AndroidHealthClinic

Aggresief cut | plateau bereikt | Overal lean behalve.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast 171483

Novice
Lid geworden
20 sep 2021
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
107kg
Vetpercentage
20%
Dag allen,

Ik ben 38 jaar (word vrij snel 39 inmiddels) ben 1,90 en weeg momenteel 107 kilo ongeveer. Ik merkte dat Corona zijn sporen had achtergelaten (gym dicht) en ik woog 116 kilo.

Besloot om daar wat aan te doen en ben nu bezig om stelselmatig te cutten en heb wel wat success geboekt over de afgelopen 4 weekjes. Ik train al sinds 2017 en was van 135 kilo
helemaal gegaan naar 84 kilo en 12% BF Ik hou van sporten en zou wel van mijnzelf zeggen dat ik in elk geval beschik over wat kennis als het gaat om trainen etc. Ik zeg plateau in
de topic omdat ik dus eigenlijk al twee weken op 107 blijf vast zitten...

Probleem:

Ik ben eigenlijk overal vrij lean dwz; traps, delts, bi/triceps en legs maar er zit een verschrikkelijk vet rand in de zijkanten en op me lower buik gedeelte. Ik krijg het maar niet weg
en eigenlijk vraag ik me af hoe dat kan want in principe zou het calories in vs calories uit moeten zijn toch ?

Breakdown van training etc:

Train 4 x in de week spieren, (kan desnoods specefieker zijn maar er zitten altijd veel compound movements in mijn schema ik train semi hypertrophy semi kracht)

Maandag: Rug/Bicep
Woensdag: Chest/Tri
Vrijdag: Legs
Zaterdag: Schouders en dingen die achter lopen

Dit combineer ik met elke dag cardio op de dagen dat ik spieren train ga ik meestal 12km wandelen, op de dagen dat ik spieren niet train dan pak ik meestal op de hoogst mogelijk incline wandelen op 4.8 - 5.0 km tempo (1 uur)

Voeding:

Geen ontbijt momenteel want ik eet alleen tussen 12:00 -20:00

Lunch: 200ml pure eggwhites met twee gewone eieren

Avond eten: Of kipfilet/kalkoen filet meestal maak ik het klaar met 1 eet lepel soy, beetje honing, knoflook en gooi ik twee handjes vol spinzie erbij (geen rijst etc probeer zo min mogelijk carbs)
dit word bereid met 1 dop avocado olie

"Toetje" 1 x 500 ml shake met: Wunda Pea protein melk, Whey protein 1 schep, Collageen 2 schep, beetje spinazie weer en een eetlepel pindakaas

In het weekend eet ik gewoon wat ik wil, maar wijk meestal hier maar heel licht vanaf eigenlijk (had visite van het weekend en had heerlijk spaghetti gehad met bruin volkoren fusili)

Voetnoot:

Ik heb zelf het gevoel dat er iets niet helemaal goed is met mijn stofwisseling, uiteraard zou het cortisol kunnen zijn.... mijn vitamine regime is ook vrij strict en ik zorg voor veel visolie, zin, magnesium. vit d, ashwaganda, vit c etc
Ik drink ook heel veel water 3 liter haal ik makkelijk.

3 Jaar geleden was het mij wel gelukt om 84 kilo en ongeveer 12% BF te halen ..... mocht het medisch zijn waar zou ik kunnen kijken ? Ik vind het vreemd dat ik met alles wat ik boven heb genoemd nog altijd hardnekkige vet heb op de lovehandle
onderbuik..... Wellicht ben ik gewoon niet geduldig genoeg

(Fotos zou op zich misschien kunnen maar dat doe ik misschien als de topic genoeg interesse krijgt)

Ik hoor graag van je, en dank voor degene die dit lezen :)

Mvg,

Shapelifter
 
Wat is je onderhoud en eet je onder je onderhoud?
Oftewel val je nu af in gewicht?
 
Wat is je onderhoud en eet je onder je onderhoud?
Oftewel val je nu af in gewicht?
Ik viel in de eerste 4 weken wel af idd ging van 116 naar 107 maar sinds een week of twee geen beweging erin te krijgen. Ik eet minder dan onderhoud. Onderhoud zou ongeveer 3200 calorien zijn ik zit misschien net op 2200 op het moment
 
107 en 84 zijn nog wel een aardig verschil, niet?
Ja ik probeer daarmee te zeggen dat het allemaal wat makkelijker ging 3 jaar geleden.... ik probeer nog steeds uit te werken waarom
2 weken zegt weinig. kijk het nog 2 weken aan en anders kcal 5-10% omlaag/verbruik omhoog.
Ik weet legetiem niet of me lichaam nog meer aankan :P
 
9 kilo in 4 weken is ook wel erg veel. Zal veel vocht zijn.
ik zou nog even doorzetten.
Misschien gaat er ook wat fout met jouw "in het weekend eet ik wat ik wil"

Flink bord pasta kan aanzienlijk aantikken. 125 gr pasta met 200 gr vlees zit je zo al aan 800 a 900 kcal.
 
Denk dat het belangrijkste is wat je verwachting is hiervan. Je weegt 116 kilo en wil van je buikje af en gaat agressief cutten. Je wilt dus klaarblijkelijk snel resultaat en schiet daarom na 2 weken stagneren op gewicht al in de stress.

'Normale advies' is 500kcal onder onderhoud voor zo'n 6-8 weken en dan even op onderhoud omdat dan meestal de effectiviteit afneemt. Jij zit op 1000kcal voor al zo'n 6 weken? Of stiekem al langer?

Zelf denk ik dat je nog steeds vet% afneemt met dat dieet, alleen dat de weegschaal dat nu even niet laat zien.

Tot dusver kom ik maar 2 soorten mensen tegen die agressief cutten; Mensen met ervaring met cutten en goed weten wat ze doen en dus korte periodes agressief cutten en de super jojo's die snel resultaat willen en met pijn en moeite 10+ weken hun hele lichaam in de war schoppen en dan super hard relapsen.

Mijn 2 cents; leer eten zodat je gemakkelijk kunt cutten/onderhoud/bulken zonder teveel te moeten aanpassen. Want wtf is die lunch en alle andere producten die ik 2x moet lezen voordat ik weet wat het ongeveer is. :D
 
Laatst bewerkt:
Meer bewegen of minder eten en geduld hebben.
 
Flink bord pasta kan aanzienlijk aantikken. 125 gr pasta met 200 gr vlees zit je zo al aan 800 a 900 kcal.

Ja snap ik wel, maar is anders erg lastig volhouden ;)

Denk dat het belangrijkste is wat je verwachting is hiervan. Je weegt 116 kilo en wil van je buikje af en gaat agressief cutten. Je wilt dus klaarblijkelijk snel resultaat en schiet daarom na 2 weken stagneren op gewicht al in de stress.

'Normale advies' is 500kcal onder onderhoud voor zo'n 6-8 weken en dan even op onderhoud omdat dan meestal de effectiviteit afneemt. Jij zit op 1000kcal voor al zo'n 6 weken? Of stiekem al langer?

Nee niet stiekem langer, maar idd verwachting is een lastig fenomeen voor mij ben nogal perfectionistisch en heb een hekel aan ouder worden :)

Tot dusver kom ik maar 2 soorten mensen tegen die agressief cutten; Mensen met ervaring met cutten en goed weten wat ze doen en dus korte periodes agressief cutten en de super jojo's die snel resultaat willen en met pijn en moeite 10+ weken hun hele lichaam in de war schoppen en dan super hard relapsen.

Mijn 2 cents; leer eten zodat je gemakkelijk kunt cutten/onderhoud/bulken zonder teveel te moeten aanpassen. Want wtf is die lunch en alle andere producten die ik 2x moet lezen voordat ik weet wat het ongeveer is. :D

Dank in elk geval voor het kijken naar mijn voeding en de comments.... het kan op zich gemakkelijker maar man man wat gaat dat lastiger als je getrouwd ben :P

Meer bewegen of minder eten en geduld hebben.

Veel meer bewegen gaat haast niet denk ik, ben wel super aktief, minder eten kan wel maar dan word ik wel heel erg non functioneel en helaas ben ik geen full time BB die dat kan permiteren ;) Geduld hebben ga ik in acht nemen !

Ik kom nog wel terug op dit post met een paar weken en laat wel weten

Dank voor de reacties !
 
Ik viel in de eerste 4 weken wel af idd ging van 116 naar 107 maar sinds een week of twee geen beweging erin te krijgen. Ik eet minder dan onderhoud. Onderhoud zou ongeveer 3200 calorien zijn ik zit misschien net op 2200 op het moment

Hoe kom ne erbij dat je 2200 calorieen op een dag eet? Als ik naar je voeding hierboven kijk en ik schat het zo'n beetje ruim in zit je nog niet eens aan de 800 calorieen?

200ml eiwit =80
2 ei =160
2x spinazie = 80
1x kip/kalkoen =130
1x olie = 90
1x honing/soja etc = 80
1x shake =300

800-900?? En die andere 1300 calorieen?
 
Lunch: 200ml pure eggwhites met twee gewone eieren

Avond eten: Of kipfilet/kalkoen filet meestal maak ik het klaar met 1 eet lepel soy, beetje honing, knoflook en gooi ik twee handjes vol spinzie erbij (geen rijst etc probeer zo min mogelijk carbs)
dit word bereid met 1 dop avocado olie

"Toetje" 1 x 500 ml shake met: Wunda Pea protein melk, Whey protein 1 schep, Collageen 2 schep, beetje spinazie weer en een eetlepel pindakaas
Beetje dit en een beetje dat, hoeveel eet je, hoeveel kcal is dit en hoeveel gram.

In het weekend eet ik gewoon wat ik wil, maar wijk meestal hier maar heel licht vanaf eigenlijk (had visite van het weekend en had heerlijk spaghetti gehad met bruin volkoren fusili)
'wijk hier meestal maar licht vanaf' die hebben we vaker gehoord.
Ik heb zelf het gevoel dat er iets niet helemaal goed is met mijn stofwisseling.
Ja je bent een speciaal muurbloempje of je eet gewoon te veel, wat zou het zijn.
 
man man wat gaat dat lastiger als je getrouwd ben
Dat betwijfel ik, want 9/10 mensen eten alleen dinner bij de vrouw/vriendin gok ik zo. Dinner is doorgaans een gezonde maaltijd met vlees/groente/carbs en dat moet altijd kunnen in welke fase dan ook. :D
 
Als je samen met je vriendin/vrouw overlegt wat je savonds eet. Weetje ongeveer toch wel wat je binnen krijgt. Zo doe ik dat ook altijd en werkt goed. :)
 
Eet meer carbs. Dan ga je meer bewegen, want je hebt meer energie. Houdt alles bij in een app. Weeg je eten ongeveer en olie tot op de gram precies, want meten is weten. Schrijf op wat je eet.

Zoek dan uit wat je onderhoud Kcal is. En eet 1 gr proteïne per pond Lichaamsgewicht in die hoeveelheid Kcal-500 kcal. Dan ga je afvallen. En krijg je betere stofwisseling.

Wat je nu doet werkt ook, maar is een truukje. Dat is niet houdbaar. Eet wat je lekker vind en doe cardio. Succes.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Eet meer carbs. Dan ga je meer bewegen, want je hebt meer energie. Houdt alles bij in een app. Weeg je eten ongeveer en olie tot op de gram precies, want meten is weten. Schrijf op wat je eet.

Zoek dan uit wat je onderhoud Kcal is. En eet 1 gr proteïne per pond Lichaamsgewicht in die hoeveelheid Kcal-500 kcal. Dan ga je afvallen. En krijg je betere stofwisseling.

Wat je nu doet werkt ook, maar is een truukje. Dat is niet houdbaar. Eet wat je lekker vind en doe cardio. Succes.
Amen🤝
 
Back
Naar boven