XXL Nutrition

Afwisselen in kcal per week. Mijn schema.

Bezoekers in dit topic

Jopie

Ripped Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
1
Ik heb van mijn begeleider een schema gekregen dat ik elke week een andere hoeveelheid koolhydraten binnen krijgt.

Het werkt als volgt,
Ik zit altijd rond de 270gr eiwitten op een dag, en mij vet is altijd ronde de 10% van mijn voeding.
De eerste week eet ik per dag, 300gr koolhydraten. Ik kom dan in totaal onv uit op. 2700kcal per dag
De tweede week eet ik per dag, 400gr koolhydraten. ong 3100 kcal per dag.
De derde week eet ik per dag, 500gr koolhydraten. ong 3600cal per dag.
Ik ga dan weer naar de 400gr per week, en weer naar de 300. Om vervolgens weer naar de 400gr te gaan. enz

De doel is dus afvallen, maar ook spiermassa aanmaken.

Zie het als, week cutten, week onderhoud, week bulken.

Wat denken jullie van zo`n soort schema?

Ik ben 1.85 lang en weeg rond de 92 kilo, heb een vetpercentage van 13%.

jopie

Laatst bewerkt:
denk niet dat t echt veel effect zal hebben. t is toch een kwestie van kiezen. als je wilt bulken doe je t cutten teniet en andersom.

Maar wat is jouw normale calinname. want als ik t zo bekijk dan zit je tussen de 2700 en 3600 cal. lijkt me dat je meer bulken bezig bent dan echt cutten, maar weet dan ook niet wat je onderhodusniveua is met 1m85 en 92 kilo. is dus meer gissen maar moet wel je uitgansgpunt zijn. En mocht t effect hebben dan zal dat wel heel lang duren voordat je reslutaten boekt

lijkt een beetje op dat ABC dieet meen ik. heb ik me niet echt in verdiept maar komt volgens mij op zelfde neer. namelijk je calinname in cycli verdelen.

corrrect me if im wrong

• Topic Starter Topic Starter
Tja, ik doe dit nu al een paar maanden, en ben toch echt droger geworden, en zwaarder.

ik heb deze schema gekregen van mijn begeleider. En die heeft veel verstand betreft voeding.

Maar mijn normale cal inname weet ik niet percies. omdat ik dus iedere week op een andere inname zit. Mijn begeleider zeg wel dat 3600 kcal niet te veel is en dat ik daar niet vet van zou worden.

Hebben meerder mensen een mening over mijn schema??

jopie

Originally posted by jopiepoekie
Tja, ik doe dit nu al een paar maanden, en ben toch echt droger geworden, en zwaarder.

ik heb deze schema gekregen van mijn begeleider. En die heeft veel verstand betreft voeding.

Maar mijn normale cal inname weet ik niet percies. omdat ik dus iedere week op een andere inname zit. Mijn begeleider zeg wel dat 3600 kcal niet te veel is en dat ik daar niet vet van zou worden.

Hebben meerder mensen een mening over mijn schema??
jopie

Ik vind het ook een vreemd schema. Vraag anders eens aan je begeleider wat het doel is van dit schema.
Maar als jij zowel droger als zwaarder wordt dan zou ik het zeker niet veranderen.

Ik had het er met hem over, en hij vertelde dat hij zelf deze schema had bedacht. Het is inderdaat om aftevallen, maar tevens massa aanmaken.
Hij zegt dat ik niet zo druk hoef te maken met spiermassa maken. Als ik goed en strikt blijf eten en trainen komt spiermassa vanzelf, ik moet gewoon gedult hebben.
Hij zegt dat het zonde is van je tijd en massa dat je gaat bulken en daarna je vet er weer af gaat trainen.

jopie

maar waar baseert hij dat dan op?
eigen ervaring?

Hij baseert het inderdaat op ervaring. Loop der jaren heeft hij zelf veel dieten gevolgd en mensen begeleid.

Weet je, ik zie bijna iedere bb het anders doen. In de zin van andere dieeten, andere schema`s maar toch groeit iedereen. ( anders zouden ze er toch niet mee door gaan) Dus volgens mij maakt het niet zo veel uit, als je maar gedult hebt en blijft door gaan met wat je doet.

jopie

geduld is idd een element die vaak over t hoofd wordt gezein, kan er uiteraard zelf over meepraten maar goed.

Ik hoop voor je dat t werkt iig. laat t ons maar weten

Terug
Naar boven