MuscleMeat

AH-personeel vervolgd voor geweld tegen gewapende dief (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
26.154
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
AH-personeel vervolgd voor geweld tegen gewapende dief



AMSTERDAM - Twee medewerkers van een Albert Heijn-vestiging in Amsterdam worden vervolgd omdat ze geweld hebben gebruikt tegen een winkeldief. Volgens een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam gebruikten de twee 'excessief geweld' nadat ze de winkeldief hadden weten aan te houden.

De winkeldief had het Albert Heijn-filiaal aan de Tweede van Swindenstraat in Amsterdam overvallen en had de caissière onder bedreiging met een wapen geld afhandig gemaakt.

De twee personeelsleden zetten daarop buiten de achtervolging in en overmeesterden de verdachte. "Het gaat erom dat de twee na die aanhouding geweld hebben gebruikt, geweld dat dus niet nodig was om die man te overmeesteren. Terwijl ze al wachten op de politie, is geweld gebruikt", verklaart de OM-woordvoerster.

Omdat de winkeldief bij de mishandeling letsel opliep, kunnen de twee AH-personeelsleden een maximumstraf van zes jaar cel krijgen. Hun slachtoffer wordt verdacht van diefstal met geweld.



Prins Bernhard woest over vervolging AH-medewerkers


SOESTDIJK - Prins Bernhard is boos over de vervolging door justitie van twee Amsterdamse medewerkers van Albert Heijn die een overvaller overmeesterden. In een telefoongesprek met de hoofdredactie van De Telegraaf heeft de prins laten weten zelfs bereid te zijn een eventuele boete voor het tweetal te betalen, aldus de krant woensdag.

"Ik ben echt kwaad", aldus prins Bernhard. "Ik vind het schandalig wat hier gebeurt. Dat mag u publiceren, want iedereen mag weten hoe ik hierover denk." De prins wil niet uitsluiten dat de twee medewerkers van de supermarkt te veel geweld hebben gebruikt. "Ik weet natuurlijk ook wel dat bepaalde dingen niet mogen, maar aan de andere kant zeg ik 'Goed zo, goed zo'. Ik vind het fantastisch wat deze mannen hebben gedaan."

Volgens De Telegraaf komt het wel vaker voor dat dat de prins belt met hoofdredacties van kranten om zijn commentaar te leveren op nieuwsonderwerpen.


-----------------------------------------------------------------------------------

Dit is toch te erg voor woorden??! Haha... als je iemand vermoord dan krijg je mischien 2 a 3 jaar ofzo.... dit is toch niet te geloven?! Die AH-medewerkers zouden juist een pluim moeten verdienen omdat ze achter een gewapende overvaller zijn aangerend.

Zelfs Prins Bernard is het met mij eens :D
 
Originally posted by KaLe
als je iemand vermoord dan krijg je mischien 2 a 3 jaar ofzo....

10 jaar... :rolleyes:

nog steeds veeeeeeel te weinig naar mijn mening maar goed...
 
te triest voor woorden ???
 
Schandalig zeg!
Godsamme, word eens een keer ingegrepen door de burgers, worden die vervolgt! Ik denk dat ook veel mensen bij zulke acties niets doen omdat ze zelf bang zijn vervolgt te worden.
Zelfde als met die marokaan op die scooter laatst, als je daarbij ingrijpt en je geeft um een paar hoeken dan ben je zelf de lul :(

Wat zulke dingen betreft is het een kloteland hier, maar gelukkig hebben we al steun van de prins :D
 
gezeur

Hi

in de zomer sloegen twee nederlandse jongens op een oud vrouwtje los en gooiden en schudden haar heen en weer.... omdat "ze voor wou dringen in de rij" (man die vrouw was slecht ter been en zeker 65+ , het kan je oma zijn!!) bij de bushalte... Ik heb slaande ruzie gekregen met die twee gasten. Schade: een van hun had een gebroken neus en K.O. en met de andere heb ik bijna 10 minuten op de grond liggen knokken!!!! NIEMAND DIE WAT DEED JONGENS!!! JONGENS JONGENS TOCH !!!! Weet je wat ik hoorde toen de politie kwam en ik aan een van de omstanders vroeg waarom ze me niet hielpen tegen dat tuig die helemaal onder de tatoo's zat...? "JA niet zeuren nu doet een buitenlanders ook maar eens wat voor ons nederlanders..."

Verder heb ik bijna schadevergoeding moeten betalen aan die gast waar ik de neus van brak, gelukkig had ie wapen bij zich. EN Gelukkig is het zo dat ik een vriendin bij politie amsterdam heb. Als zij geen hoofd agent was en toen geen dienst had WAS IK NU ****ING DE LUL!! Jongens dit soort dingen doe ik echt nooit meer ..... Laat de politiek DEN HAAG het maar eerst goed regelen voordat de burger zijn nek uitmoet steken.

OH JA: DIEZELFDE gast die ik sloeg had wel een mes bij zich.

Xerxes
 
Mijn schade

Hi
mijn eigen schade niet verteld:

blauwe plekken : schenen helemaal zwart, dikke oog, kleine litteken die wel weg aan gaan is. Bloedneus en een barstende koppijn..... Tja die tweede gast was echt een tikkeltje te sterk voor me ... maar geloof me die heeft zijn klappen ook wel gehad de kankerleijer, en als ik hem zie dan ram ik hem ****ing door zijn kop heen .... tering le.....*** sorry voor de vocabulair...


Xerxes
 
Zoals eerder te lezen heb ik dus hetzelfde gehad, bijna aanklacht wegens mishandeling, maar die gast zag er toch vanaf....

omdat je een ander helpt word je zelf veroordeelt.. ik steek geen poot meer uit, zeg ik nu, laat de wet maaris duidelijker geinterpreteerd worden, want een rechter kan je gewoon vrijspreken omdat je het recht hebt jezelf en een ander te verdedigen, dus wettelijk sta je nog in je recht ook als je een ander helpt..
 
Re: gezeur

Originally posted by xerxes
Weet je wat ik hoorde toen de politie kwam en ik aan een van de omstanders vroeg waarom ze me niet hielpen tegen dat tuig die helemaal onder de tatoo's zat...? "JA niet zeuren nu doet een buitenlanders ook maar eens wat voor ons nederlanders..."
??? Dus lees ik het goed, omdat jij een buitenlander bent en die gasten Nederlanders, lieten de omstanders het jou opknappen? Rare lui! Die Charity, die 2 conducteurs heeft ontzet van 10 vechtersbazen, was half Surinaams en die heeft zoiets toch niet moeten horen .. Die werd van alle kanten bewonderd (en zo hoort het ook).

Een broer van een vriendin van mij is overigens ook opgepakt omdat ie een gast een gebroken kin getrapt had .. Gelukkig kon ie later bewijzen dat die vent een mes had (had ie weggegooid op de plaats van het gebeurde). Toen ging ie vrijuit, maar anders ... Vanzelfsprekend was hij degene die aangevallen werd (die broer), niet degene die zelf begon, anders zou ik denken 'eigen schuld dikke bult'.
 
Enne, over dit geval, mooi dat prins Bernhard van zich heeft laten horen! Ik hoop dat deze zaak een precedent wordt, dat ze die gasten vrijspreken.

In de wet staat overigens dat je als burger aanhoudingsrecht hebt, dat je de verdachte ook mag vasthouden, en als hij zich verzet, jezelf mag verdedigen. Meer dus niet, en dat is waar deze jongens de fout zijn ingegaan :( Maar toch al veel beter dan ik dacht, want ik dacht altijd dat je wel iemand mocht aanhouden, maar dat je hem dan met geen vinger aan mocht raken als hij ertussenuit wil piepen.
 
Ik vind dat er een uitzonderingsregel moet komen:

Hij/zij die de wet overtreedt, doet op dat moment afstand van de wet en zal geen recht hebben hier beroep op te doen!!!


Of een nieuwe wet: Wie niet horen wil ........ :D
 
WEG

Dus lees ik het goed, omdat jij een buitenlander bent en die gasten Nederlanders, lieten de omstanders het jou opknappen? Rare lui! Die Charity, die 2 conducteurs heeft ontzet van 10 vechtersbazen, was half Surinaams en die heeft zoiets toch niet moeten horen .. Die werd van alle kanten bewonderd (en zo hoort het ook).

Hi WEG

nee hoor ik denk dat ze gewoon bang waren en niet wouden toegeven. Toen ik mensen vroeg waarom deden jullie niets ? Hoore ik een opmerking van een jongen en dat deed pijn, is me nog altijd heel goed bij gebleven.

Maar kijk ik haat racisme (ook racisme tegen NL'ers wat ik nu ook ben! Ik vind dat ik nu ook een nl'er ben en dat ik evenveel rechten als plichten heb als nederlandse burger) het deed gewoon pijn als je ziet dat ik onder de bloed zit, het oude vrouwtje pijn aan haar hart heeft en zit te beven op de grond en dat niemand een poot uit steekt. Trouwens de buschauffeur deed ook niets! Grote kerel hoor maar deed niets! Eigenlijk was ik ook best dom geweest wat nu als ik die gast niet K.O. had geslagen en hij een mes trok! ?

Nogmaals politiek is hier ECHT VOOR VERANTWOORDELIJK! We mogen niets ZIEN/HOREN/DOEN!!! en zij doen er ook niets aan.

Xerxes
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het echt schandalig dat er dan niet eens iemand is die helpt. Als ze dan bang zijn, dan konden ze toch nog wel dat vrouwtje helpen, om maar ff een heel simpel voorbeeld te noemen? ???

W.b. de politiek, ik denk dat ze nu wel door gaan hebben dat dit niet kan. Nogmaals, ik hoop op een precedent, dat overvallers, geweldplegers e.d. niet zo goed beschermd blijken in de praktijk, als door de wet in theorie. Misschien laten ze het dan de volgende keer wel uit hun kop, als ze weten dat ze desnoods invalide of doodgeslagen kunnen worden en dat degenen die dat doen niet de nor indraaien.
 
Oh ja

Hi

oh ja nog iets
nu ik toch bezig ben: Ik wil dit ook kwijt aan politiek Den Haag!

Politiek Den Haag:! Stel viespeuken dat jullie zijn! Iedereen weet dat op A'dam CS overal dealers staan ! Iedereen weet dat jullie het weten! Toch doen jullie er niets aan en zeggen jullie dat jullie er niets van weten maar wij weten dat jullie het weten en iedereen weet dat jullie het weten! Dus doe maar niet alsof wij niet weten wat jullie wel weten ! SCHAAM JULLIE!

Ja ik ben een teleurgesteld in Politiek NL. Mag iedereen weten.


Xerxes
 
bron: nu.nl

AMSTERDAM - De overvaller van de Albert Heijn supermarkt in Amsterdam eist een schadevergoeding van 2000 euro van de medewerkers die hem mishandelden. Dit zei zijn advocaat F. Soriano woensdag. De overvaller liep bij de overmeestering een gebroken neus op.

"Het leek of de hele Ku Klux Klan achter me aanzat." Zo omschrijft de man de achtervolging die werd ingezet nadat hij een greep uit de kassa deed bij de Albert Heijn in de Tweede van Swindenstraat in Amsterdam, volgens zijn advocaat.

Volgens Sariano had zijn cliënt geluk dat de politie op tijd kwam. "De medewerkers van de Albert Heijn zaten bovenop hem en bleven op hem beuken tot de politie kwam", zegt Sariano. Volgens de advocaat zijn er vijf getuigen die dit bevestigen.

--------------------------------------------------------------------------------

Ik snap mensen niet; Als je dan toch beukt, beuk dan goed!
 
Jezuschristus! Dit is toch te ziek voor woorden man, dan kan ik ook ergens bij een zaak naar binnen lopen waarvan ik weet dat daar wat agressievere tiepjes werken en wat proberen te jatten. als ik dan wegkom heb ik mijn geld en als ze me pakken dan EIS ik toch mijn geld... Dit slaat helemaal nergens op, ik vind ook dat ze um wel aardig te pakken mogen nemen.

Ik vind dat iemand die zelf in vette overtreding is (hij was zelfs gewapend...?) helemaal geen zak meer te eisen heeft. lang leve nederland.

Anyway, ik vraag me af hoe lang dit zo door moet gaan voordat Nederland dr ogen eens open doet ???
 
Pfff dit bewijst maar eens hoe slecht het gesteld is met de wetgeving en straffen.
Iemand die mensen met de dood bedreigd komt ervan af met een lichte straf en de burger die zijn nek uitsteekt mag ervoor opdraaien.
En dan verschieten ze dat de criminaliteit toeneemt, niet moeilijk; niemand doet er iets aan en als er wat aan gedaan wordt dan ben je de dupe. Onbegrijpelijk.
Mooi gebaar van die prins...
 
De twee personeelsleden zetten daarop buiten de achtervolging in en overmeesterden de verdachte. "Het gaat erom dat de twee na die aanhouding geweld hebben gebruikt, geweld dat dus niet nodig was om die man te overmeesteren. Terwijl ze al wachten op de politie, is geweld gebruikt",

als ik al deze reacties lees, dan denk ik bij mezelf, "hebben jullie wel goed gelezen wat er stond??"...
ik bedoel, ik vond 't goed dat ze achter hem aan zijn gegaan en geweld hebben moeten gebruiken om hem aan te houden.
MAAR toen ie eenmaal overmeesterd was (zal denk ik wel in een liggende houding zijn geweest), wordt er door de woordvoerder van de politie beweerd, dat die AH-medewerkers geweld bleven gebruiken...
DUS als dat 't geval zou zijn, gebruikten die AH-medewerkers overbodig geweld tegenover een hulpeloos persoon, en dat keur ik absoluut niet goed, wat ie ook gedaan heeft...
want dan neem je dus 't recht in eigen hand en laat je 't dus niet aan de rechter die hem kan veroordelen...

nogmaals, was er zelf niet bij, dus weet niet hoe 't precies is gebeurd, maar 't zou zo kunnen zijn dat die AH-medewerkers overbodig geweld hebben gebruikt en dan vind ik 't meer dan terecht dat zij OOK aangehouden worden... :rolleyes:

wat betreft Prins Bernhard, ik kan 't begrijpen waarom ie heeft gereageerd, ten goede van 't volk en uit eigen emoties, maar vind 't wel een beetje te vroeg, aangezien hij zelf niet weet wat er precies is gebeurd...


vind dus dat er nog heel wat aan sommige wetten aandacht besteed kunnen worden om dit soort situaties op te lossen...
 
Laatst bewerkt:
stukje uit de Volkskrant:

"Minister Remkes van Binnenlandse Zaken zei afgelopen zondag dat hij de twee jongemannen die op een druk plein in Venlo een man doodsloegen een 'rotschop' had verkocht. Mag dat niet bij een overvaller? Officier van justitie Kruimel: 'Naar onze mening mag je niemand een rotschop verkopen. Een politieke uitspraak is wat anders dan een juridische.'"


zo zie je maar weer dat politici ook maar mensen met emoties en gevoelens zijn... :D
 
Originally posted by NewbieNeo


als ik al deze reacties lees, dan denk ik bij mezelf, "hebben jullie wel goed gelezen wat er stond??"...
Ja had het goed gelezen..MAAR: 6jaar voor iemand die een crimineel wat schoppen geeft??? Ze verdienen niet beter!
En die klootzak word nog beloond voor zijn misdaad ook.
Wat had je dan gewild dat die 2 winkelbedienden hem op de koffie uitnodigden?:rolleyes:
 
Back
Naar boven