Fitness Seller

Aikido

Bezoekers in dit topic

verklaar je nader..?

Omdat ze claimen elitair te zijn maar nooit een 1vs1 gevecht aangaan. Ook omdat we zeer, zeer zelden een aikido-beweging in mma zien, en diegene die we zien zitten meestal ook in andere vechtsTen dus kun je moeilijk aikido noemen.

Als we dan wat filmpjes zien tov een andere vechtsT is het meestal een belachelijke nabootsing van die vechtsT en het pakje aan.

Bekende zinnetje

"Grab my arm. No the other arm. No not like that, do it as a "normal" attacker would."
 
Dus jij bent van mening dat Aikido niet effectief is?

Ik kan er niet goed over oordelen, ik ken de sport van beeldfragmenten en meer niet. Het ziet er een beetje overdreven uit...
Echt klappen incasseren kunnen ze volgens mij niet.
 
niet effectief, nee dat zou ik niet helemaal zeggen, er zitten enkele technieken tussen die ik persoonlijk ook gebruik, maar vooral tegen mensen die wat tegenstribbelen bij het buitenzetten, niet als het er vol tegenzit. Dan val ik meestal terug op BJJ(tenzij het echt rellen is met een hoop, dan is het rossen :D).

De sT moet gewoon stevig gemoderniseerd worden, zoals je in sommige clubs wel al ziet gebeuren. Maar dan blijft er weinig aikido over.
 
Mijn faf actieacteur steven seagal doet ook aikido! Vette moves! Ik persoonlijk ben gek op wing chun!
 
Omdat ze claimen elitair te zijn maar nooit een 1vs1 gevecht aangaan. Ook omdat we zeer, zeer zelden een aikido-beweging in mma zien, en diegene die we zien zitten meestal ook in andere vechtsTen dus kun je moeilijk aikido noemen.

Als we dan wat filmpjes zien tov een andere vechtsT is het meestal een belachelijke nabootsing van die vechtsT en het pakje aan.

Bekende zinnetje

"Grab my arm. No the other arm. No not like that, do it as a "normal" attacker would."

freakin' hilarious!
Bij ons op de sportclub komt er een kerel die aikido doet. Ken hem wel een beetje en soms vraagt hij mij om hem op een bepaalde manier vast te pakken (=gay). Ik grijp hem dan stevig bij zijn arm ofzo en dan probeert hij zijn move (en faalt dan). Heb hem al meermaals horen zeggen "ja maar jij bent te sterk, te zwaar...", of "onze sensei zou het wel kunnen". Echt een hoop bullcrap is het. Ik geloof wel dat het efficiënt zou kunnen zijn, maar niet zonder 10 jaar intensief te oefenen. Een stevige hoek uitdelen kan je leren op minder tijd en dat is efficiënter :D
 
Ik zien niet in waarom de sT na 10 jaar plots zoveel effectiever wordt. Ze hebben geen enkele echte ervaring met sparren. Dan komt het straatelement er nog bij. Er zijn genoeg topvechters in hun sT die dan nog steeds compleet de mist ingaan. Zelfs all-out sparren in een gym/dojo is daar nog altijd een zwakke nabootsing van.

Zelfde met BJJ, of boksen, of een andere 1dimentionele sT, na een jaar heb je genoeg ermee en kun je je beter op andere sTen leggen om de gaten te vullen, ipv enkel verdergaan in de sT die je al kunt. Het marginale nut ligt bij die andere sTen dan veel hoger. Zo deed bruce lee het ook, vooral aan je zwakke punten werken.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een mooie sport, helaas denk ik niet dat je er veel aan hebt in bijvoorbeeld een echte ruzie..

@ Calyptus, boksen is toch wel degelijk een heel nuttige sport, als je dus bijvoorbeeld een ruzie hebt, gooi er een snelle combo uit en degene tegenover je weet niet waar ie ;t moet zoeken.
 
Lijkt me een mooie sport, helaas denk ik niet dat je er veel aan hebt in bijvoorbeeld een echte ruzie..

@ Calyptus, boksen is toch wel degelijk een heel nuttige sport, als je dus bijvoorbeeld een ruzie hebt, gooi er een snelle combo uit en degene tegenover je weet niet waar ie ;t moet zoeken.

Ik ben begonnen met vechtsporten als bokser :D

Spijtig dat pure boksers ooh zo makkelijk neer zijn te halen...
 
Klopt, voor jou als ervaren vechtsporter wel ja. Maar de standaard simpele sukkel die met opzet ruzie gaat lopen maken tijdens bijvoorbeeld 't uitgaan zijn dat vaak niet, plus dat een goede bokser een flink incasseringsvermogen heeft. Ik heb zelf ook een maand of 2 gebokst, waarna ik 2.5 jaar heb gekickboxt, vond 't wel mooie sporten :)
 
aikido is een leuke maar moeilijke sport als thai bokser moet je totaal anders leren staan i.v.m. evenwichtspunt. Maar eens je de basis mee hebt, is het toch ni te onderschatten als reactie op vastgrijpen. En voor de rest Wing tsun rules voor mij.
 
aikido moet je gewoon eens een keer gedaan hebben voordat je er een echte mening over kan geven.
 
aikido moet je gewoon eens een keer gedaan hebben voordat je er een echte mening over kan geven.
Van 1 keer kan je er gewoon geen mening over geven, het wordt pas leuk als je er even mee bezig bent.
 
als je na 1 keer de sensei een bloedneus klopt weet je dat het niet de sport voor jou is... :D
 
Klopt, voor jou als ervaren vechtsporter wel ja. Maar de standaard simpele sukkel die met opzet ruzie gaat lopen maken tijdens bijvoorbeeld 't uitgaan zijn dat vaak niet, plus dat een goede bokser een flink incasseringsvermogen heeft. Ik heb zelf ook een maand of 2 gebokst, waarna ik 2.5 jaar heb gekickboxt, vond 't wel mooie sporten :)

1 suckerpunch recht op de button en je zakt gewoon. Mag je nog zo breed zijn of zoveel ervaring hebben in gelijk welke sT. Er zijn er die een onnatuurlijk stevige kin hebben maar zo zijn er maar weinigen.
 
Van 1 keer kan je er gewoon geen mening over geven, het wordt pas leuk als je er even mee bezig bent.

natuurlijk wel meer dan 1 keer.maar dan kan je tenminste voelen hoe zo een greep voelt.en dan je pas een betere menig geven.
 
natuurlijk wel meer dan 1 keer.maar dan kan je tenminste voelen hoe zo een greep voelt.en dan je pas een betere menig geven.

in een gevecht met een andere vechtsporter (jiu jitsu, of MMA) denk ik toch niet dat degene die aikido beoefend kan winnen hoor:)
 
Ik denk dit; 'de sT is zo goed als de vechter' een simpele zin maar zeker een kern van waarheid!
 
Ik vind het altijd wel leuk om te zien op een demonstratie hoe een 'meester' 8 man, waarvan 3 gewapend op afstand houdt door ze één voor één netjes in de lucht te smijten, op de grond te dwingen en salto's laat maken zodat hun arm niet breekt.

Maaaaaar, in het echte leven zie ik dit niet gebeuren. Als je echt door een paar man wordt aangevallen is het een all out brawl, en dan ga je niet denken "ok klemmetje hier, draaitje daar..." Voor je het weet heb je 3 vuisten op je neus en 2 voeten in je scrotum :eek:

Mijn vraag is dus. Hoe realistisch is deze sport? Is het meer voor de show (zoals bv. capoeira) of ben je er iets mee als je klappen dreigt te krijgen? En spreek je dan uit ervaring?

zou ik ook is willen weten.

ik volg momenteel fma(philipino marchial arts, wat panantoucan, kali enzo) maar omdat ik de enige leerling ben gaat de leerrkacht wrs stoppen. 2 uur les voor 6euro is niet echt winstgevend als je maar een leerling hebt. en privelessen bij hem thuis in klein groepje kank niet echte betalen.

ik zou dus ook graag is weten wat aikido voorstelt, kan je het vergelijken met silat/fma? ik weet dat steven sigal het doet/deed. hoe is het voor op straat? zo een dingen.
 
Back
Naar boven