Fitness Seller

Airco voor homegym op zolder?

Bezoekers in dit topic

Phoeniks

Novice
Lid geworden
20 mei 2018
Berichten
18
Waardering
3
Op zolder van mijn huurwoning heb ik een bescheiden home-gym ingericht. Vorig jaar in de zomer werd het veel te warm om daar te trainen.
De buitentemperaturen beginnen nu weer wat op te lopen en ik merk dat ik het nu al te warm krijg tijdens mijn training. Daarom ben ik nu op zoek naar een kostenefficiënte oplossing zodat ik toch kan blijven trainen als het nog warmer gaat worden.

Een split-airco zie ik niet zitten omdat ik in een huurhuis zit. Er zijn echter ook mobiele arico units met condensbak. Ik vroeg mij af of die dingen wel voldoende werken, want ze staan in de ruimte die ze moeten koelen en warmen die dus ook direct weer op?

Heeft iemand ervaring met mobiele airco units? Zou een dergelijke unit geschikt kunnen zijn voor een home-gym op zolder of moet ik iets anders gaan verzinnen?
 
Op zolder van mijn huurwoning heb ik een bescheiden home-gym ingericht. Vorig jaar in de zomer werd het veel te warm om daar te trainen.
De buitentemperaturen beginnen nu weer wat op te lopen en ik merk dat ik het nu al te warm krijg tijdens mijn training. Daarom ben ik nu op zoek naar een kostenefficiënte oplossing zodat ik toch kan blijven trainen als het nog warmer gaat worden.

Een split-airco zie ik niet zitten omdat ik in een huurhuis zit. Er zijn echter ook mobiele arico units met condensbak. Ik vroeg mij af of die dingen wel voldoende werken, want ze staan in de ruimte die ze moeten koelen en warmen die dus ook direct weer op?

Heeft iemand ervaring met mobiele airco units? Zou een dergelijke unit geschikt kunnen zijn voor een home-gym op zolder of moet ik iets anders gaan verzinnen?
Mobiele airco is Rommel vanwege de reden die je hebt vermeld, niet aan beginnen (spreek uit ervaring :) )
 
Is veel ventileren een optie? Ik zit met het zelfde probleem en zit er aan te denken om een tweede dakraam te plaatsen zodat ik deze t.o.v. elkaar open kan zetten, dan kan je het in elk geval tot buiten temperatuur "koelen".
 
Is veel ventileren een optie? Ik zit met het zelfde probleem en zit er aan te denken om een tweede dakraam te plaatsen zodat ik deze t.o.v. elkaar open kan zetten, dan kan je het in elk geval tot buiten temperatuur "koelen".
Als een split unit airco geen optie is, is een goede krachtige ventilator en open ramen het beste imo
 
Ik heb 1 dakraam en een deur naar zolder, als ik een verdieping lager de ramen openzet dan trek er al aardig wat lucht omhoog. twee kleine ventilatoren erbij helpen dan ook nog redelijk.
 
Mijn homegym is ook op zolder. Wat helpt is de ramen afdekken (handdoeken, laken, kussensloop ed.) vanaf 's ochtends vroeg zodat er zo min mogelijk zonlicht naar binnen kan en natuurlijk zorgen voor ventilatie.
Handdoek voor het zweet erbij en veel drinken, dan houdt je het wel uit.
 
Mobiele airco is Rommel vanwege de reden die je hebt vermeld, niet aan beginnen (spreek uit ervaring :) )
Helaas, maar dan heeft dat dus geen nut. Bedankt voor de bevestiging!

Ik heb 1 dakraam en een deur naar zolder, als ik een verdieping lager de ramen openzet dan trek er al aardig wat lucht omhoog. twee kleine ventilatoren erbij helpen dan ook nog redelijk.
Waar zet je die ventilatoren dan neer? Een ventilator geeft zelf ook weer warmte af natuurlijk.

Mijn homegym is ook op zolder. Wat helpt is de ramen afdekken (handdoeken, laken, kussensloop ed.) vanaf 's ochtends vroeg zodat er zo min mogelijk zonlicht naar binnen kan en natuurlijk zorgen voor ventilatie.
Handdoek voor het zweet erbij en veel drinken, dan houdt je het wel uit.
Ik ben niet zo goed bestand tegen de warmte. De temperatuur / luchtvochtigheid maakt voor mij veel verschil. Dek je alleen de zolderramen af of doe je de ramen op de bovenverdieping ook? Bedek je de ramen aan de binnenkant of buitenkant?

Vorig jaar hebben wij een lange warme periode gehad dat de temperaturen rond de dertig graden bleven en het in de nacht ook niet wilde afkoelen. Dan lukt het niet meer met ventileren omdat de buitentemperaturen ook zo hoog zijn.
 
Ik lees mee, ik merk ook dat ik nu het al warm krijg met trainen en dan moet de zomer nog komen. Ik los het vaak op door heel vroeg of heel laat te trainen.
Volgens mij hebben we nog wel ergens een ventilator liggen , fles bevroren water ervoor, handdoek er onder en dan moet het maar.
 
Waar zet je die ventilatoren dan neer? Een ventilator geeft zelf ook weer warmte af natuurlijk.
Ik zet dan nog een ventilatortje neer in de deuropening naar zolder toe om zoveel mogelijk lucht de zolder in te krijgen. En dan zet ik nog een ventilator neer zodat er wat lucht langs mij heen blaast.

Ik kan trouwens ook heel slecht tegen warmte.
image.jpg
 
Zou een koelvest een optie kunnen zijn?

Koeling m.b.v. water:

Koeling m.b.v. een koelgel:

Heeft iemand ervaring met dergelijke koelvesten? Zou het helpen voor een warme zolder kamer of kleven er weer andere nadelen aan?
 
Zou wel kunnen, maat benchen en squatten lijkt me sowieso niet goed kunnen.
 
Back
Naar boven