Fitness Seller

Afvallen

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
30 mrt 2022
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
78kg
Hoi allemaal

Ik wil erg graag afvallen en qua sporten is dat geen enkel probleem ik sport zelf 4a 5 keer per week

Nu is eten het probleem

Ik at soms maar 1 maaltijd op een dag maar daar ben ik mee gestopt ik hoopte zo a te vallen maar dat is natuurlijk niet het geval.

Nu eet ik gewoon 3 maaltijden op een dag maar ik zou graag een voedingsschema willen maken zodat ik me daar aan kan houden en niet radeloos iets ga maken.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Groetjes
 
Heb je hier al eens wat gelezen?
 
Heeft een van jullie misschien ern voorbeeld schema voor mij
 
Daarvoor is eerst je onderhoud behoefte nodig die afhankelijk is van je leeftijd, lengte, gewicht, activiteit etc.
Dus hoeveel kcal je nodig hebt om op gewicht te blijven. Daar moet je dan 500 kcal onder zitten.
Er zijn genoeg voorbeelden op t forum maar een schema is per persoon anders.

Wat en hoeveel eet je nu?
Dus hoeveel van alles (gewichten), welke producten, hoe bereid, gebruik van hoeveel olie/boter etc. Wat drink je? Suiker melk in koffie oid.

Schrijf dat eerst eens op.
 
ik weeg alleen niet meer omdat ik daarmee ging doorslaan in het eten, ik at niks meer tot vrij weinig omdat ik bang was om te eten.
Ik begin in de ochtend meestal met 2 sesam crackers met kipfilet of ander vleeswaren

In de middag eet ik soms niet maar anders eet ik meestal 2 bruine boterhammen met beleg soms eieren maar dat ligt eraan

En in de avond eet ik wat er thuis gekookt wordt en dat is meestal verschillend 1x per week vis en voor de rest groente, pasta, rijst, kip

Tussendoortjes heb ik eigenlijk niet tenzij ik honger begin ge krijgen dan eet ik een stukje fruit
 
Soms eet ik tussen de middag ook bananen pannekoekjes
Of havermout pannenkoeken
En na het sporten eiwitten
Zoals een shake of dergelijke
 
Ik at soms maar 1 maaltijd op een dag maar daar ben ik mee gestopt ik hoopte zo a te vallen maar dat is natuurlijk niet het geval.
Er is geen quick fix, afvallen is een proces van de lange adem en dedication. Ik weet niet hoe lang je dit geprobeerd hebt, maar natuurlijk houd je dit niet lang vol.

Daarvoor is eerst je onderhoud behoefte nodig die afhankelijk is van je leeftijd, lengte, gewicht, activiteit etc.
Dus hoeveel kcal je nodig hebt om op gewicht te blijven. Daar moet je dan 500 kcal onder zitten.
Precies dit, heb je uitgerekend wat je onderhoud is? Bij hoeveel kcal kom je niet aan maar val je ook niet af? Daar kan je dan zoals Marina zegt 500 onder gaan zitten. In theorie zou je dan 0,5kg per week afvallen, maar dat is theorie... je komt hier alleen achter door het te doen. Weeg jezelf elke ochtend, noteer het en bepaal het weekgemiddelde. Is het weekgemiddelde in week 2 gedaald met max 0,5kg? Dan ben je op de goede weg, als het te hard gaat plus je iets bij, gaat het te langzaam dan kan je er aan denken om nog iets minder kcal te eten of meer cardio toe te voegen (beetje afhankelijk ook van op hoeveel kcal je zit). Door de gegevens die Marina hierboven vraagt kunnen we met je meedenken wat je onderhoud zou kunnen zijn, maar dat is natuurlijk geen garantie, daar kom je alleen achter door het uit te proberen.

Heeft een van jullie misschien ern voorbeeld schema voor mij
Er zijn hier zat mannen en vrouwen die een voorbeeld kunnen geven, maar het gaat jou niet helpen, sommige mannen zitten hier aan 5000kcal per dag, sommige vrouwen op 1500kcal. Het zegt helemaal niks of het geschikt is voor jou aangezien je niet deelt wat je onderhoud is.

ik weeg alleen niet meer omdat ik daarmee ging doorslaan in het eten, ik at niks meer tot vrij weinig omdat ik bang was om te eten.
Dit is herkenbaar, maar je komt er alleen achter of je op de goede weg zit door te meten en te wegen (je voeding, je gewicht, je cm. enz). Misschien helpt het als je een duidelijk plan hebt, en dat je weet dat als het te langzaam of te snel gaat je dit bij kunt schaven, het is niet zo dat er ineens 10kg bij zit. Dit gaat geleidelijk en dus is er genoeg tijd om tussentijds bij te schaven...
 
Back
Naar boven