XXL Nutrition

AI in cruise/TRT

Bezoekers in dit topic

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
11.738
Waardering
15.486
Ben wel eens benieuwd, wie gebruiken er hier een AI in hun cruise en/of tijdens TRT?

Hoeveel heb je nodig bij welke dosis?

Zie dat het in Amerika veel gedaan wordt/voorgeschreven wordt, maar lijkt me ook weer niet best om je hele leven een AI te slikken.
 
Wat zou het voordeel zijn in de cruise of bij trt? Of je moet heel gevoelig zijn voor een gyno , maar op cruise of trt dosis lijkt dat me hoogst onwaarschijnlijk .
 
Ikzelf gebruik ook een ai tijdens cruise. Maar goed, ik cruise ook op 300mg.

Geruchten zijn meestal dat ai's heel slecht zijn voor je lipid profile. Echter laten studies zien dat de gebruikelijke ai's helemaal niet zoveel nadelig effect hier op hebben. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2361692/. Hetzelfde geldt voor je lever volgens mij.

Als je je hier toch zorgen over maakt, kun je het beste Aromasin gebruiken. Schijnbaar kan deze zelf een positief effect hier op hebben. Alleen raped die shit wel je haarlijn. Vandaar dat ik die nooit meer gebruik.
 
b4c019dda3fc657e5790c22561f1e510.png
 
If it aint broken, don't try to fix it. Mijn ervaring is dat je met TRT dosering beter twee keer per week kunt injecteren om zo weinig mogelijk schommelingen te krijgen en ook geen last te krijgen van de neveneffecten daarvan. Een AI is echt overbodig imo.
 
Ikzelf gebruik ook een ai tijdens cruise. Maar goed, ik cruise ook op 300mg.

Geruchten zijn meestal dat ai's heel slecht zijn voor je lipid profile. Echter laten studies zien dat de gebruikelijke ai's helemaal niet zoveel nadelig effect hier op hebben. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2361692/. Hetzelfde geldt voor je lever volgens mij.

Als je je hier toch zorgen over maakt, kun je het beste Aromasin gebruiken. Schijnbaar kan deze zelf een positief effect hier op hebben. Alleen raped die shit wel je haarlijn. Vandaar dat ik die nooit meer gebruik.
Heb je zelf wel eens geprobeerd om je injectiefrequentie te verhogen naar bijvoorbeeld 3x100mg per week om te kijken of dat hielp?
 
Heb je zelf wel eens geprobeerd om je injectiefrequentie te verhogen naar bijvoorbeeld 3x100mg per week om te kijken of dat hielp?
Neen, ik vind 2x al meer dan genoeg speldenkussen gehalte hebben voor een cruise.

En daarbij aromatiseert iedereen weer anders. Daarom is het ook moeilijk te bepalen wie wel een niet een ai nodig heeft bij x dose. Ik merk m.b.t. mijn gemoedstoestand wel aanzienlijk veel verschil als ik wel een ai gebruik.
 
Veel studies gaan over vrouwen met borstkanker of met ratten. De dosis van vrouwen met borstkanker ligt ook hoger dan wij zouden gebruiken. oa exemestaan van 25mg pd en hoger
 
Veel studies gaan over vrouwen met borstkanker of met ratten. De dosis van vrouwen met borstkanker ligt ook hoger dan wij zouden gebruiken. oa exemestaan van 25mg pd en hoger
Wat wil je hiermee zeggen?
 
Welke sides wil je er mee onderdrukken?
 
Wat ik mij wel soms afvraag is: verslechteren je lipidewaardes door de ai, of verslechteren ze doordat oestrogeen waarde van de vrouw lager is en daardoor haar lipides slechter zijn?
Fixed.😉
 
-
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij wel soms afvraag is: verslechteren je lipidewaardes door de ai, of verslechteren ze doordat je oestrogeen waarde lager is en daardoor je lipides slechter zijn?
Goede vraag.
Oestrogeen remt de aanmaak van cholesterol en AI zorgen er zodoende voor dat die rem onderdrukt wordt. Aromasin is wat milder in deze dan arimidex en al helemaal als letrozole. Al is het natuurlijk ook geheel afhankelijk van dosering. Je zult toch echt bloed moeten prikken om te weten wat je oestradiol waarde is. En dan is nog de vraag, welke waarde wil je graag zien? Testosteron stijgt namelijk ook en het gaat uiteindelijk om de ratio. Meestal zet je zoiets dus in wanneer je estro gerelateerde bijwerkingen krijgt.
 
Ja, al zijn over die verhoudingen ook 100 verschillende meningen. De één zegt dat je je oestro gewoon in range moet houden ongeacht je test dose. De ander zegt dat het logisch is dat je oestro wat hoger is en dus meestijgt met je test dose. Idd maar gewoon af gaan op sides.
 
Oestrogeen stijgt met Test mee, maar blijft wel langer hoog(stijgt zelfs nog iets als test al daalt) dan je test. Als je vooraf al hoger oestrogeen hebt zal dat met gebruik ook hoger blijven. zie ook bij jhon. Je moet het ook niet teveel onderdrukken. 12.5mg Aro - .5mg Ari heeft dacht ik ~dezelfde werking. verder moet je wel nadenken aan versnelde botresorptie door oestrogeen suppressie op lange termijn bij Arimidex. Aromasin heeft dat minder en is licht androgeen.

Misschien is dit onderzoek ook wel interessant
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3612593/


FCAE5655-C36C-4B06-9051-30B42521A8BC.jpeg

C959EC25-4054-4C4F-9DE7-8FA3123A03FF.jpeg
 
Van aromasin word je kaal tho. En gewrichtspijn(bij mij).
 
Ben wel eens benieuwd, wie gebruiken er hier een AI in hun cruise en/of tijdens TRT?

Hoeveel heb je nodig bij welke dosis?

Zie dat het in Amerika veel gedaan wordt/voorgeschreven wordt, maar lijkt me ook weer niet best om je hele leven een AI te slikken.
Op de meeste amerikaanse boards is het een soort standaard geworden om een AI mee te laten lopen, vaak aro op een halve tab ED/EOD. Ik zie hier het nut niet van in, zolang je geen oestrogeen gerelateerde sides ondervind, waarom dan extra medicatie slikken. Zeker in de cruise zullen je waarden nooit zo schrikbarend stijgen.
 
Back
Naar boven