XXL Nutrition

AJ's Sheiko log

Bezoekers in dit topic

Arendjan

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
2 apr 2014
Berichten
568
Waardering
87
Lengte
1m81
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
Ik had al een logje staan aan de bodybuildingkant van het forum. Die manier van trainen heb ik nu echter helemaal aan de kant gezet. Kracht op grote 3 is veel leuker: Oftewel PL!!!

Zit nu in mijn 4de week van Sheiko. Naast de Sheiko doe ik nog 2x per week een korte pull-training. Train in een homegym. Tot nu toe lijk ik met Sheiko een pak sterker te worden.


Huidige stats:
Squat: 1*155 kg
Paused Bench Press: 1*110 kg
Sumo Deadlift: 1*180 kg

Hoop dat ik hier een hoop kan leren over de uitvoeringen. Vooral de DL is echt poep!! Door mijn korte armen heb ik vooral bij hoge gewichten last van een mooi bol rugje :D



Op naar de 340 wilks! :)
 
Nice, nog eentje die Sheiko volgt #trending #gains #VOLAC!

Het wordt tijd voor een 'het grote Sheiko topic' topic

Good luck!
 
Eindelijk aan de mannenkant, welkom aj.
 
Ugh... PL sectie. Het is dat ik je al volgde..... ;)
 
Het lijkt net bodynet hier
 
Welkom allen! Sheiko is gewoon bruut. Laten we heel DBB opslokken met Sheiko. Iedereen aan de Sheiko!! :D

Bodynet? Wat is dat? Kun je dat eten? :)
 
In sheiko we trust!
 
Dus je bent vanaf nu officieel een PL'er! :D Ik denk trouwens dat het verstandig is om hier verder te gaan. Powerliften lijkt je goed te bevallen en de resultaten van de afgelopen tijd liegen er niet om. Ik blijf je gewoon volgen in ieder geval :thumb:.
 
In sheiko we trust!

Zeker! En helemaal als ik straks na Sheiko ga vlammen! 300 wilks hier kom ik.

Dus je bent vanaf nu officieel een PL'er! :D Ik denk trouwens dat het verstandig is om hier verder te gaan. Powerliften lijkt je goed te bevallen en de resultaten van de afgelopen tijd liegen er niet om. Ik blijf je gewoon volgen in ieder geval :thumb:.

Haha nee voor mij was er geen andere keus. PL is wat ik leuk vindt, dus dan ga ik dat lekker doen :)


Welkom!

Yo!

Gisteravond Sheiko Week 4, training 2:

Paused Bench Press:
5*55 kg
4*65 kg
3*77,5 kg
3*77,5 kg
3*87,5 kg
3*87,5 kg
2*95 kg
2*95 kg
2*95 kg
2*87,5 kg
2*87,5 kg
2*87,5 kg

Sumo Deadlift:

4*60 kg
3*90 kg
3*107,5 kg
3*125 kg
3*125 kg
3*145 kg
3*145 kg
2*152,5 kg
2*152,5 kg
2*145 kg
2*145 kg
2*145 kg

Zieke volumes vandaag op de DL! Zouden jullie mijn Sumo DL eens kunnen checken? Even wat voorgeschiedenis ik ben iemand die echt al een jaar aan het tobben ben qua onderrugbolling. Het lijkt er nu zo goed als uit te zijn.


Paused Bench Press:

5*55 kg
5*65 kg
5*77,5 kg
5*77,5 kg
5*77,5 kg
5*77,5 kg

Incline Dumbell Press:
10*25 kg
10*25 kg
10*22,5 kg
10*22,5 kg
10*22,5 kg

Lekker getraind. Tevreden mee dat de DL nu eindelijk wat beter gaat qua techniek :)
 
Laatst bewerkt:
Als het op techniek aankomt ben ik de eerste die zijn bek moet houden, maar je deadlift heeft weinig weg van een sumo deadlift. Op het filmpje lijkt het vanuit deze hoek meer op een conventional deadlift waarbij je gewoon je handen binnen je benen hebt.
 
Als het op techniek aankomt ben ik de eerste die zijn bek moet houden, maar je deadlift heeft weinig weg van een sumo deadlift. Op het filmpje lijkt het vanuit deze hoek meer op een conventional deadlift waarbij je gewoon je handen binnen je benen hebt.

En bedoel je dat dan qua stancewijdte of qua techniek? De wijdte heb ik mijn schenen tegen de ringen aan.

De techniek van mijn Sumo is denk ik niet echt regulier nee.

Eerst liftte ik altijd conventional maar ik kwam daar gewoon echt niet in de starthouding door mijn korte armen. Op het moment dat ik in die houding was, was ik al helemaal kapot. Zoveel energie kostte dat. Mijn techniek was daar vooral bij de maxes helemaal waardeloos. Neem van mij aan dat erger bollen letterlijk niet kon. Dat werd hem niet. Dus over op Sumo.

Bij Sumo was ik gelijk veel sterker en bovenal kwam ik gelijk zonder enige moeite in de houding. Daarna kwam het volgende probleem opzetten: Mijn hamstrings. Mijn hamstrings zijn gewoon super zwak. Wanneer ik dan op de meer reguliere stijl lift en wat meer rechtop sta met mijn lijf dan heb ik zo weinig kracht bij het van de grond komen dat dat ook al niet opschiet. Met mijn heupen op deze hoogte en deze semi sumo en semi conventional gaat het wel goed.

Dit is mijn idee erachter. Iemand een mening hierover :)
 
Verder door je knieën zakken. Wat jij doet is idd meer conventional met smallere grip. Zet je bovenbenen haast parallel met de grond, zo dus:
19.jpg
 
Als ik dit zo zie doe ik inderdaad een Conventional Deadlift met een Sumo Stance. Nah goed op de manier van jou kom ik door mijn zwakke hams niet van de grond af. Dan maar een tussenvorm heheh. Af en toe ga ik ongemerkt wel eens in deze houding en dan gaat mijn set echt standaard waardeloos. Ben echt iemand die mijn video's overanalyseer. En elke keer dat ik laag startte met mijn heupen was ik gigantisch zwak.

Eigenlijk is Conventional voor mij denk ook beter. Alleen door mijn korte armen kom ik gewoon niet in deze houding. Met Sumo stance kan ik dit wel. Een Sumo Conventional Deadlift is ook wel cool toch :D

Sheiko Week 4, training 3:

Squat:

6*40 kg
5*77,5 kg
4*92,5 kg
3*110 kg
3*110 kg
3*125 kg
3*125 kg
3*125 kg
3*125 kg
3*125 kg
3*125 kg

Vandag was het wat minder explosief. Zwaar werk gehad vandaag en mijn core en benen waren daar al wel redelijk sore van. Daarintegen waren het nog wel gewoon best snelle reps :)

Paused Bench Press:

5*55 kg
5*65 kg
4*77,5 kg
4*77,5 kg
3*87,5 kg
3*87,5 kg
2*95 kg
2*95 kg
3*87,5 kg
3*87,5 kg
4*77,5 kg
6*65 kg
8*55 kg

Lekker snel :)

Incline Dumbell Press:
5*10*22,5 kg

Zieke speed!

One Arm Overhead Extensions:
4*8*7,5 kg
8*10 kg

Seated Goodmornings:
5*47 kg
4*5*47 kg

Pffff wat een oefening

Zo de eerste 4 weken van Sheiko zitten erop. Voor mijn gevoel is de kracht lekker toegekomen. Nog 4 weken te gaan en dan maxen. Nu al zin in! :)
 
Zeker! En helemaal als ik straks na Sheiko ga vlammen! 300 wilks hier kom ik.

Ach :D

Hou je er rekening mee dat je op een gegeven moment van de 3x per week variant over moet gaan naar de 4x per week variant? Zodra je CMS bereikt op deze chart:
h
XQBVntdl.jpg
 
Ach :D

Hou je er rekening mee dat je op een gegeven moment van de 3x per week variant over moet gaan naar de 4x per week variant? Zodra je CMS bereikt op deze chart:
h
XQBVntdl.jpg

Thanx! Deze chart kende ik nog niet. Hoe zit het als ik straks die CMS nog niet gehaald heb en toch over wil op de 4x per week variant. Kan dat dan?
 
Weet ik niet precies. Volgens mij vond Boris het altijd beter om 4x te trainen als je daar tijd voor hebt. Ik denk dat het geen kwaad kan.
 
Weet ik niet precies. Volgens mij vond Boris het altijd beter om 4x te trainen als je daar tijd voor hebt. Ik denk dat het geen kwaad kan.

Bedankt weer. Qua tijd moet het wel lukken. Qua herstel heb ik echter mijn twijfels. Misschien dat ik het na deze 4-weeks cycle wel aankan :)
 
Back
Naar boven