AndroidHealthClinic

AH Spaghetti bolognese - gezond of niet gezond? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maxjek95

Cool Novice
Lid geworden
26 sep 2019
Berichten
46
Waardering
6
Lengte
1m79
Massa
68kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Op dit moment eet ik elke dag kip, rijst en groente als avondeten. Ik zou graag willen variëren nu en ik zag dus de AH Spaghetti Bolognese: https://www.ah.nl/producten/product/wi192746/ah-spaghetti-bolognese

Mijn vraag is of dit gewoon prima kan opnemen in mijn voedingsschema of juist niet? Voedingsschema betreft spiermassa.

Alvast bedankt.
 
Hallo,

Op dit moment eet ik elke dag kip, rijst en groente als avondeten. Ik zou graag willen variëren nu en ik zag dus de AH Spaghetti Bolognese: https://www.ah.nl/producten/product/wi192746/ah-spaghetti-bolognese

Mijn vraag is of dit gewoon prima kan opnemen in mijn voedingsschema of juist niet? Voedingsschema betreft spiermassa.

Alvast bedankt.
Nee, als je dit eet komt er een met Corona besmette Italiaanse nonna je in je gezicht rochelen.

FF serieus, kijk naar die ingrediënten, daar ga je je eiwitten ook niet uit halen.

De saus voor pasta alla bolognese maak je het best zelf en eet je niet met spaghetti.

Een andere pastasaus maak je ook het best zelf, is niet moeilijk, sommige kosten alleen veel tijd omdat ze langzaam moeten garen.

Tip: maak meerdere porties en koel en vries.
 
Nee, als je dit eet komt er een met Corona besmette Italiaanse nonna je in je gezicht rochelen.

FF serieus, kijk naar die ingrediënten, daar ga je je eiwitten ook niet uit halen.

De saus voor pasta alla bolognese maak je het best zelf en eet je niet met spaghetti.

Een andere pastasaus maak je ook het best zelf, is niet moeilijk, sommige kosten alleen veel tijd omdat ze langzaam moeten garen.

Tip: maak meerdere porties en koel en vries.
Hoe bedoel je precies dat ik mijn eiwitten er niet uit ga halen?

Als ik voor de rest in mijn schema genoeg eiwitten heb, is het dan niet goed?

Ik ben nieuw in de fitnesswereld dus ik persoonlijk snap dan ook niet goed wat er mis is met de bovengenoemde maaltijd.
 
Als ik voor de rest in mijn schema genoeg eiwitten heb, is het dan niet goed?
Ja, dan is het wat dat betreft wel goed, maar meestal eten BBers meer eiwitten en dan het liefst uit gewone voedingsmiddelen bij de maaltijd.
 
Ja, dan is het wat dat betreft wel goed, maar meestal eten BBers meer eiwitten en dan het liefst uit gewone voedingsmiddelen bij de maaltijd.
Dus stel dat ik zou pakken:

- Volkoren macaroni: 80 gram per portie: 11g eiwit, 51g kh, 1,5g vet.
- Spaghetti groente: 250 gram per portie: 2,5g eiwit, 11g kh, 0,5g vet.
- Half-om-half gehakt: 100 gram per portie: 20g eiwit, 1g kh, 16g vet.

Zou dit dus veel beter zijn?

En kan ik dit dus ook voor meerdere dagen klaarmaken en invriezen?
 
Dus stel dat ik zou pakken:

- Volkoren macaroni: 80 gram per portie: 11g eiwit, 51g kh, 1,5g vet.
- Spaghetti groente: 250 gram per portie: 2,5g eiwit, 11g kh, 0,5g vet.
- Half-om-half gehakt: 100 gram per portie: 20g eiwit, 1g kh, 16g vet.

Zou dit dus veel beter zijn?

En kan ik dit dus ook voor meerdere dagen klaarmaken en invriezen?
Het maakt ook uit hoe goed het in je schema past.

Mogelijk wil je liever magerder vlees gebruiken, ivm vet gehalte (al is vetter vlees vaak lekkerder).

Zelf zou ik vooral de saus vooruit maken en niet de pasta, persoonlijk vries ik pasta niet in, maar bak ik soms wel een dag later pasta en saus in de koekenpan.
 
Vers maken is eenvoudig. Pak mager rundergehakt, groente met een simpele pot passata of pak gezeefde tomaten. Kruiden erbij en even pruttelen.
Pasta gewoon even koken en lekkerste gewoon direct eten.
Saus is makkelijk in te vriezen. Pasta wordt er niet lekkerder op.
Gekookte pasta kan je op zich in de koelkast wel een dag of 2 bewaren (apart van de saus)
 
Back
Naar boven