stellen? Hoeft niet eens allemaal op 1 site te zijn, als het maar betrouwbaar/zo precies mogelijk is.

Ik denk dat het straks slechts 3x per week KT en cardio gaat worden i.v.m. school.
Ik denk dan 1 of 2x doordeweeks en 1 of 2x in het weekend. Ik zal morgen een voedingsschema proberen samen te stellen. Ik post hem dan hier en ik hoop dat jullie er een mening over kunnen geven zodat ik e.v.t dingen kan verbeteren! :D

Tot nu toe heeft dit forum mij i.i.g. erg goed geholpen!
 
Yinyang had al een post op de 1ste pagina met een link waar je je onderhoud uit kunt rekenen.
 
en uiteraard je gestel en ook beetje genetica bepalen wat en hoe snel je gaat kunnen afvallen
 
komop gast, geloof je het zelf :rolleyes: zo'n dikke broscience dit, ik drink bijna iedere dag light producten ( ook water hoor, daar niet van ) en ik val prima af. laat maar eens onderzoeken zien waarin dit word beweerd.

en toch heeft hij gelijk wat insuline betreft.
 
cola light eruit daar zit aspartaan in, je lichaam denkt dat het suiker is en zal insuline proberen aan te maken en je verbranding gaat achteruit hierdoor en je lichaam zal meer gaan hunkeren naar suikers. gewoon water drinken

maar aspartaan is niet echt bevoordelijk als je echt goed wilt cutten

maar het verhaal blijft nog altijd dat je lichaam denkt dat het echte suikers is en insuline zou produceren en je meer trek krijg in suikers alleen in dit artikel komt dit niet ter orde maar tegen gesproken maar in andere artikelen is dat weer anders.

Geef dan inderdaad maar eens een goed onderbouwd verhaal, met relevante wetenschappelijke studies. Ik zal het tegendeel al even aangeven.

In een 12 weken durende studie concludeerde Kanders dat aspartaam hielp bij het afvallen, zowel bij mannen als vrouwen [1]. In een onderzoek van Blackburn et al werden 163 vrouwen random ingedeeld in een groep die wel en een groep die geen voedingsmiddelen met aspartaam mochten nuttigen. De groep die wel aspartaam binnenkreeg verloren significant meer gewicht en kwamen later ook weer minder aan dan de groep die aspartaam vermeed [2]. Tot slot concludeerden Raben en zijn collega's dat het gebruik van zoetstof leidde tot een lagere totale inname van kcal over de dag .[3]

Zeker weten dat je dit moet afraden in de cut?

1.Kanders BS, et al. An evaluation of the effect of aspartame on weight loss. Appetite. 1988;11 (Suppl 1):73–84.

2.Blackburn GL, et al. The effect of aspartame as part of a multidisciplinary weight-control program on short- and long-term control of body weight. Am J Clin Nutr. 1997;65:409–18.

3.Raben A, et al. Sucrose compared with artificial sweeteners: different effects on ad libitum food intake and body weight after 10 wk of supplementation in overweight subjects. Am J Clin Nutr. 2002;76:721–9.
 
Geef dan inderdaad maar eens een goed onderbouwd verhaal, met relevante wetenschappelijke studies. Ik zal het tegendeel al even aangeven.

In een 12 weken durende studie concludeerde Kanders dat aspartaam hielp bij het afvallen, zowel bij mannen als vrouwen [1]. In een onderzoek van Blackburn et al werden 163 vrouwen random ingedeeld in een groep die wel en een groep die geen voedingsmiddelen met aspartaam mochten nuttigen. De groep die wel aspartaam binnenkreeg verloren significant meer gewicht en kwamen later ook weer minder aan dan de groep die aspartaam vermeed [2]. Tot slot concludeerden Raben en zijn collega's dat het gebruik van zoetstof leidde tot een lagere totale inname van kcal over de dag .[3]

Zeker weten dat je dit moet afraden in de cut?

1.Kanders BS, et al. An evaluation of the effect of aspartame on weight loss. Appetite. 1988;11 (Suppl 1):73–84.

2.Blackburn GL, et al. The effect of aspartame as part of a multidisciplinary weight-control program on short- and long-term control of body weight. Am J Clin Nutr. 1997;65:409–18.

3.Raben A, et al. Sucrose compared with artificial sweeteners: different effects on ad libitum food intake and body weight after 10 wk of supplementation in overweight subjects. Am J Clin Nutr. 2002;76:721–9.

"*This work was supported by grants from the NutraSweet Company, "

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0195666388800503 :D

Temuijn brada, i like your style :D

en zijn de proefpersonen afgevallen door de aspartaam of omdat ze minder suiker aten dan de anderen?
uit dat citaat van dr snugles dat zoetstof leidt tot een lagere kcal inname klinkt door dat die andere groep dus gewoon suiker heeft gegeten, geen wonder dat ze meer kcal binnenkregen.

Los van de resultaten van dit onderzoek of welke dan ook kan ik wel zeggen dat ik tijdens de cut echt heel erg veel zoetstof heb binnen gekregen; zo'n 15 zoetjes per dag plus tijdens de ochtend cardio een blikje kunstmatig gezoete energydrink en ik ben zonder problemen gewoon afgevallen.
 
Zinloze discussie...

De topicstarter zou gewoon 3 liter water per dag moeten drinken ook om een heleboel andere redenen. Als ie dit doet, zal die nog hooguit 2-3 glazen cola kunnen drinken (mag wel). Hij moet dus cola gewoon inruilen voor water.

3L water en 3L cola light op één dag zit er volgens mij niet in, ook niet voor de echte cola-liefhebber.
 
Back
Naar boven