AndroidHealthClinic

Agenten uit Brussel getuigen anoniem

Bezoekers in dit topic

Als er één krant in België de titel "flutkrant" verdient dan is het HLN wel. Ze zoeken altijd sensatie en draaien er hun hand niet voor om om mensen op te jutten met hun sensatie. Die krant trakt veel, zeer veel marginalen, dat is te zien aan de reacties op hun site en natuurlijk ook aan hun verkoopscijfers
 
Het probleem is dat de politie sinds de eenmaking (2002) te hard gecontroleerd wordt (comité p, comité i, ...) ...

Vroeger werd in antwerpen ook al in zigeunerkampen met een jachtgeweer ofzo op een combi geschoten, en de rijkswachters schoten toen lustig terug alle banden van die caravans kapot...

Als ze dat nu nog zouden doen, zijn ze hun job kwijt, dat is het verschil.

Vroeger als men voor huiselijk geweld moest langskomen viel er soms al eens een mep, nu wordt alles via bemiddeling en slachtofferzorg etc bepraat... wat veel meer uren werk vraagt etc.

Vroeger konden kinderen zelf nog naar school rijden, nu moet daar al politiebegeleiding bij zijn (zie fietsteam) want anders zou het niet veilig genoeg zijn...

Betutteling van de maatschappij noem ik dit en daardoor blijft er minder tijd over om échte criminelen aan te pakken. Citaat van een politieagent "het gaat nog zo ver komen dat ze tegen uw been komen zeiken en vragen of het warm genoeg is"

Ik heb het artikel ook gelezen vorige week, in de krant dan wel en ik vind dat die agenten overdrijven. Ze hebben er ten eerste voor gekozen en ten tweede denk ik niet dat ze ervaring hebben in andere delen van de wereld waar het veel erger is dan in Kuregem. Het lijken wel angsthazen als ik het zo allemaal lees, je zou nog gaan denken dat ze daar helemaal niks meer te zeggen hebben en dat is zwaar overdreven, daar ben ik zeker van.

Ik zou ook niet zeggen dat het de schuld is van de politici maar eerder dat het de schuld is van de maatschappij in het algemeen, het is een evolutie die nu eenmaal niet te stoppen is, zeker niet met een keiharde aanpak.
 
Politie heeft 9mm kogels... die hebben echt niet genoeg stopkracht als je het moet opnemen tegen grotere kalibers. Kijk maar naar het voorval waarbij ze een jonge agente Kitty doodschoten, tegen AK-47's etc ben je met je 9 millimeterje evenveel als met een waterpistool.

Je hebt ook precies het idee dat iedereen bij de politie tot de SWAT (of in BE het SIE) behoort :) De meeste agenten die interventie rondrijden hebben thuis ook een vrouw en kinderen en willen daar 's avonds gezond en wel terug naartoe kunnen.


Die agenten zijn toevallig goed bewapend met een knuppel en een vuurwapen. Als ze werkelijk op die manier worden aangevallen dan hebben ze het recht om zichzelf te verdedigen, ze zijn ervoor opgeleid dus moeten ze niet beginnen zielig doen.



Daar zeg je het al: je hebt het van "horen zeggen." Natuurlijk klagen die gasten, enerzijds omdat ze daar niet graag werken en er wss een klaagcultuur is ontstaan en anderzijds omdat ze meer middelen en rechten willen, iets wat 100% begrijpelijk is.





Als je het over mijn reactie hebt: die klagende agenten waren de eersten die de vergelijking met Beiroet maakten:rolleyes:;)
 
Politie heeft 9mm kogels... die hebben echt niet genoeg stopkracht als je het moet opnemen tegen grotere kalibers. Kijk maar naar het voorval waarbij ze een jonge agente Kitty doodschoten, tegen AK-47's etc ben je met je 9 millimeterje evenveel als met een waterpistool.

Je hebt ook precies het idee dat iedereen bij de politie tot de SWAT (of in BE het SIE) behoort :) De meeste agenten die interventie rondrijden hebben thuis ook een vrouw en kinderen en willen daar 's avonds gezond en wel terug naartoe kunnen.
SIE heet tegenwoordig DSU. :p

Maar voor de rest, goeie punten. Mensen die gewoon interventie doen lopen ook veel meer risico en zijn minder getrained dan al die speciale eenheden.
 
Back
Naar boven