AndroidHealthClinic

Afwisselen volgorde

Bezoekers in dit topic

Bakkie85

Novice
Lid geworden
2 jun 2018
Berichten
8
Waardering
0
Is het verstandig om de volgorde van borstoefening elke week te wijzigen kwa plat en schuin.
 
Het ligt o.a. af van je niveau en het doel van je training af het wel of niet verstandig is, als je een beginner bent, zou ik het voorlopig niet doen.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Het ligt o.a. af van je niveau en het doel van je training af het wel of niet verstandig is, als je een beginner bent, zou ik het voorlopig niet doen.

Dit plus wat is je doel en hoe vaak train je borst per week?
 
Vaak kun je de eerste oefening op de dag dat je borst traint net een tikkie zwaarder gaan dan op de volgende oefeningen. Als je steeds de volgorde wijzigt, kun je moeilijker trainingen met elkaar vergelijken en zo de voortgang bewaken.

Bij 1x per week borst zou ik het daarom afraden, Als je 2 maal per week borst traint, kun je prima de twee trainingen starten met een verschillende hoofdoefening, waardoor je wel de variatie hebt qua hoofdoefening, maar alsnog van week tot week goed de vooruitgang kunt bewaken.

Maar zoals gezegd. Als je wat meer informatie geeft, kunnen we beter advies geven.
 
Dank jullie wel.
Ik ben na een instorting weer begonnen.
Fitness al 10 jaar.
Las ook iets over een russisch full body schema waar je 3x in de week precies hetzelfde doet alleen compounds.
Is het niet wijzer dat je variatie heb in ern week of heet zo russisch schema wel degelijk bewezen effect?
Verder had ik in het verleden veel baat bij hst schema dus 2weken 12 hh dan 2 weken 10 en vica versa tot je max.
Ook daar kon je weer in varieren van 3x pw hetzelfde kwa oef of verschillende..
En als ik 3 setjes uitvoer bij een oefening moet ik dan 3x tot falen of wat is wijsheid?
 
Back
Naar boven