MuscleMeat

Aikido (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Worf

Oldskool member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
3.563
Waardering
85
Ik als doorgewinterde BB en stugge powerlifter wil weer eens wat anders. Aikido lijkt me leuk maar ik vraag me af of het niveau toerijkend is in NL? Mensen met aikido ervaring?
 
ik denk dat aikido een van het best te combineren valt met bb of powerlifting.
 
Als het je iets lijkt, probeer het dan gewoon uit!
Zo weet je meteen of het te combineren valt. Zie eigenlijk geen redenwaarom niet.
 
Originally posted by SQUAT
Zie eigenlijk geen redenwaarom niet.
Nou, sommige dagen mag je bij ons (thaibox) toch wel je beentraining opbergen hoor, anders kan je de training nooit volgen.
200 bodysquats, 5 min op je kuiten springen en dan de hele tijd kicks geven is wat teveel voor vermoeide benen na benentraining.
 
ik heb wel ervaring met aikido in nederland!!
Ik heb er jaren aikido getraind en geef nu les in the Carribean.
Ik vind het zelf goed te combineren met bodybuilden en vond altijd het nivo in nederland behoorlijk, als ik nu zo eens om me heen kan kijken.
Aangezien je in Zeeland woont, kan ik je een school aanraden in Brielle olv Aad Thijs (4e dan).
De school heet Wago no Michi Brielle. 0181-413290.

Lessen zijn in de gymzaal Catherijnehof in de Trompstraat in Brielle.

Laat me weten of je nog meer vragen hebt.
 
Brielle

Zoals je kan zien opdeze link is het nogal een eindje rijden van mijn woonplaats (zo'n 84km en 1,5uur enkele rijstijd). Dit vind ik een beetje erg ver.

Nou las ik op deze site het adres van een aikido school in mijn woonplaats, misschien beter?

Misschien kan je mij ook de verschillen in de verschillende soorten aikido uitleggen (aikido, ki-aikido etc.)

thanx
 
Zelf jaren aikido gedaan. wil binnenkort weer gaan beginnen. wel makkelijk als je aan de deur staat.

Is denk ik goed te combineren met BB. alleen wel zorgen dat je soepel bent anders kan je wel eens wat blessures oplopen omdat je toch wel moet meegeven met de bewegingen.
 
Ik heb zelf nooit ki aikido gedaan, maar wel gezien.
Het is gebaseerd op de principes van Tohei sensei, die mij wel erg aansprak, maar de lessen die ik heb gezien en over gehoord vond ik altijd te vaag eerlijk gezegd, terwijl de video van Tohei juist weer heel duidelijk was.

Ik heb liever Aikikai style van Morihei Ueshiba zelf, dat spreekt me meer aan samen met yoshinkan aikido wat meer de harde sT is.

Verder zijn er nog andere sTen: AikiBudo , Roppokai aikido, Tomiki Aikido, Daito Ryu Aiki Jitsu en er zijn er ongetwijfeld nog veel meer die ik niet ken.

Die website die jij hebt gepost staan alleen maar ki aikido scholen op.

Ik zou zeggen probeer verschillende scholen, doe bij allemaal een les mee en kijk welke sT en welke leraar je het meest aanstaat, want aan mijn advies heb je niets aangezien ik je niet ken en iedereen een andere voorkeur heeft.
Ik ben zelf ook begonnen door 1-2 maanden overal mee te doen en dan pas mijn beslissing te nemen.

Hoe dan ook, SUCCES en laat me/ons weten welke sT en leraar het is geworden ;)

http://aikido.pagina.nl/
 
Laatst bewerkt:
!

Thanx voor de uitleg! Ik ga het proberen en laat het je weten! Nog een vraag: Is 1x per week lessen voldoende? Of word meer aangeraden! Ik wil wel natuurijk nog 4x per week BB!
 
1x per week was voldoende voor mij, maar ik doe al mijn hele leven martial arts en pik dus wat sneller op als anderen die nog nooit wat gedaan hebben.
Het is een hele moeilijke sport/kunst omdat je je kracht niet mag gebruiken, dus er is wel veel training en geduld nodig om iets te bereiken.
Je zou daarom 2x per week kunnen gaan, om het iets beter te kunnen onthouden en sneller te leren, maar met 1x per week kom je er ook als je het alleen doet voor de recreatie. Suc6
 
De reden dat ik het wil doen is gewoon om mezelf goed te kunnen verdedigen!

Nu heb ik een boek gekocht over ueshiba(?) en daar staat veel in over de ki enzo. In Hoeverre doen zit dit nu in de nederlandse aikido scholen, ik bedoel, leer ik daar verdedigen of moet je ook mediteren enzo?
 
Jezelf goed kunnen verdedigen? Dan kun je beter jiu jitsu nemen, dat gaat sneller als aikido, wat echt jaren en jaren in beslag neemt voor je het toe kunt passen.

De meeste boeken over aikido staat wat in geschreven over ki, maar het wordt niet echt in de dojo geoefend en is ook moeilijk om te oefenen.
In ki aikido scholen wordt dit natuurlijk als belangrijk onderdeel van de training gezien.

Wij mediteerden nooit zoveel, misschien 1-2 per jaar echt serieus een hele les en dan werd gewezen waar je op moest letten.
Mijn leraar zei altijd dat je dat maar thuis moest oefenen.
Je kwam daar om de andere aspecten van het aikido te beoefenen en de ki komt met de jaren, vond hij.

Niet vergeten dat elke leraar anders is en iedereen respect verdiend voor zijn/haar standpunt, dus je kunt best een school tegenkomen waar daar wel op geoncentreerd wordt.
 
Vertel eens meer over jiu jiutsi? Ik zoek gewoon een goede verdedigingssport zonder hoge trappen enz. Ik heb tijden geboxst, maar dat ben ik gewoon beu..
 
Een hele effectie sT is die van de crazy fam uit brazilie.
Deze sT is nu ook in nederland erg populair.Dit komt omdat die gasten jarenlang de kooigevechten in amerika hebben gedomineerd.Het bestaat vooral uit verwurgingen been en arm klemmen.
 
Is aikido niet het sport sT van Steven Seagal ?
 
Originally posted by lorenzo
Een hele effectie sT is die van de crazy fam uit brazilie.
Gracie

Originally posted by capricik
Is aikido niet het sport sT van Steven Seagal ?
Ja Steven beoefent ook Aikido.
Heb 2x een seminar van hem gevolgd vlak bij Parijs, wel cool.
De meesten in de aikido wereld zijn een beetje tegen Steven.
 
Waarom zijn ze dan bang voor hem,lijkt mijn juist een eer als aikdo beoefenaar.
 
Originally posted by lorenzo
Waarom zijn ze dan bang voor hem,lijkt mijn juist een eer als aikdo beoefenaar.

Denk dat ze hem niet zo mogen, omdat ie maybe arro overkomt ofzo?
 
Kan je je met Aikido goed verdedigen op straat? btw Steven kicks ass in films maar rl?
 
Back
Naar boven