XXL Nutrition

Afvallen wordt steeds moeilijker

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
29 mrt 2020
Berichten
19
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
17%
Hallo allemaal,

ik woog in augustus 97 kg en ben nu zo’n 17 kilo afgevallen en mijn percentage is behoorlijk gedaald. Ik ben dus van ver gekomen en al behoorlijk tevreden zeker gezien het feit dat ik al 2 keer een kleinere maat werkkleding heb moeten aanvragen.

Toch zit ik volgens het bmi nog steeds op overgewicht en moet er nog zeker 5 kilo af om “officieel” op een gezond gewicht te zitten. Ik volg een schema met ongeveer 2000 kcal per dag terwijl mijn energiebehoefte rond de 2800 zit. Ik ben 29 jaar, weeg nu rond de 79-80 kilo en had op 10 maart een vetpercentage van 17,5. Ik kan helaas geen nieuwe vetmeting laten doen vanwege de coronacrisis, maar die is zeker gedaald. Ik doe nu veel hardlopen (4-5x in de week) en krachttraining ff niet omdat de sportscholen dicht zijn.

Heeft er iemand nog tips hoe je toch nog goed blijvend kunt afvallen ook al ben ik al zoveel kwijt geraakt? Het gewicht van 78-82 kilo heb ik nu toch al een maandje of 2 en ik heb enorm veel moeite om nu nog meer af te vallen, ook mentaal gezien. Wat zijn goede vervolgstappen of criteria om nu toch nog af te kunnen vallen. Lager in calorieën zitten gaat hem echt niet worden want minder dan 2000 kcal ga ik niet trekken. Ik drink sowieso geen alcohol dus dat is geen probleem. Ik vind het moeilijk om te bepalen nu welke vervolgstappen ik kan nemen om toch tot de 70-75 kg te komen en ook gewoon af en toe normaal kan eten. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
 
Las even 2 weekjes eten op je 'nieuwe' onderhoud toe.

Zolang je niet 3x in de week de kebab zaak leeg eet kun je best af en toe eens wat genieten. Blijven bewegen sowieso.
 
Kijk even objectief naar jezelf: is die 17 kg niet een heel goede verbetering, zit je niet een stuk beter in je vel, is het niet heel fijn dat je nu 4x kan hardlopen zonder kapot te gaan?
Ik zou niet zo naar dat vet% kijken. Op een bepaald moment is het wel een beetje klaar met afvallen. Je zou nu beter op kracht opbouwen kunnen focussen. Lastig nu de gyms dicht zijn. Maar alle goeie fitness kanalen hebben nu tips over thuis trainen, daar kan je echt wel iets uithalen.
 
Ik zou ook niet nog lager gaan in kcal.
Misschien even een paar dagen op onderhoud en herzien of voeding eens.
Wat eet je nu? Hoeveelheden etc
Je kan mogelijk meer voedende of andere producten gebruiken. Dan kan je eventueel nog wat lager of anders zitten.

Wat meer wandelen en inventief worden met thuis trainen. Bij voorbeeld met weerstandbanden. In een parkje staan ook vaak toestellen. Je moet in oplossingen denken.

Maar voeding speelt er de grootste rol.in.
Post eens wat je nu eet. Zo kunnen we tips geven en meekijken.
 
Kijk even objectief naar jezelf: is die 17 kg niet een heel goede verbetering, zit je niet een stuk beter in je vel, is het niet heel fijn dat je nu 4x kan hardlopen zonder kapot te gaan?

zoals ik al zei in de eerste alinea ben ik ook tevreden, maar ondanks dat heb ik toch nog steeds een klein beetje overgewicht en heb ik nog steeds redelijk wat buikvet. En dat buikvet wil ik juist vanaf.
 
Toch zit ik volgens het bmi nog steeds op overgewicht en moet er nog zeker 5 kilo af om “officieel” op een gezond gewicht te zitten

Je BMI zegt 0.0 over een gezond gewicht , 90 procent van de krachtsporters heeft een BMI met een "obese " status ..
BMI is niets anders dan je lengte en gewicht . Als je stats kloppen ( 1.75 m lang en 80 kg ) is dat prima,
Staar je niet blind op BMI aub , maar kijk in de spiegel en laat indien je onzeker bent een goede gedegen 4 of 8 punts vetmeting doen om inzicht te krijgen
 
Voedingsschema

Ontbijt:


- 30 gram eiwitpoeder van minimaal 73% eiwit

- 200 ml ongezoete amandelmelk

- 100 gram rood fruit

- 30 gram havermout

- 20 gram amandelen

Tussendoor

1 boterham met 48+ kaas

Lunch

- 2 volkoren boterhammen

- 2 hele eieren

Of hetzelfde als avond eten maar dan 40 gr. Ongekookte rijst.

- stuk fruit eventueel

Tussendoor

- 2 volkoren wasa crackers

- half blikje tonijn 80 gram


Avondeten

- minimaal 200 gram groenten naar keuze

- 150 gram kipfilet

- 50 gram zilvervliesrijst

Tussendoor

- smart bar crunch

Pre-bed

- halve bak á 250 gram Franse magere kwark

- 1 appel OF 1 peer

- 30 gram amandelen
 
kijk in de spiegel en laat indien je onzeker bent een goede gedegen 4 of 8 punts vetmeting doen om inzicht te krijgen

Door de Corona crisis kan ik dat nergens meer laten doen dus dat is even lastig. Ik kan vanavond wel even een shape foto erop zetten om te laten zien wat ik bedoel.
 
Ik zou ook niet nog lager gaan in kcal.
Misschien even een paar dagen op onderhoud en herzien of voeding eens.
Wat eet je nu? Hoeveelheden etc
Je kan mogelijk meer voedende of andere producten gebruiken. Dan kan je eventueel nog wat lager of anders zitten.

Wat meer wandelen en inventief worden met thuis trainen. Bij voorbeeld met weerstandbanden. In een parkje staan ook vaak toestellen. Je moet in oplossingen denken.

Maar voeding speelt er de grootste rol.in.
Post eens wat je nu eet. Zo kunnen we tips geven en meekijken.

Ik heb in bovenstaande reactie mijn voedingschema gezet.
 
En je macro's?
Kcal
Eiwit vet en kh?

2-2.5 gr eiwit per kg bw
Minimaal 1 gr vet per kg bw
Rest kh
Wat is je onderhoud?
 
En je macro's?
Kcal
Eiwit vet en kh?

2-2.5 gr eiwit per kg bw
Minimaal 1 gr vet per kg bw
Rest kh
Wat is je onderhoud?

ik heb mijn Marco’s eigenlijk nooit uitgerekend... wat betekent onderhoud?
 
ik heb mijn Marco’s eigenlijk nooit uitgerekend... wat betekent onderhoud?
Lees post 1 even door en gebruik de excel uit post 2. Denk dat er dan wat meer duidelijk kan worden. :)
 
Back
Naar boven