XXL Nutrition

AH-personeel vervolgd voor geweld tegen gewapende dief (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by admin

6jaar voor iemand die een crimineel wat schoppen geeft??? Ze verdienen niet beter!

als 't waar is wat de officier van justitie beweerd, dus dat er excessief geweld is gebruikt NADAT de overvaller overmeesterd was, en je aanneemt dat je hulpeloos en weerloos bent wanneer je overmeesterd bent, dan waren de AH-medewerkers fout, omdat de overvaller TOEN geen bedreiging meer vormde... :rolleyes:

Originally posted by admin

En die klootzak word nog beloond voor zijn misdaad ook.

euhhh... waarschijnlijk bedoel je dat indirect, want hij wordt helemaal niet beloond voor zijn misdaad. hetgene wat hij eist is nl. smartegeld voor dat leed wat hij zou hebben ondervonden, NADAT hij overmeesterd was... :rolleyes:

Originally posted by admin

Wat had je dan gewild dat die 2 winkelbedienden hem op de koffie uitnodigden?:rolleyes:

bedoel je dit serieus??? ik probeerde nl. een serieuze discussie te voeren... :rolleyes:

maar nogmaals, ik neem 't helemaal niet voor em op ofzo, maar probeer gewoon volgens de wet te redeneren.
zou nl. ook kunnen dat ie dat allemaal verzonnen heeft (wat ooggetuigen moeten uitmaken), en dan is dit alles wat ik heb geschreven natuurlijk niet relevant... :P
 
Laatst bewerkt:
BE-LACHE_LIJK!!! Geef die gast maar een paar flinke stoten! Diegene van wie hij dat geld eiste, zal waarschijnlijk nog een lange tijd last van angst hebben, krijgt nl. in een keer een mes tegen haar strot... Laat die overvaller lekker boeten!
En als er niemand meer 'mag' ingrijpen dan doet iedereen dat ook niet meer, en dan kunnen criminelen helemaal hun gang gaan!!!
 
effe een korte samenvatting van dit alles
DE WET ZUIGT ! en over dat ze hem geschopt hadden na de overmeestering logisch had ik ook gedaan hadden ze hem n aai over de bol moeten geven ? er zullen een hoop dingen moeten veranderen hiero maar volgens mij kan dat lang duren want sommige mensen hebben de ogen dicht zitten tijd voor die gasten om op te donderen :yell:
 
Originally posted by NewbieNeo


als 't waar is wat de officier van justitie beweerd, dus dat er excessief geweld is gebruikt NADAT de overvaller overmeesterd was, en je aanneemt dat je hulpeloos en weerloos bent wanneer je overmeesterd bent, dan waren de AH-medewerkers fout, omdat de overvaller TOEN geen bedreiging meer vormde... :rolleyes:

bedoel je dit serieus??? ik probeerde nl. een serieuze discussie te voeren... :rolleyes:

maar nogmaals, ik neem 't helemaal niet voor em op ofzo, maar probeer gewoon volgens de wet te redeneren.
zou nl. ook kunnen dat ie dat allemaal verzonnen heeft (wat ooggetuigen moeten uitmaken), en dan is dit alles wat ik heb geschreven natuurlijk niet relevant... :P

Nee nee en noggis nee!! ZO bestrijd je geen misdaad.
De grote misdaad word lichter bestraft dan de kleine.
Ik vind dat je heel blij mag zijn dat die 2 mannen iets gedaan hebben en dat ze kwaad waren is heel normaal in zo een situatie.
Als jij volgens de wet handeld ben je wettelijk misschien goed maar wie zegt dat de wet het juist heeft? Misschien moet de wet wel aangepast worden!
Als men mj zou bedreigen met een pistool dan ou ik die gast als ik de kans kreeg ook een paar flinke klappen geven!
En om daar 6 jaar voor te krijgen, dan kan je beter geen politie meer betalen want die slaan ook zonder reden in sommige situaties.
Men gaat gewoon weer voor de kleine garnaal en de grote laten ze doen, dat zit er hier mis.

euhhh... waarschijnlijk bedoel je dat indirect, want hij wordt helemaal niet beloond voor zijn misdaad. hetgene wat hij eist is nl. smartegeld voor dat leed wat hij zou hebben ondervonden, NADAT hij overmeesterd was...

Ja natuurlijk indirect, ik kan ook lezen :rolleyes:
Daar draait het juist om, als het zo werkt kan elke crimineel met wat verstand om geld vragen en dan is het wel een beloonde misdaad in mijn ogen!
 
Originally posted by BIGTANK
effe een korte samenvatting van dit alles
DE WET ZUIGT !

yep...
er kunnen nog heeeeeeel wat dingen verbeterd worden...
maar ja, dan heb je zoiets als bureaucratie wat het proces niet echt bevordert... :(

Originally posted by admin
Als men mj zou bedreigen met een pistool dan ou ik die gast als ik de kans kreeg ook een paar flinke klappen geven!
En om daar 6 jaar voor te krijgen, dan kan je beter geen politie meer betalen want die slaan ook zonder reden in sommige situaties.

heb je helemaal gelijk in admin, en dat van de politie kan ik ook beamen...
zo wat zijn sommigen van die gasten dom en/of asociaal zeg...
zo vaak dingen met ze meegemaakt..

maar over die situatie met die overvaller:
als ie eenmaal overmeesterd is kan ie nix meer en vormt ie ook geen gevaar meer, en om em dan nog te slaan/schoppen...
vergelijk 't met een situatie in een oorlog;
je hebt een krijgsgevangene die totaal weerloos is en dus door jou overmeesterd is. hij is in jouw ogen ook fout, MAAR dan ga je em toch niet nog eens schoppen en slaan???
ik zou dan denken dat je ook nog zoiets hebt als mensenrechten..
 
Originally posted by Jordees
"Het leek of de hele Ku Klux Klan achter me aanzat."
Waha, als dat zo is dan doet de KKK toch nog eens iets goed! Ipv onschuldigen aftuigen alleen omdat ze zwart zijn, gewoon ff flink meppen op iemand die het meer dan verdiend heeft!
 
Originally posted by NewbieNeo


als 't waar is wat de officier van justitie beweerd, dus dat er excessief geweld is gebruikt NADAT de overvaller overmeesterd was, en je aanneemt dat je hulpeloos en weerloos bent wanneer je overmeesterd bent, dan waren de AH-medewerkers fout, omdat de overvaller TOEN geen bedreiging meer vormde... :rolleyes:



euhhh... waarschijnlijk bedoel je dat indirect, want hij wordt helemaal niet beloond voor zijn misdaad. hetgene wat hij eist is nl. smartegeld voor dat leed wat hij zou hebben ondervonden, NADAT hij overmeesterd was... :rolleyes:



bedoel je dit serieus??? ik probeerde nl. een serieuze discussie te voeren... :rolleyes:

maar nogmaals, ik neem 't helemaal niet voor em op ofzo, maar probeer gewoon volgens de wet te redeneren.
zou nl. ook kunnen dat ie dat allemaal verzonnen heeft (wat ooggetuigen moeten uitmaken), en dan is dit alles wat ik heb geschreven natuurlijk niet relevant... :P
Newbeneo, het probleem is dat jij hier gelijk hebt! En dat zeg ik niet omdat ik jouw mening belachelijk vind, maar omdat de rechter waarschijnlijk met jou mee zou gaan, dat smartengeld toe zal kennen evenals misschien boete of gevangenisstraf voor de AH-medewerkers. Gevolg: helemaal NIEMAND zal het nog in zjin kop halen om nog maar te proberen een overvaller, of voor mijn part zo'n gasten als in Venlo te pakken, ook al zou het op een wettelijk toegestane manier zijn. Daarom hoop ik van harte dat die medewerkers vrijgesproken worden. Ik vind het belangrijker dat de mentaliteit van niet-ingrijpen in Nederland verandert, dan dat de rechten van deze overvaller gerespecteerd worden. Sorry, maar dat is nou eenmaal zo ik het zie.
 
Originally posted by WoUz

Ik vind dat iemand die zelf in vette overtreding is (hij was zelfs gewapend...?) helemaal geen zak meer te eisen heeft. lang leve nederland.
Had ie dat mes nog maar op zak gehad (en niet gebruikt, want dan zou het nog erger geweest zijn), want dan waren ze echt niet zo aangeklaagd. Nee, die gast had dat al eerder weggegooid (niet bang voor vingerafdrukken ofzo ???) dus nu was ie ongewapend.
 
Originally posted by admin

Als men mj zou bedreigen met een pistool dan ou ik die gast als ik de kans kreeg ook een paar flinke klappen geven!
Dat zou zeker als noodweer gezien worden. Zelfs als jij dan een mes zou trekken, zou je daar niet voor bestraft worden, alleen als je dat mes zelf bijhad (en niet van een tafel pakt o.i.d.) zou je nog veroordeeld kunnen worden voor wapenbezit. Maar iemand trappen die al geboeid is, is geen noodweer, helaas zie ik het niet zo rooskleurig in voor deze gasten. Nogmaals (zie boven), ik baal hiervan als een stekker, maar het is wel zoals zo'n rechter daar naar kijkt.
 
Ok en als een crimineel zegt dat dat zo is ..IS dat dan zo?
Waarom word die misdadiger gelooft en 2 brave behulpzame winkelbedieden veroordeeld?

De held word gestrafd en het gespuis gaat vrijuit. Lijkt Amerika wel :mad:
 
Er wordt gewoon noodweer ecces van gemaakt. en dan vind er geen verdere vervolging plaats.

definitie noodweer: jezelf verdedigen tijdens een aanval op jou persoon. (dus is de tegenstander met 1 klap uitgeschakeld dan niet meer verder gaan)

definitie noodweer ecces: door een geestelijke gesteldheid (zeer boos zijn bv), en meerdere variaties daarop, jezelf schuldig maken aan meer geweld als noodzakelijk voor je eigen verdediging. (verzet aanhouding)

zoiets is het ongeveer.
 
Originally posted by wateengedoe2

Newbeneo, het probleem is dat jij hier gelijk hebt! En dat zeg ik niet omdat ik jouw mening belachelijk vind, maar omdat de rechter waarschijnlijk met jou mee zou gaan, dat smartengeld toe zal kennen evenals misschien boete of gevangenisstraf voor de AH-medewerkers. Gevolg: helemaal NIEMAND zal het nog in zjin kop halen om nog maar te proberen een overvaller, of voor mijn part zo'n gasten als in Venlo te pakken, ook al zou het op een wettelijk toegestane manier zijn. Daarom hoop ik van harte dat die medewerkers vrijgesproken worden. Ik vind het belangrijker dat de mentaliteit van niet-ingrijpen in Nederland verandert, dan dat de rechten van deze overvaller gerespecteerd worden. Sorry, maar dat is nou eenmaal zo ik het zie.

jah, heb net in NOVA dat gesprek gevolgd dat hierover ging, en daarin zeiden ze dat 't ook ligt aan degene die zo'n zaak bekijkt...
hier dus die ene officier van justitie en hij vond 't kennelijk zo ernstig om die AH-medewerkers aan te klagen...
wat hij ook had kunnen doen, is hen bij zich te roepen en hun bv. een waarschuwing te geven voor die schop/stoot die ze TEVEEL zouden hebben uitgedeeld, mits ze niet een strafblad of een 'relevant' strafblad zouden hebben...
met een 'relevant' strafblad wordt bedoeld dat ze niet eerder voor openlijk geweld of iets in die richting zijn veroordeeld.

dus je hebt te maken met 2 tegenoverelkaar staande principes, de wet zoals je em letterlijk moet opvatten, en het maatschappelijk belang...

tis maar hoe je je hiertussen manouvreert...
makkelijk is 't helaas in ieder geval niet...
 
Originally posted by admin
Ok en als een crimineel zegt dat dat zo is ..IS dat dan zo?
Waarom word die misdadiger gelooft en 2 brave behulpzame winkelbedieden veroordeeld?

De held word gestrafd en het gespuis gaat vrijuit. Lijkt Amerika wel :mad:
Helaas zijn er 5 getuigen :( Maar als ik gezien had dat ze die overvalleer geboeid een gebroken neus hadden geslagen, had ik lekker de andere kant opgekeken en nooit getuigd (als ik ook wist dat het een overvaller was natuurlijk)
 
Originally posted by NewbieNeo


jah, heb net in NOVA dat gesprek gevolgd dat hierover ging, en daarin zeiden ze dat 't ook ligt aan degene die zo'n zaak bekijkt...
hier dus die ene officier van justitie en hij vond 't kennelijk zo ernstig om die AH-medewerkers aan te klagen...
wat hij ook had kunnen doen, is hen bij zich te roepen en hun bv. een waarschuwing te geven voor die schop/stoot die ze TEVEEL zouden hebben uitgedeeld, mits ze niet een strafblad of een 'relevant' strafblad zouden hebben...
met een 'relevant' strafblad wordt bedoeld dat ze niet eerder voor openlijk geweld of iets in die richting zijn veroordeeld.

dus je hebt te maken met 2 tegenoverelkaar staande principes, de wet zoals je em letterlijk moet opvatten, en het maatschappelijk belang...

tis maar hoe je je hiertussen manouvreert...
makkelijk is 't helaas in ieder geval niet...
Las daar nog iets over in de krant vanochtend .. Lullige is dat ik weet niet hoeveel overvallen, geweldplegingen e.d. niet behandeld worden ... Gebrek aan capaciteit. WAAROM dan dit wel? ??? :mad: Maar goed, heel Nederland valt erover en het is goed voor de discussie ... Ik hoop dus dat het uiteindeljik met een sisser afloopt (of beter nog: dat er duideiljk wordt gemaakt dat je niet bang hoeft te zijn voor zoiets opgepakt te worden), want hoeveel mensen nu al gezegd hebben dat ze nooit meer ingrijpen bij geweld op straat e.d., alleen omdat zij als schuldigen gezien werden. Echt schandalig, als je dan niet iedereen vervolgt, vervolg dan iig de echte misdadigers wel en niet de helden!
 
Ik heb vanochtend in de krant (VK) een reconstructie gelezen en moet zeggen dat ik het toch niet eens ben met wat de AH-medewerkers hebben gedaan. Ten eerste, het was geen overvaller maar een winkeldief (te zien op bewakingscamera's). Nog steeds genoeg reden hem achterna te gaan! Toen trok hij (schijnbaar, niet helemaal zeker) een mes, en dan is er ook reden om hem in elkaar te meppen, of op een andere manier dat mes afhandig te maken (noodweer). Alleen daarna hebben ze hem volledig afgerost en dát was dus net weer niet nodig. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat het OM wel andere, zinniger zaken aan had kunnen pakken ipv juist dit ene!
 
Ik vind wel dat zulke lui zo aangepakt mogen worden, zie het maar als een straf, hij moet niet alleen staande gehouden worden en dan na een kleine boete weer op straat staan, nu bedenkt ie zich wel 2 keer voor ie weer wat gaat jatten :)
Ik had het ook gedaan, wat hebbie nou aan zulke lui :rolleyes:
 
weet je wat ik erg vind? ik ben 2 jaar geleden slachtoffer geweest van zinloos geweld (kaak in 3en + gat in me kop).... wat kreeg die vent? juist... 3 maanden + 1 jaar werkstraf + 2x per week psychische hulp ??? oh ja... ik krijg tevens nog 3000 pleuro aan schadevergoeding van em... nog nooit een stuiver gezien. ze zijn er nu mee bezig en die vent moet waarschijnlijk weer zitten omdat ie geen cent te makken heeft ...tis een uitkeringtrekkert, maar kan wel elke avond in de kroeg hangen.

ik heb gvd 2 maanden met me bek in de beugels gehad en vloeibare troep suipen.

en dan kunnen die gasten 6 jaar krijgen??? pffffff
 
is ie dan niet verzekerd Kale?
want anders wordt 't gewoon door de verzekering uitgekeerd toch?
 
Originally posted by KaLe
en dan kunnen die gasten 6 jaar krijgen??? pffffff
.. maar dat gaan ze niet krijgen, dat is de maximale straf. Dat had die gast die jou zo te pakken had, ook kunnen krijgen. En als ze dat hier gaan geven, dan geloof ik dat de volgende moord op die rechter is, ik denk niet dat dat gepikt gaat worden door de samenleving en er hoeft maar 1 iemand gek genoeg te zjin ..
 
Originally posted by MarCo
Er wordt gewoon noodweer ecces van gemaakt. en dan vind er geen verdere vervolging plaats.

definitie noodweer: jezelf verdedigen tijdens een aanval op jou persoon. (dus is de tegenstander met 1 klap uitgeschakeld dan niet meer verder gaan)

definitie noodweer ecces: door een geestelijke gesteldheid (zeer boos zijn bv), en meerdere variaties daarop, jezelf schuldig maken aan meer geweld als noodzakelijk voor je eigen verdediging. (verzet aanhouding)

zoiets is het ongeveer.




Yep regeltjes, regeltjes....

Hou er ook rekening mee dat bij noodweer je 'tegen aanval' op bijna hetzelfde moment moet zijn, zeg maar als 'directe reaktie op' (Dus niet even wachten om bij te komen en dan die vent een optater geven) en je geen ander uitweg ziet. Dit betekend als je de mogelijkheid hebt om weg te komen, je dit ook daadwerkelijk moet doen anders is het geen noodweer meer. Verder moet het gebruikte geweld in verhouding staan met het 'geweld' dat tegen je is gebruikt. Dus sla je iemands neus eraf omdat hij jou een bitch slam gaf, ben je ook fout bezig.

Het engste vindt ik messen...Er wordt pas van noodweer gesproken als de persoon ook daadwerkelijk een steekbeweging naar jou maakt. Dus als hij met zijn mes voor je neus staat te zwaaien, mag je officieel niets doen. (Alsof je gaat staan wachten tot iemand daadwerkelijk probeert wat ventilatiegaten in je te boren!!)

Moraal van het verhaal....Noodweer komt zelden voor en de meeste bedreigde mensen / slachtoffers worden daarom veroordeeld voor (zware)mishandeling of poging tot doodslag.

Bezint eer gij begint...
 
Back
Naar boven