MuscleMeat

Afwijzing sollicitatie

Bezoekers in dit topic

bigtony

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 jan 2005
Berichten
787
Waardering
0
Afgelopen week druk bezig geweest met sollicitatie bij een uitgeverij van tijdschriften. Zat bij de laatste 3 (van de 80)..... Wat denk je? Na het tweede gesprek en een soort functionerings(oefen)gesprek kreeg ik een mailtje: Iemand anders paste net iets beter in het profiel en ze zijn bang dat ik op den duur te weinig uitdaging in de werkzaamheden vind...

Iemand anders nog een afwijzing gehad de laatste tijd?
 
Ik heb pas geleden zelf een aanbod afgewezen terwijl het me 3 vrije dagen heeft gekost om door die lamlendige sollicitatieprocedure heen te komen :(
 
Ja ik ken dat gevoel, is best kloten.
Kop op en lekker verder solliciteren!:)
 
Afgelopen week druk bezig geweest met sollicitatie bij een uitgeverij van tijdschriften. Zat bij de laatste 3 (van de 80)..... Wat denk je? Na het tweede gesprek en een soort functionerings(oefen)gesprek kreeg ik een mailtje: Iemand anders paste net iets beter in het profiel en ze zijn bang dat ik op den duur te weinig uitdaging in de werkzaamheden vind...

Iemand anders nog een afwijzing gehad de laatste tijd?

Er is geen zaligere afwijzing dan deze kerel.

"ze zijn bang dat ik op den duur te weinig uitdaging in de werkzaamheden vind..."

You're just too good for that job. :cool:
 
Nee haha ben gisteren aangenomen op mijn nieuwe job.............
oh ja sorry:rolleyes:
 
Nee haha ben gisteren aangenomen op mijn nieuwe job.............
oh ja sorry:rolleyes:

Congrats dude!
Dus je bent weg uit die maffe klinkiek..?? ;) :D



Ik heb de afgelopen twee jaar overigens een stuk of 15 a 20 afwijzingen gehad op sollicitatiebrieven, ik overweeg nu toch echt om m'n brieven en CV eerst eens aan een deskundige voor te leggen..Heel ontmoedigend is het wel,.. :(
 
Dat zuigt kerel, maar je hebt de eerste schifting overleefd. Goede kans dat je bij een volgende sollicitatie in ieder geval wordt uitgenodigd. Succes.
 
Nee, maar ik heb wel sollicitanten afgewezen. Telt dat ook? :cool:
 
3 keer al afgewezen maar van 2 was is gewoon te nonchalant aan het sollicitatie gesprek begonnen. Maar gelukkig heb ik nu een baan gister m'n eerste dag gehad.
 
Afgewezen worden is niet relaxed, maar aan de orde van de dag. Echter, de markt trekt weer een beetje aan, en voor je het weet het je een goeie functie op de korrel! Ik ben zelf ook wel eens afgewezen omdat ze vonden dat ik te ambitieus was voor de functie. Of met andere woorden: ze zijn bang dat jij hun functie in zal nemen op termijn.
 
Klote voor je kerel.

Ben zelf een paar jaar geleden na de allerlaatste ronde alsnog afgewezen bij de KLM in de selectieprocedure voor piloot. Van de 2000 waren er nog 40 kandidaten over, maar er waren maar 20 plekken beschikbaar. Aangezien ik zelfs mijn VWO nog niet had ben ik afgewezen ten gunste van mensen met meer vooropleiding. Ik mocht wel terugkomen als ik een studie zou afronden. Was er behoorlijk ziek van destijds.
 
Wijs dagelijks mensen af en trust me, is net zo veel fun als afgewezen worden.. Nooit leuk mensen te moeten teleurstellen :(

Oja, ik zoek nog een heleboel gecertificeerde servicedeskmedewerkers, systeembeheerders en inframannen. PM me maar... (ik hoop zo dat Eric dit niet ziet :D)
 
Afwijzingen op elk gebied van het leven doet pijn, dus ook op het gebied van werk zoeken.
Positieve van een afwijzing is dat je weer wat leert over hoe je het de volgende keer anders zou doen.

Heb je nu natuurlijk even niks aan, maar gaat zeker goedkomen!
 
een grote negatieve campagne beginnen tegen de uitgeverij :whip: :hamer:
dat zal ze leren ;)
 
Ik ben eens een keer afgewezen bij een baan voor een uitzendburo omdat ik zat te gapen, ook al had ik mijn hand voor mijn mond!
 
Hahahahaha, afgewezen bij een uitzendbureau, dan maak je het wel heel erg bont. Trouwens, dat smoesje van je bent overgekwalificeerd of te ambitieus is gewoon gelul. Op die manier proberen ze je een goed gevoel aan te praten, maar je hebt gewoon keihard het deksel op je neus gekregen.
 
Trouwens, dat smoesje van je bent overgekwalificeerd of te ambitieus is gewoon gelul. Op die manier proberen ze je een goed gevoel aan te praten, maar je hebt gewoon keihard het deksel op je neus gekregen.
:roflol:

Nee ik ben zelf nog nooit afgewezen.
 
Hahahahaha, afgewezen bij een uitzendbureau, dan maak je het wel heel erg bont. Trouwens, dat smoesje van je bent overgekwalificeerd of te ambitieus is gewoon gelul. Op die manier proberen ze je een goed gevoel aan te praten, maar je hebt gewoon keihard het deksel op je neus gekregen.

Neh niet helemaal. Overgekwalificeerd betekent vaak 'je bent te duur' of 'dit is zo'n k*tbaan dat we ervan uitgaan dat iemand met jouw skills na 2 weken weer weg is'. Te ambitieus zou ik niet snel zelf gebruiken, mss als de kandidaat te zelfverzekerd en/of te arrogant is? Komt nogal eens voor onder salesgasten.

Gr. D.
 
Back
Naar boven