XXL Nutrition

Ahmed Marcouch over het Marokkanendrama (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2003
Berichten
1.092
Waardering
69
10.09.2007 14.59u - “Ik zeg wel eens tegen Marokkaanse vaders: wat doe je hier nog als je niet van Nederland houdt, als je je kinderen vergiftigt met anti-Nederlandse sentimenten.” Dat zegt Ahmed Marcouch - voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel (district) Slotervaart - in een interview met HP/De Tijd. “Onderhuids leeft er een intens wij-zij-gevoel onder veel Marokkanen. Dat gevoel wordt ook gecultiveerd, thuis, door de vaders en de ooms. Als je die Marokkanen vraagt of ze met vakantie naar Marokko gaan, dan antwoorden ze: we gaan niet op vakantie naar Marokko, nee, we gaan naar huis.”

Schooluitval, hoge werkloosheid, een verontrustend aandeel in de criminaliteit… In Nederland spreken ze intussen onomwonden over “het Marokkanendrama”. Ahmed Marcouch wijt dat drama aan verregaande naïviteit, vrijblijvendheid en onverschilligheid. Zijn remedie? “Grenzen stellen, duidelijkheid geven, consequent zijn, dus bijvoorbeeld strafbare feiten niet tolereren of gedogen maar meteen en flink straffen.”
Bijvoorbeeld: “Marokkanen die stelselmatig in de fout gaan naar Marokko sturen”…

Marcouch hekelt de mentaliteit en de omstandigheden waarin Marokkaanse jongeren vaak moeten opgroeien. Vaak wonen ze “met z’n achten of tienen in een flatje van zestig vierkante meter”, terwijl “alle spaarcentjes in een gigantisch huis in Marokko worden gestopt”. Dat stelt al die verhalen over ‘kansarmoede’ natuurlijk in een ander daglicht.
Volgens Marcouch leeft een hele generatie Marokkanen nog met hun hoofd in het thuisland. “Onderschat het niet. Ze zijn hier geboren en getogen, maar hebben echt weinig emotie met dit land. Waarom? Omdat hun vaders en ooms hun wijsmaken dat je Marokkaan bent en Marokkaan blijft. Wat er ook gebeurt.”

“Er worden in Nederland (maar ook bij ons) over dit onderwerp (nog altijd) te veel zoete discussies gehouden”, zegt Ahmed Marcouch. “Te vaak vinden er avonden (en debatjes) plaats met alleen maar gelijkgezinden. Maar een avond met gelijkgezinden is een verloren avond.”

Marcouch vindt dat Marokkanen zich vooral “trotse Nederlanders” moeten gaan voelen. “Laten we om te beginnen nou eens uitspreken dat we in een geweldig land wonen, een vrij land waar je kunt geloven wat je wilt, een rijk land, met ongekende kansen. En die liefde voor Nederland moeten niet alleen allochtonen uitspreken, maar ook autochtonen. ‘Proud to be Dutch!’ Zoiets, ja. Daar zou een geweldig signaal van uitgaan.”
Een rake analyse, maar daar schuilt nu net het probleem.
De linkerzijde, die nog altijd de touwtjes in handen heeft in de media, zwelgt in de zelfhaat. ‘Weg met ons’ is hun lijfspreuk. Maar, hoe wil je dat allochtonen van Nederland of Vlaanderen zouden houden, als we dat zelf niet doen of mogen doen?
Kijk, dat is gesproken, zo moesten er meer zijn...
 
Ahmed Marouch is echt mijn held, ik heb hem weleens gesproken bij een bijeenkomst
Hele sympathieke man, en weet precies waar die over praat
Hij is een voorbeeld voor Marokkanen en voor Moslims, veel mensen zeggen dat hij de perfecte balans heeft tussen oost en west
Ik vind het alleen zo jammer dat ie sjeik Fawaz zo afkraakt beetje jammer, mjah dat er verder niets aan af van wat ie probeert te bereiken

Maar zoals ik al zei, en wat ik EricR al heel lang duidelijk probeer te maken, is dat in de afgelopen jaren Marokkanen niks meer met Nederland hebben, ook de gematigden zoals die wel eens in de mond wordt genomen, gewoonweg het schijtziek zijn dat Nederlanders iedereen over een kam scheren.
Want je ziet het vaak genoeg gebeuren, ook hier op dbb en in real life
 
Marcouch vindt dat Marokkanen zich vooral “trotse Nederlanders” moeten gaan voelen. “Laten we om te beginnen nou eens uitspreken dat we in een geweldig land wonen, een vrij land waar je kunt geloven wat je wilt, een rijk land, met ongekende kansen. En die liefde voor Nederland moeten niet alleen allochtonen uitspreken, maar ook autochtonen. ‘Proud to be Dutch!’ Zoiets, ja. Daar zou een geweldig signaal van uitgaan.”

Dat zul je dus echt never nooit horen, waarom jezelf Nederlander voelen als die nlers iedereen over een kam scheren
Terwijl je dat soort zooi nooit in Marokko zult horen
Maarjah, de meerheid van de bevolking in Nederland is zo bijster slim ook niet
 
Spiertje, het is aandoenlijk dat je meent te kunnen spreken voor de hele Marokkaanse groep in Nederland maar er zijn nog genoeg Marokkanen die wel iets van hun leven proberen te maken. Ook als debielen als Wilders weer van leer trekt tegen de hele groep.

Dat een groep zich graag wil afzonderen is hun probleem. Ik kan nu al voorspellen dat het zal leiden tot een daadwerkelijk groot probleem waarbij degenen die zich niet aanpassen aan het kortste eind trekken.
 
Spiertje, het is aandoenlijk dat je meent te kunnen spreken voor de hele Marokkaanse groep in Nederland maar er zijn nog genoeg Marokkanen die wel iets van hun leven proberen te maken. Ook als debielen als Wilders weer van leer trekt tegen de hele groep.

Dat een groep zich graag wil afzonderen is hun probleem. Ik kan nu al voorspellen dat het zal leiden tot een daadwerkelijk groot probleem waarbij degenen die zich niet aanpassen aan het kortste eind trekken.

Voordat je me verkeerd begrijpt,want dat denk ik waarschijnlijk
Ik bedoel puur en alleen dat veel Marokkanen heel weinig verbondenheid voelen met Nederland, en met Nederlanders zelf.
De meeste zijn ook goed bezig met een toekomst op te bouwen en goed hun best te doen enzv enzv
Maar dat staat los van wat ze voor Nederland voelen, vind je het dan echt zo gek dat ze er niks voor voelen als je kijkt naar de ontwikkelingen de afgelopen jaren
Marokkanen worden op 2 vlakken zwart gemaakt, omdat ze moslim zijn en het marokkaan zijn
Ik ben het ook met je eens dat het gewoon een klein groepje is die zich afzondert, maar dat was niet wat ik bedoelde, en die afzonderlingen zullen ook aan het korste eind trekken
 
Ik voel ook weinig verbondenheid met Nederland, dat zegt me dus weinig. Een warm gevoel krijgen bij een land, zo achterhaald.
 
Ik voel ook weinig verbondenheid met Nederland, dat zegt me dus weinig. Een warm gevoel krijgen bij een land, zo achterhaald.

Klopt, maar jij voelt je verbonden met geen een land denk ik
Bij die groep marokkanen is ideniteit toch wel belangrijk en ik geef ze geen ongelijk
Daarom zeg ik ook, is het raar dat ze niks voor nederlanders voelen en niks met nederlanders hebben? Maar zich wel verbonden voelen met Marokko e.d
Dat betekent natuurlijk niet gelijk dat ze niet samenwerken en samen leven, maar je begrijpt wat ik bedoel
 
Toch heeft Marcouch wel gelijk. Je hoeft geen verbondenheid te voelen met alle Nederlanders of het land zelf maar een gevoel dat je geluk hebt dat je hier mag wonen zou toch wel aanwezig mogen zijn. De pestbende die in het in thuisland is geeft ook weinig hoop om je daar te gaan vestigen.
 
Voordat je me verkeerd begrijpt,want dat denk ik waarschijnlijk
Ik bedoel puur en alleen dat veel Marokkanen heel weinig verbondenheid voelen met Nederland, en met Nederlanders zelf.
De meeste zijn ook goed bezig met een toekomst op te bouwen en goed hun best te doen enzv enzv
Maar dat staat los van wat ze voor Nederland voelen, vind je het dan echt zo gek dat ze er niks voor voelen als je kijkt naar de ontwikkelingen de afgelopen jaren
Marokkanen worden op 2 vlakken zwart gemaakt, omdat ze moslim zijn en het marokkaan zijn
Ik ben het ook met je eens dat het gewoon een klein groepje is die zich afzondert, maar dat was niet wat ik bedoelde, en die afzonderlingen zullen ook aan het korste eind trekken


Mooi artikel, respect!

Spiertje, vind je het terecht als ik zeg dat ook deels de hand in eigen boezem kunt steken. Misschien tijd om de woorden van je held in praktijk te brengen. :)
 
Als je je niet verbonden voelt met een maatschappij (ik zeg maatschappij, niet land) dan kan je niet integreren en ga je je blijven afzetten tegenover die maatschappij. Dat is het probleem en niets anders. Net als dat Marokko.nl forum; velen willen gewoon niks te maken hebben met Nederland en het liefst een mini Marokko maken in Nederland. En ook hier wordt er verwezen naar de opvoeding, zoals ik altijd al heb gezegd: het zijn de ouders die de zwaarste verantwoordelijkheid dragen. Ipv dat de overheid dat forum steunt, zouden ze beter eens investeren in opvoedingslessen voor de ouders!
 
Mooi artikel, respect!

Spiertje, vind je het terecht als ik zeg dat ook deels de hand in eigen boezem kunt steken. Misschien tijd om de woorden van je held in praktijk te brengen. :)

Welke hand waarin steken
Wat bedoel je daarmee?
 
Als je je niet verbonden voelt met een maatschappij (ik zeg maatschappij, niet land) dan kan je niet integreren en ga je je blijven afzetten tegenover die maatschappij. Dat is het probleem en niets anders. Net als dat Marokko.nl forum; velen willen gewoon niks te maken hebben met Nederland en het liefst een mini Marokko maken in Nederland. En ook hier wordt er verwezen naar de opvoeding, zoals ik altijd al heb gezegd: het zijn de ouders die de zwaarste verantwoordelijkheid dragen.

Wie zich niet verbonden voelt met deze maatschappij is of asociaal, crimineel, radicaal of gewoon te onwelwillend om ook maar op 1 gebied zich aan te passen. Als bij welke partij dan ook oogkleppen op blijven staan en dus een tunnelvisie ontstaat zal er weinig terecht komen van een oplossing.

In ieder geval is deelname aan deze maatschappij geen vrijwillige keuze. Je zal toch enige verbondenheid moeten voelen met personen van andere gezindte om in Nederland (of waar dan ook) goed te kunnen functioneren.

Marokkanen die Nederland niks vinden hebben wat mij betreft een makkelijke keuze. Ga terug, ze hebben toch meestal een dubbele nationaliteit.
 
Wie zich niet verbonden voelt met deze maatschappij is of asociaal, crimineel, radicaal of gewoon te onwelwillend om ook maar op 1 gebied zich aan te passen. Als bij welke partij dan ook oogkleppen op blijven staan en dus een tunnelvisie ontstaat zal er weinig terecht komen van een oplossing.

In ieder geval is deelname aan deze maatschappij geen vrijwillige keuze. Je zal toch enige verbondenheid moeten voelen met personen van andere gezindte om in Nederland (of waar dan ook) goed te kunnen functioneren.

Marokkanen die Nederland niks vinden hebben wat mij betreft een makkelijke keuze. Ga terug, ze hebben toch meestal een dubbele nationaliteit.

ja dat zijn ze toch ook.

denk niet dat dat zomaar gaat.
 
Maar zoals ik al zei, en wat ik EricR al heel lang duidelijk probeer te maken, is dat in de afgelopen jaren Marokkanen niks meer met Nederland hebben, ook de gematigden zoals die wel eens in de mond wordt genomen, gewoonweg het schijtziek zijn dat Nederlanders iedereen over een kam scheren.
Want je ziet het vaak genoeg gebeuren, ook hier op dbb en in real life

Wie de schoen past trekke hem aan in dit geval. Ik zie vaak genoeg dat veel Marokkanen alle Nederlanders over 1 kam scheren.....
 
Ahmed Marouch is echt mijn held, ik heb hem weleens gesproken bij een bijeenkomst
Hele sympathieke man, en weet precies waar die over praat
Hij is een voorbeeld voor Marokkanen en voor Moslims, veel mensen zeggen dat hij de perfecte balans heeft tussen oost en west
Ik vind het alleen zo jammer dat ie sjeik Fawaz zo afkraakt beetje jammer, mjah dat er verder niets aan af van wat ie probeert te bereiken

Maar zoals ik al zei, en wat ik EricR al heel lang duidelijk probeer te maken, is dat in de afgelopen jaren Marokkanen niks meer met Nederland hebben, ook de gematigden zoals die wel eens in de mond wordt genomen, gewoonweg het schijtziek zijn dat Nederlanders iedereen over een kam scheren.
Want je ziet het vaak genoeg gebeuren, ook hier op dbb en in real life

Ons forummarokkaantje kruipt weer in de slachtofferrol hoor, nu hebben WIJ het weer gedaan!

Hallo, wij nederlandertjes zijn de slachtoffers hier, van de marokkaanse terreur! :roflol:

Btw, respect voor deze man. Nooit gedacht zoiets te horen van een Marokkaan.
 
Laatst bewerkt:
Welke hand waarin steken
Wat bedoel je daarmee?

Stoppen met slachtofferen en excuusjes zoeken om de woorden van je held niet in praktijk te brengen. Je kan zelf ook waardering tonen voor al dat moois dat dit land ons te bieden heeft, ook in je posts op dbb.

Marcouch vindt dat Marokkanen zich vooral “trotse Nederlanders” moeten gaan voelen. “Laten we om te beginnen nou eens uitspreken dat we in een geweldig land wonen, een vrij land waar je kunt geloven wat je wilt, een rijk land, met ongekende kansen. En die liefde voor Nederland moeten niet alleen allochtonen uitspreken, maar ook autochtonen. ‘Proud to be Dutch!’ Zoiets, ja. Daar zou een geweldig signaal van uitgaan.”
 
Ahmed Marouch is echt mijn held, ik heb hem weleens gesproken bij een bijeenkomst
Hele sympathieke man, en weet precies waar die over praat
Hij is een voorbeeld voor Marokkanen en voor Moslims, veel mensen zeggen dat hij de perfecte balans heeft tussen oost en west
Ik vind het alleen zo jammer dat ie sjeik Fawaz zo afkraakt beetje jammer, mjah dat er verder niets aan af van wat ie probeert te bereiken

Maar zoals ik al zei, en wat ik EricR al heel lang duidelijk probeer te maken, is dat in de afgelopen jaren Marokkanen niks meer met Nederland hebben, ook de gematigden zoals die wel eens in de mond wordt genomen, gewoonweg het schijtziek zijn dat Nederlanders iedereen over een kam scheren.
Want je ziet het vaak genoeg gebeuren, ook hier op dbb en in real life

ja , valt mij ook op.maar het gebeurd niet bij engelsen of duitsers of negers.raar he , hoe kan dat toch..... ik kan er met de kop niet bij :rolleyes:
 
Back
Naar boven