XXL Nutrition

Akroma's Powerliftlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Akroma

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 okt 2009
Berichten
264
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
94kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik ben Akroma, 20 jaar. Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb dan ook uiteindelijk besloten om een logje bij te houden.

Waarom? Niet echt om mij stats en cijfertjes bij te houden, meer om interactie met andere leden te ontwikkelen en hieruit dingen op te pikken en te leren.

Ik train inmiddels 2 jaar serieus, sinds juli 2009, BB-gericht. Daarvoor een jaar vooral kennis gemaakt met de sport en dergelijke. Sinds een halfjaar (januari) heb ik besloten om te starten met powerlift. Na twee jaar er dan toch achtergekomen dat ik meer kick op grote gewichten dan wat dan ook.

Stats momenteel zijn :

Bench 125 - 130 (15/09/11) - 135 (19/11/2011) - 140 (19/11/2011)
Deadlift 175 - 180 (27/09/2011) - 185 (7/11/2011) - 190 (16/11/2011) - 200 (27/11/2011) - 210 (04/02/2012)
Squat 145

Op vlak van voeding zit het meeste vrij strak. Momenteel bezig aan het carbcyclen op +300 Kcal onderhoud.

Denk dat het belangrijkste is gezegd. Je zal me nog wel beter leren kennen in de beginposts. Wil jullie niet met teveel informatie ineens overspoelen.

Groeten,

Akroma
 
Laatst bewerkt:
Succes en welkom!
 
Good luck en die deadlift snel naar 200 !
 
Even de trainingen van de afgelopen week posten:

Maandag:UB light

Bench:
1x6x90
2x5x97.5
2x4x97.5

Assists:
Incline db press (speed)
Db extension
Bent over raises
Side raises
Shrugs

Comment:

Eerste week van mijn nieuwe schema. Bench ging vrij vlotjes (wat waarschijnlijk normaal is de eerste week) Doel is via dit schema in 7 weken 140 te kunnen benchen. Ben benieuwd!

---------- Post toegevoegd Thu 1 Sep 2011 om 13:30 ----------

Dinsdag: LB ME

Deadlift:
Warm up
4x3x140
1x2x150

Squat:
5x2x70

Assists:
Stiff leg deadlift
BOR
Hammer curls

Comment:

Alles ging vrij vlot. Eerste squat sinds kleine tweetal maanden. Tot mijn tevredenheid voelde deze vrij goed aan. Hopelijk zit ik binnen paar maanden weer op mijn oude niveau.
 
Vandaag UB ME gedaan.

Donderdag: UB ME

Bench:
2x3x105
2x2x110
1x2x122.5

Assists:
CGBP
Push press
Skullcrushers
Face pull

Comment:

Bij de bench moest ik normaal de laatste set 1 negatieve rep doen op 122.5. Heb er twee gewone reps kunnen uithalen. Hier ben ik toch wel blij mee, wil zeggen dat ik nog iets over heb ten opzichte van het schema.
 
15kg bench gainen in 7 weken? lukt toch nooit lijkt me?
 
15kg bench gainen in 7 weken? lukt toch nooit lijkt me?

Weet ik niet, heb ik ook nog nooit gedaan. Moet wel erbij zeggen dat mijn PR van 125 redelijk makkelijk ging, dus zat er misschien nog wat meer in. En is inmiddels ook al weer 3 weken geleden.

We zien wel. Lukt het, zo veel te beter, lukt het niet, jammer :p
 
Zit nog wel wat ruimte in je opbouw toch? Opwarmen, 1x100, 1x115 en dan 1x127,5 of 1x130 misschien?
 
Ja, normaal gezien moet ik volgende week op mijn ME dag 2 setjes van een negatieve rep op 127.5 zien te halen. Hoop daar twee volledige reps van te maken.

Ik bank nu aan de hand van een schema waar je op voorhand jouw huidig maximum moet invullen en die dan je theoretisch maximum berekent op bv. 7 weken. Het is de eerste keer dat ik dit doe, dus zien we wel wat de tijd brengt ;)

Natuurlijk is er ook van mijn kant toe wantrouwen naar dit schema toe. Maar achja, als je het niet probeert, weet je het ook niet...

Jullie ervaringen met dit soort calculatordingen?
 
Het schema wat jij hebt is zéér moeilijk om te completen :D

Ik spreek uit ervaring. Heb ook eens zoiets geprobeerd.. gain was 7,5 kg.

Bench is een 'kleine' lift tov dl en sq dusj..
 
7.5 is ook wel al nice. Zou ik ook wel tevreden mee zijn :)

Ben toch van plan om het schema uit te doen. En wat als ik niet aan de 140 raak? Geen groot verlies, alles wat ik gewonnen heb is positief.

De reden waarom ik eens zo iets uitprobeer is dat je op voorhand, voor elke training je worksets en gewichten krijgt. Vind ik vrij handig. Vooral omdat ik uit mezelf weinig de neiging heb om elke training progressie te boeken.
 
Zal je toch moeten leren aangezien je pl gericht traint :)

ik train ook graag volgens schema maar zorg dat je ook zelf wat erover weet :)

desnoods ietsje harder gaan soms als er nog wat over is enz..
 
Ja, ben volledig mee akkoord. Ben nu ook begonnen met een excellsheet bij te houden waarin ik elke training het nodige noteer. Helpt toch al een stukje om de volgende training minstens even hard te gaan.
 
Na een weekje op reis te gaan, terug op het forum. Weekje niet getraind en gegeten waar ik zin in had. Nu opnieuw strikt eten en trainen.

Maandag:UB light

Bench:
1x6x90 ( was 97.5)
2x5x97.5 (was 105)
2x4x105 (was 110)

Assists:
Incline db press (speed)
Db extension
Bent over raises
Side raises
Shrugs

Comment:

Was vergeten mijn gewichten op te schrijven die ik moest doen bij bench. Heb voor de zekerheid dan wat teveel genomen. Alles ging aanvankelijk nog vrij goed, enkel wat moe en uitgeput van de reis. (15 uur busrit)
 
heheh "Akroma" speel/speelde je toevallig magic the gathering? ;p
zag je nick en moest er meteen aan denken.
 
Hehe, speelde ;) The Angel of Wrath. Een van mijn favoriete kaarten toen ik het speelde.
 
Dinsdag: LB ME

Deadlift:
Warm up
3x3x145
1x2x160

Squat:
6x2x55

Assists:
Stiff leg deadlift
BOR
Hammer curls

Comment:

Normaliter moest ik vandaag 'zwaar' DL en SQ. Heb ik niet gedaan. Voelde me al redelijk verdoet na die DL. Heb dan maar wat speedsetjes van SQ gedaan.

Wat ik me nu afvroeg: is het beter zwaar DL-SQ de ene dag te doen (ME LB) en de andere dag speed DL-SQ (DE LB) OF deze twee af te wisselen? Dus ene dag zwaar DL, speed SQ en omgekeerd?
 
ME dl/ DE sq en andersom

Dubbel maxen is erover voor je CNS
 
ME dl/ DE sq en andersom

Kan je er wat meer uitleg bij geven? Snap het niet helemaal. Je bedoelt op mijn ME deadlift, en op DE dan gewoon speedsquat?
 
Back
Naar boven