XXL Nutrition

Ajax is goed bezig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bascross

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
2 sep 2005
Berichten
18.072
Waardering
2.878
Lengte
1m97
Massa
108kg
Vetpercentage
14%
Ajax krijgt hoofdpijn van zichzelf en Slavia Praag

15/8/2007 22:26

Ajax moet over twee weken vol aan de bak om in Tsjechië plaatsing af te dwingen voor het hoofdtoernooi van de Champions League. In De Arena liepen de Amsterdammers een grote kater op tegen Slavia Praag. Zelf faalde de ploeg van Henk ten Cate vanaf elf meter, terwijl Slavia wél profiteerde (0-1).
Negentig minuten ploeterde Ajax erop los. Het spel was meer dan stroef, en het aantal kansen dat de thuisploeg creëerde, was laag. Ajax had met een beetje geluk vijf keer een doelpunt kunnen maken, twee keer had het goal moeten zijn. Klaas-Jan Huntelaar miste de grootste mogelijkheid. Hij schoot zijn strafschop (62ste minuut) slecht in, waardoor Martin Vaniak eenvoudig redde.

Debutant Luis Suárez dwong de penalty af. De Uruguayaan ging makkelijk neer na een hand op zijn schouder. Hij had zelf na het falen van Huntelaar de score alsnog kunnen openbreken. Maar ook Suárez, die als schaduwspits acteerde, kreeg hem er vrij voor de Tsjechische keeper niet in.

Slavia Praag was nog minder vaak gevaarlijk. In de eerste helft kapte Petr Janda zich knap vrij, maar Maarten Stekelenburg redde knap. Diezelfde Janda stond een kwartier voor tijd aan de basis van de zege. Hij stoomde na een lange counter op en ging net als Suárez neer na een lichte aanraking. David Kalivoda sloeg vervolgens wel feilloos toe.

Ook met stormram Ismael Urzaíz in de ploeg kon Ajax geen druk zetten. Het spel werd er nog slordiger en minder overtuigend van. Ideeën waren ver te zoeken. Ook technisch en tactisch kon Ajax nooit duidelijkmaken verder te zijn dan de Tsjechen.

Voetbal International - Ajax krijgt hoofdpijn van zichzelf en Slavia Praag
 
ik krijg ook altijd hoofdpijn van ajax
 
k*t ajax, PSV wordt toch wel weer Kampioen!
 
Ajax trekt het nog recht tegen ajax, mijn idee.
 
ik verwacht het wel ja..
 
Back
Naar boven