Dat is toch aan de consument zelf? Ik ben het eens dat ze eerlijk moeten zijn over de inhoud, maar je hebt ook nog zoiets als eigen verantwoording als consument zijnde. Meeste personen lezen zich wel dagenlang in als het over het kopen van een auto gaat, maar over wat ze dag in dag uit in hun lichaam stoppen weten ze totaal niets.
Dat klopt het is aan de mensen zelf. Echter het gros van de mensen doet dit niet en waarom? ik weet niet, geen zin waarschijnlijk of te weinig kennis. Moet je daar wat aan doen als het uit de hand dreigt te lopen of gewoon zo laten en vertellen dat het mensen hun eigen verantwoordelijkheid is? Een auto is een grote som geldt dat maar een keer kan worden betaald. Je geld is direct weg. Bij voedsel is er meestal geen direct gevolg merkbaar. Ik gok dat mensen daarom der niet zo mee bezig zijn.De overheid was bezig met het reguleren van zout in het eten ookal is het mensen hun eigen verantwoordelijkheid.
Dit is weer helemaal nergens op gebaseerd. Zoetstoffen zoals aspartaam zijn een gezond alternatief voor suiker en met zoetstof gezoette middelen kunnen helpen bij het afvallen. De enige discussie die daarover is is tussen leken en mensen die er wél verstand van hebben.
Niet helemaal nergens. Heb het al vaker gelezen. Ook uit eigen ervaring maar ik ben natuurlijk geen wetenschappelijke bron.

Lastly, artificial sweeteners, precisely because they are sweet, encourage sugar craving and sugar dependence. Repeated exposure trains flavor preference [
54]. A strong correlation exists between a person’s customary intake of a flavor and his preferred intensity for that flavor. Systematic reduction of dietary salt [
55] or fat [
56] without any flavorful substitution over the course of several weeks led to a preference for lower levels of those nutrients in the research subjects. In light of these findings, a similar approach might be used to reduce sugar intake. Unsweetening the world’s diet [
15] may be the key to reversing the obesity epidemic.
(Helemaal onderaan)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2892765/#R15
Er zijn overigens heeeeeeeeeeeeeel veel voors en tegen hierop. Het is maar net of je gelooft in de leek of degene die er verstand van heeft.
Wie de leek is en de deskundige is subjectief, toch?
Jaaa.. Maar maar maar... Ratten kregen er allemaal enge ziektes van toen ze een dosis gelijk aan 200 liter cola op een dag kregen!!!1!een1!
Had het er overigens niet over of het veilig was of niet. Maar of het niet... daar komt tie weer, nieuwe truc was om mensen te doen geloven dat dit het wondermiddel>marketing> is voor het afvallen. Zonder kan je natuurlijk ook afvallen. En over de veiligheid zal wast wel iets mis mee zijn, ongeveer met alles..