MuscleMeat

Aikido (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kun je je met kung fu/thai boxen/karate/judo etc etc goed verdedigen op straat?

Ik denk dat het meer van je persoonlijkheid afhangt dan van de sport die je beoefent.
Je kunt niet zeggen dat vechtsport a of b de beste is.
Het is wat je er zelf van maakt en of het je ligt.
Als Bruce Lee interesse had gehad in ballet of wielrennen had hij waarschijnlijk dezelfde impact gehad op de wereld die hij heeft gehad (of nog steeds heeft) met zijn Jeet Kune Do en de films die hij heeft gemaakt.
 
Hey Bos, Je moet is alleen je KI gaan trainen. Is genoeg over te vinden op het net. Werkt zekers te weten! Heb het zelf jaren gedaan. helpt ook voor het BB ;) . En verder is Aikido een Fantastische Sport!
 
Originally posted by Ryu
Hey Bos, Je moet is alleen je KI gaan trainen. Is genoeg over te vinden op het net. Werkt zekers te weten! Heb het zelf jaren gedaan. helpt ook voor het BB ;) . En verder is Aikido een Fantastische Sport!

uitleg....?
 
Ki= Japans voor je Geestelijke energie, hmm op het net vind je veel bs over Ki maar ook veel nuttige dingen ... hmm Aikido is op op straat niet echt effectief , want je hebt pas wat aan Aikido als je je Ki goed kunt cultiveren en dat kan jaren doen. Steven Seagal heeft trouwens 8e dan Aikido ennuh ppl in die wereld vinden hem nie aardig omdat hij in zijn films een mix gebruikt van Aikido technieken en niet Aikido technieken. Hmmm ik zou zeggen gebruik een zoekmachine om te zoeken naar "Ki energy" of "Ki ball", cya
 
hmmm nog ff een nadere uitleg over Ki,
Ki staat ook wel bekend als Chi(chinees) en Prana ( indiaas), Tegenwoordig zijn er 2 soorten Ki community's,
Radical en Traditional,

Radical is zeg maar Ki technieken zoals je ze ziet in pop anime's als bijv. Dbz, ontstaan in 1999 door een persoon met de nickname "Mysteryshadow"

Traditional Ki=het soort dingen dat je ziet in Tai chi en Aikido/Hapkido en andere interne sTen.

Over het algemeen bereik je sneller resultaten met Rad Ki training , maar je bereikt meer kracht met Trad Ki training.

Iedereen heeft trouwens Ki alleen de meesten kunnen het alleen onbewust gebruiken, het vereist zeer veel training om het bewust te kunnen gebruiken ( ik kan dat al), Met Ki zijn er ongelooflijke dingen vericht,
vb; One inch Punch van Bruce Lee is gewoon een kwestie van Ki ,
in Japan was er een x een grote rots op de weg, 20 mannen en vrouwen probeerden het te verplaatsen maar het lukte niet, toen kwam Morihei Ueshiba ( uitvinder van Aikido) eraan en verplaatste de steen alleen met behulp van zijn Ki.

Bruce Lee heeft veel van zijn snelheid ook te danken Aan sterke Ki beheersing :P
 
Originally posted by Ken_tha_man
Steven Seagal heeft trouwens 8e dan Aikido ennuh ppl in die wereld vinden hem nie aardig omdat hij in zijn films een mix gebruikt van Aikido technieken en niet Aikido technieken.
En van wie heeft ij die 8e dan gehad?
Niet van het officiele Aikido hoofdkwartier So Hombu in Japan iig!
Misschien heeft hij zichzelf die 8e dan dan zelf gegeven?
 
Originally posted by Ken_tha_man
hmmm nog ff een nadere uitleg over Ki,
Ki staat ook wel bekend als Chi(chinees) en Prana ( indiaas), Tegenwoordig zijn er 2 soorten Ki community's,
Radical en Traditional,

Radical is zeg maar Ki technieken zoals je ze ziet in pop anime's als bijv. Dbz, ontstaan in 1999 door een persoon met de nickname "Mysteryshadow"

Traditional Ki=het soort dingen dat je ziet in Tai chi en Aikido/Hapkido en andere interne sTen.

Over het algemeen bereik je sneller resultaten met Rad Ki training , maar je bereikt meer kracht met Trad Ki training.

Iedereen heeft trouwens Ki alleen de meesten kunnen het alleen onbewust gebruiken, het vereist zeer veel training om het bewust te kunnen gebruiken ( ik kan dat al), Met Ki zijn er ongelooflijke dingen vericht,
vb; One inch Punch van Bruce Lee is gewoon een kwestie van Ki ,
in Japan was er een x een grote rots op de weg, 20 mannen en vrouwen probeerden het te verplaatsen maar het lukte niet, toen kwam Morihei Ueshiba ( uitvinder van Aikido) eraan en verplaatste de steen alleen met behulp van zijn Ki.

Bruce Lee heeft veel van zijn snelheid ook te danken Aan sterke Ki beheersing :P

ah! dat is best interesant...Hoe kan je dat trainen eingelijk? kan je dat ook thuis doen, of moet je naar een bepaald sportschool?
 
al eens gedacht aan krav maga? Hoewel aikido veel mooier is om naar te kijken.
 
Een student van mij deed Krav Maga in het Israelische leger waar hij een of andere functie had (commandant, sergeant of weet ik veel wat)
Zit niet veel techniek in in wat hij mij liet zien dan, maar ja als de ander maar is uitgeschakeld, daar gaat het toch uiteindelijk om...
 
Originally posted by Vinny


ah! dat is best interesant...Hoe kan je dat trainen eingelijk? kan je dat ook thuis doen, of moet je naar een bepaald sportschool?


Je kan het thuis trainen doormiddel van meditatie zowel normale meditatie als bewegende meditatie (Tai Chi)...
Maar voor de bewegende versie zou ik je advizeren toch een goede tai chi school op te zoeken.


Greets,
RanNutai
 
Ok, nu lees ik dit, en dit werkt? Kan het me namelijk niet voorstellen! ???

.:Ki Blast:.
A ki blast can be deadly if done correctly so use this technique wisely. First you need to make a ki ball. Then, close your eyes and visualize a beam of liht going from your hand and straight through your opponent. Build up a lot of ki in the ki ball and in your wrists. Tighten all your muscles in your body. Then, will the blast to hurt your opponent. Burst all the energy out towards him/her as your jerk your hands fofward towards your opponent. This techniue is one of the hardests to get. Don't be surprised if you can't get this the first 10 times your try. I warn you, this can really hurt someone. Some people think that this technique will damage cars, buildings, and other objects. It will not. It affects the ki flow of living things, causing them to feel pain and get sick, possibly even die. The blast that damages objects is the Jing Blast.
 
Ik als doorgewinterde BB en stugge powerlifter wil weer eens wat anders. Aikido lijkt me leuk maar ik vraag me af of het niveau toerijkend is in NL? Mensen met aikido ervaring?

Ja zeker, de DAF staat bekend als één van de grootste aikido organisaties. Dit wordt binnenkort samengevoegd met heel veel andere federaties zoals AFN, AKN etc etc.

daar is de leiding onder andere van Wilko vriesman (5e DAN, binnenkort 6e denk ik) en vele andere 5e DAN-ers ..

de sT is Aikikai en ik ben zelf ook een bodybuilder, maar Aikido is gewoon vet goed ernaast.

jooo
 
Aangezien je ook al op boksen heb gezeten is jiu jistu een zeer goed alternatief. Zo kun je je goed staand verdedigen maar ook op de grond, die twee gaan heel erg goed samen.
 
Back
Naar boven