Fitness Seller

Afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Simo-1

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2016
Berichten
38
Waardering
6
Lengte
1m77
Massa
84kg
Vetpercentage
26%
Hoi,

Zoals de titel aangeeft wil ik graag afvallen..
Ik heb afgelopen jaar alleen bezig gehouden met krachtraining. Na het trainen niet opgelet op mijn eten>>trainen>>honger >>vreten>>. Ik ben wel sterker geworden maar helaas ook veel aangekomen..
Ik ben nu van plan om mijn eten te wegen en ook cardio erbij..

Ik ben 1.77 en weeg nu 84 kilo..Vetpercentage weet ik niet.
Maar als ik naar me lichaam kijk dan denk ik wel boven de 25% ( best hoog)
Mijn doelstelling is om 10 kilo af te vallen.

Ik wil graag een kilo per week afvallen..

Ik heb online mijn calorieen berekend >>

* 2026 Cal
*152 Proteine
*65 Vet
*205 Koolhydraten

Mijn trainigsschema:

Ma Upperbody
DI Lowerbody
Woe cardio (45 min loopband 600 cal verbranden)
DO Upperbody
Vrij Lowerbody
ZA Boksen ( uurtje)
Zo Uurtje Cardio ( 600-800 cal verbranden)

Heeft iemand nog tips..?
 
Een kopie van mijn post in een ander topic:

Je hoeft je niet bezig te houden met te zoeken op internet naar allerlei formules om je onderhoud te berekenen en gemiddelde kcal die nodig zijn wanneer je traint en hoeveel kcal er bijkomen voor zwaar/licht werk, ...

Je weet zelf toch hoeveel je moet eten om op gewicht te blijven? Wel: eet gewoon een week of twee NORMAAL zodat je op gewicht blijft. Houd elke dag bij hoeveel je hebt gegeten en dan weet je meteen hoeveel kcal je gemiddeld nodig hebt.

De volgende stap is dan om die kcal nuttig in te delen:

- eet 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht (80kg = 160 gram eiwitten)
- eet +- 1 gram vetten per kg lichaamsgewicht (80kg = 80 gram vetten, zoveel mogelijk gezonde vetten)
- de rest van je kcal kunnen uit koolhydraten bestaan

Ter info: 1 gram eiwitten is 4 kcal, 1 gram koolhydraten is eveneens 4 kcal en 1 gram vetten is 9 kcal.

Wil je cutten of bulken? Eet dan 500 kcal minder/meer dan je nodig hebt.
 
Nog bijkomstig ter info: je moet pakweg 9000 kcal cutten (18*500kcal per dag dus) om 1 kg vet te verliezen. De kcal die je extra verbrand bij cardio versnellen het proces dus een beetje.

Zelf ben ik voorstander om cardio tot 2-3 keer per week te beperken. Het is gezond voor je lichaam maar je moet er niet mee overdrijven omdat het je krachttraining in de weg kan zitten ;)
 
Een kilo per week is ook wel wat aan de hoge kant...
 
Je gemiddelde verbranding zal inclusief de KT en cardio neerkomen op 2800-2900 kcal.

Zeker nu je vet% zo hoog is, kun je prima streven naar een 0.75-1 kilo per week en rond de 2000 kcal nuttigen. Als je voldoende eiwitten binnenkrijgt en hard traint, zul je heel weinig spiermassa verliezen. Persoonlijk zou ik niet direct alles inzetten vanaf de start van je dieet (Behoorlijk kcal tekort, veel cardio). Want als je na X weken niet meer afvalt kun je of meer cardio doen of nog minder gaan eten. Als je vanaf de start al zeer weinig kcal nuttigt en veel cardio doet, heb je niets meer achter de hand om zulk plateau te doorbreken.

Ik zou beginnen met alleen de krachttraining en de juiste voeding (en eventueel 10-15 min cardio na iedere krachttraining). Als het afvallen vertraagt of stil komt te liggen heb je op dat moment nog wat achter de hand (Meer cardio toevoegen op de rustdagen).

succes iig.
 
Je gemiddelde verbranding zal inclusief de KT en cardio neerkomen op 2800-2900 kcal.

Zeker nu je vet% zo hoog is, kun je prima streven naar een 0.75-1 kilo per week en rond de 2000 kcal nuttigen. Als je voldoende eiwitten binnenkrijgt en hard traint, zul je heel weinig spiermassa verliezen. Persoonlijk zou ik niet direct alles inzetten vanaf de start van je dieet (Behoorlijk kcal tekort, veel cardio). Want als je na X weken niet meer afvalt kun je of meer cardio doen of nog minder gaan eten. Als je vanaf de start al zeer weinig kcal nuttigt en veel cardio doet, heb je niets meer achter de hand om zulk plateau te doorbreken.

Ik zou beginnen met alleen de krachttraining en de juiste voeding (en eventueel 10-15 min cardio na iedere krachttraining). Als het afvallen vertraagt of stil komt te liggen heb je op dat moment nog wat achter de hand (Meer cardio toevoegen op de rustdagen).

succes iig.
Super bedankt hier heb ik nog iets aan
 
Back
Naar boven