MuscleMeat

Afvalrepen en maaltijdshakes vol suiker (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Snap nog steeds niet dat body&shit hier nog steeds zo ver mee komt.. je zou toch verwachten dat zoiets steeds bekender wordt, gezien de gemiddelde b&f koper juist ''anti suiker'' is..
De kracht van een groot marketing apparaat.
 
De kracht van een groot marketing apparaat.

Snap ik, was ook niet helemaal letterlijk bedoeld.

Had alleen de gemiddelde Nederlander wat hoger ingeschat, maar dat mocht helaas weer niet zo blijken.
 
Zag het al op fb, vooral die comments eronder, lol pls.
 
Alleen nieuws voor degene die zich niet verdiepen in wat ze eten en denken: O, een maaltijdvervanger zal wel gezond zijn en goed voor spieren.
Het heeft me altijd altijd al verbaasd hoeveel mensen afvallen met een crash dieet en daarbij al die "maaltijdshakes" waar veel suiker en weinig eiwit in zit..

In het artikel stond dat de consumentenbond de samenstellingen in haar lab had onderzocht maar het is gewoon het 1 op 1 kopiëren van labels en daar conclusies uit trekken.
Niks bijzonders. Had het wel interessant gevonden om te zien of er ook daadwerkelijk zoveel suiker en zo weinig eiwit in zit of dat er zelfs nog meer suiker en nóg minder eiwit in zit.
(natuurlijk vooral bij die van B&F die nu een hoge beoordeling krijgt :haha:) die zien de omzet nou natuurlijk weer de pan uitschieten na deze publicatie.....
 
Niks nieuws, suiker (en ook zout) goedkope smaakmakers.
Marketing is a bitch.
Nieuwe truc is om het te veranderen in zoetstoffen en te prijzen als 0% toegevoegd suiker.
 
Niks nieuws, suiker (en ook zout) goedkope smaakmakers.
Marketing is a bitch.
Nieuwe truc is om het te veranderen in zoetstoffen en te prijzen als 0% toegevoegd suiker.
Haha ''nieuwe truc''.
 
Ik weet niet of ik ermee moet lachen of huilen, misschien de labtesten maar eens doorspelen aan de consumentenbond
Ik ben momenteel bezig om in contact te komen met de auteur van het artikel om de onafhankelijkheid na te gaan, alsook welke eiwittest precies is gedaan op de producten. Uiteraard kan ik het dan niet laten om enkele tests uit het verleden te vermelden.
 
Niks nieuws, suiker (en ook zout) goedkope smaakmakers.
Marketing is a bitch.
Nieuwe truc is om het te veranderen in zoetstoffen en te prijzen als 0% toegevoegd suiker.
Dat is toch geen truc? Dan spreken ze de waarheid.
 
Dat is toch geen truc? Dan spreken ze de waarheid.
Inderdaad. Wees blij dat steeds meer voedingsmiddelenproducenten zich richten op het vervangen van suikers door calorieloze zoetstoffen.
 
Dat is toch geen truc? Dan spreken ze de waarheid.

Inderdaad. Wees blij dat steeds meer voedingsmiddelenproducenten zich richten op het vervangen van suikers door calorieloze zoetstoffen.

Ik bedoel het eigenlijk als in nieuwe truc om weer meer producten te verkopen. 0% toegevoegd suiker over laten komen als een gezond product, een product om mee af te vallen, en dan volstoppen met zoetstoffen. Mensen zullen eerder kiezen als zo'n label erop staat. Of zoetstof gezond is of niet zullen wel de meningen over verschillen, :p ik denk van niet daarom hehe. Triggert het honger gevoel nog meer en insuline verbeterd ook niet. Maar tegelijkertijd zal het product niet verkopen als dat het niet in zit, want we zijn teveel suiker gewend. Of het een beter alternatief is op suiker weet ik niet. Wel dat er betere alternatieven zijn waar beide helemaal niet in zitten. Overigens zijn maaltijdshakes en afvalrepen marketingconcepten an sich.
 
Ik bedoel het eigenlijk als in nieuwe truc om weer meer producten te verkopen. 0% toegevoegd suiker over laten komen als een gezond product, een product om mee af te vallen, en dan volstoppen met zoetstoffen. Mensen zullen eerder kiezen als zo'n label erop staat. Of zoetstof gezond is of niet zullen wel de meningen over verschillen, :p ik denk van niet daarom hehe. Triggert het honger gevoel nog meer en insuline verbeterd ook niet. Maar tegelijkertijd zal het product niet verkopen als dat het niet in zit, want we zijn teveel suiker gewend. Of het een beter alternatief is op suiker weet ik niet. Wel dat er betere alternatieven zijn waar beide helemaal niet in zitten. Overigens zijn maaltijdshakes en afvalrepen marketingconcepten an sich.
Dat is toch aan de consument zelf? Ik ben het eens dat ze eerlijk moeten zijn over de inhoud, maar je hebt ook nog zoiets als eigen verantwoording als consument zijnde. Meeste personen lezen zich wel dagenlang in als het over het kopen van een auto gaat, maar over wat ze dag in dag uit in hun lichaam stoppen weten ze totaal niets.
 
Ik ben momenteel bezig om in contact te komen met de auteur van het artikel om de onafhankelijkheid na te gaan, alsook welke eiwittest precies is gedaan op de producten. Uiteraard kan ik het dan niet laten om enkele tests uit het verleden te vermelden.
Hou ons op de hoogte als je wil. :D
 
Of zoetstof gezond is of niet zullen wel de meningen over verschillen, :p ik denk van niet daarom hehe. Triggert het honger gevoel nog meer en insuline verbeterd ook niet. Maar tegelijkertijd zal het product niet verkopen als dat het niet in zit, want we zijn teveel suiker gewend. Of het een beter alternatief is op suiker weet ik niet.
Dit is weer helemaal nergens op gebaseerd. Zoetstoffen zoals aspartaam zijn een gezond alternatief voor suiker en met zoetstof gezoette middelen kunnen helpen bij het afvallen. De enige discussie die daarover is is tussen leken en mensen die er wél verstand van hebben.
 
Dit is weer helemaal nergens op gebaseerd. Zoetstoffen zoals aspartaam zijn een gezond alternatief voor suiker en met zoetstof gezoette middelen kunnen helpen bij het afvallen. De enige discussie die daarover is is tussen leken en mensen die er wél verstand van hebben.
Jaaa.. Maar maar maar... Ratten kregen er allemaal enge ziektes van toen ze een dosis gelijk aan 200 liter cola op een dag kregen!!!1!een1!
 
Jaaa.. Maar maar maar... Ratten kregen er allemaal enge ziektes van toen ze een dosis gelijk aan 200 liter cola op een dag kregen!!!1!een1!

200 liter ja dat is een goed onderzoek.
 
Dat is toch aan de consument zelf? Ik ben het eens dat ze eerlijk moeten zijn over de inhoud, maar je hebt ook nog zoiets als eigen verantwoording als consument zijnde. Meeste personen lezen zich wel dagenlang in als het over het kopen van een auto gaat, maar over wat ze dag in dag uit in hun lichaam stoppen weten ze totaal niets.

Dat klopt het is aan de mensen zelf. Echter het gros van de mensen doet dit niet en waarom? ik weet niet, geen zin waarschijnlijk of te weinig kennis. Moet je daar wat aan doen als het uit de hand dreigt te lopen of gewoon zo laten en vertellen dat het mensen hun eigen verantwoordelijkheid is? Een auto is een grote som geldt dat maar een keer kan worden betaald. Je geld is direct weg. Bij voedsel is er meestal geen direct gevolg merkbaar. Ik gok dat mensen daarom der niet zo mee bezig zijn.De overheid was bezig met het reguleren van zout in het eten ookal is het mensen hun eigen verantwoordelijkheid.

Dit is weer helemaal nergens op gebaseerd. Zoetstoffen zoals aspartaam zijn een gezond alternatief voor suiker en met zoetstof gezoette middelen kunnen helpen bij het afvallen. De enige discussie die daarover is is tussen leken en mensen die er wél verstand van hebben.

Niet helemaal nergens. Heb het al vaker gelezen. Ook uit eigen ervaring maar ik ben natuurlijk geen wetenschappelijke bron. :P
Lastly, artificial sweeteners, precisely because they are sweet, encourage sugar craving and sugar dependence. Repeated exposure trains flavor preference [54]. A strong correlation exists between a person’s customary intake of a flavor and his preferred intensity for that flavor. Systematic reduction of dietary salt [55] or fat [56] without any flavorful substitution over the course of several weeks led to a preference for lower levels of those nutrients in the research subjects. In light of these findings, a similar approach might be used to reduce sugar intake. Unsweetening the world’s diet [15] may be the key to reversing the obesity epidemic.

(Helemaal onderaan) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2892765/#R15

Er zijn overigens heeeeeeeeeeeeeel veel voors en tegen hierop. Het is maar net of je gelooft in de leek of degene die er verstand van heeft. :P
Wie de leek is en de deskundige is subjectief, toch? ;)

Jaaa.. Maar maar maar... Ratten kregen er allemaal enge ziektes van toen ze een dosis gelijk aan 200 liter cola op een dag kregen!!!1!een1!
Had het er overigens niet over of het veilig was of niet. Maar of het niet... daar komt tie weer, nieuwe truc was om mensen te doen geloven dat dit het wondermiddel>marketing> is voor het afvallen. Zonder kan je natuurlijk ook afvallen. En over de veiligheid zal wast wel iets mis mee zijn, ongeveer met alles..
 
Waar moet je dan op ingrijpen? Er staat de waarheid. Geen suiker toegevoegd. De 'eigen' hoeveelheid staat ook gewoon tussen de voedingsmiddelen.
 
Back
Naar boven