AndroidHealthClinic

Akroma's Powerliftlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gaat goed, en dan kondig je ineens aan een kuurtje te willen gaan doen! :eek:

Ja, inderdaad. Het hangt er natuurlijk van af hoe ik er het tegen het einde van het jaar van afbreng qua stats & progressie. Helemaal zeker ben ik het dus nog niet. Wil me eerst op het gemak heel goed inlezen.
 
Oké, maar wil je het dan alleen voor jezelf blijven doen?
In België zijn ze toch nog al fel tegen de AAS.
Of is er daar een bond die het wel toestaat/de wet aan zijn laars lapt..? ;)
 

Dinsdag: LB ME

Deadlift:
Warm up
1x5x130
1x3x150
1x1x180 PR

Squat:
6x2x60

Assists:
Back extension
Chins
Db row
Hammer curls

Comment:
Moest normaliter 2x180 trekken, heb ik niet gedaan. Tweede kreeg ik gewoonweg niet van de grond. Voelde opnieuw nog wat stijfrestanten in de reet van afgelopen training vrijdag. Desalniettemin toch een PR.

Vanwege ik toch wat stijfheid gewaar ben, heb ik besloten om op de ME geen 3x3 meer te doen. Gewoon opwerken naar de 1x2x... zoals het in het schema beschreven staat. Die 3x3 was een verzinsel van mezelf omdat het de eerste weken te makkelijk ging.
 
Laatst bewerkt:
Nou...
Powerlifting doe je toch in wedstrijd verband meestal?
Dus als je dan gaat kuren, beperk je jezelf tot een bond die "buiten de wet" werkt in België.
Ik vroeg me af of, en hoe ze dat dan doen. ;)

---------- Post toegevoegd Tue 27 Sep 2011 om 17:25 ----------

Die tweede 180 had je toch na een rustpauze van een 5+ minuten kunnen doen. ;)
 
Betreft die 180, ja, misschien wel. Maar ik moest hem in één set kunnen trekken. Heb er dan ook niet verder aan gedacht om 5 min te wachten en nog eens te proberen. Maar inderdaad, vind ik een goed idee om in de toekomst te doen.

Btw, net even je topic doorlezen van 5/3/1. Mooi stuk. Weet al wat gedaan na deze cycle ;)
 
Laatst bewerkt:
Goed plan.
Dat systeem werkt voor iedereen denk ik, en je kan het aanpassen aan je eigen wensen zo veel als je wilt.
Ik ben zelf van mening dat singles voor de deadlift het beste zijn.
Gewoon iedere rep de halter stil op de grond, en zelf ook even weer recht gaan staan.
Maar zo denkt niet iedereen er over hoor. ;)
Ik zou je afraden te gaan kuren als je er verder niks mee opschiet dan dat je je stats omhoog krijgt.
"Hier" is er niks mee te verdienen, dus is het het risico niet waard man.
En doe gewoon wel mee aan wedstrijden als je er zin in krijgt.
Je krijgt van iedereen respect als ze zien dat je je uiterste best doet, en als je iedere keer weer wat vooruit gaat.
Waar je eindigt is lang niet zo belangrijk als je nu misschien denkt.
En de ervaring(en) die je op doet zijn onbetaalbaar, en niet meer in te halen. ;)
Succes.
 
Ik zou je afraden te gaan kuren als je er verder niks mee opschiet dan dat je je stats omhoog krijgt.
"Hier" is er niks mee te verdienen, dus is het het risico niet waard man.

Misschien heb je wel gelijk, maar waarom denk je dat als ik vragen mag. Omdat het risico niet waard is?
Er is er inderdaad niets mee te verdienen, maar daarom doen we natuurlijk ook niet deze sport.
 
Er zijn wel risico's aan verbonden natuurlijk.
En je doet de sport om jezelf te bewijzen/verbeteren.
Als je dat ondersteund doet heb je het niet echt helemaal zelf gedaan. ;)
 
Gisteren rustige training biceps/onderarmen/kuiten/conditionering.

Vandaag ME UB. Eerste keer dat ik 140 bench in mijn handen zal hebben.
 
Laatst bewerkt:
Donderdag: UB ME

Bench:
Warming up
2x3x115
2x1x127.5
1xNx140

Assists:
CGBP
Push press
Db extension
Face pull

Comment:
Eerste week dat het lijkt dat ik niet volledig hersteld ben van de UB-training maandag. Triceps voelde ik nog een klein beetje.
Ook heb ik de indruk dat het schema wat zwaar op mijn (beenderen)gestelsel begint te werken. Polsen en onderarmen beginnen toch wat slijt te tonen.

Ben wel van plan om eventueel het schema een tweede cycle te doen, maar toch een speeddag per week in te droppen. Dit moet dan toch enige rust brengen aan mijn beenderen en gewrichten.
 
Een speeddag gaat je echt geen rust geven hoor!
Een beetje liggen pielen kan je wel doen natuurlijk, maar een goede DE training is niet licht! ;)

Doe dan liever een RM (repetition method) dag met 60% 1RM voor 2-3x amrap ofzo.
Dat geeft imo minder belasting en doorbloed de hele zaak even lekker.

Een DE dag is bij mij héél belastend, en heb dat al van anderen gehoord ook.
Gewoon een extra rustdagje misschien..?
 
Een speeddag gaat je echt geen rust geven hoor!
Een beetje liggen pielen kan je wel doen natuurlijk, maar een goede DE training is niet licht! ;)

Doe dan liever een RM (repetition method) dag met 60% 1RM voor 2-3x amrap ofzo.
Dat geeft imo minder belasting en doorbloed de hele zaak even lekker.

Een DE dag is bij mij héél belastend, en heb dat al van anderen gehoord ook.
Gewoon een extra rustdagje misschien..?

Ik heb het misschien verkeerd verwoord. DE is bij mij ook een zware training (lees: lastig, niet zwaar in de zin van gewichten). Met rust bedoelde ik, rust aan de beenderen en gewrichten.

Op mijn DE dag, doe ik 8 sets van 3 reps @ 50-60% van 1RM. Dit moet dan toch de gewenste rust aan mijn polsen en onderarmen geven?

Waarin verschilt die Repetition dan met Dynamic? Zelfde percentage en sets/reps toch? Of ligt de nadruk daar niet op speed?
 
Vrijdag: LB DE

Deadlift
6x3x140

Squat
5x4x75

Assists:
Leg extension
Goodmornings
Power shrugs
Hammer curls

Comment:
Training was cva, niet meer, niet minder.

Heb ook voor de eerste keer geprobeerd equiped te benchen. Was best moeilijk. Geraakte van de 6 keer, 1 keer tegen mijn borst. Was echt ongemakkelijk om zoiets aan te hebben. Enja, nu mooi in striemen en blauwe plekken. Hmmm, i love powerlifting ;)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt dus al een shirt ook!
Welke heb je?
Als je een klein maatje heb is het behoorlijk pijnlijk éh..? ;)
Ik heb een dergelijk grote maat dat ik ook de lege halter op mijn borst kan trekken met weinig moeite.
Dus heb er niet zo veel aan als zou kunnen, maar het drukt wel lekker(der) natuurlijk.
Ik vind het wel goed om mee te beginnen eigenlijk, een groot shirt. ;)

Het verschil tussen een DE en RM dag is niet het gebruikte gewicht, maar de herhalingen.
Bij een DE training is het de bedoeling dat je zo snel als mogelijk drukt.
Hierdoor genereer je eigenlijk evenveel kracht als wanneer je een veel hoger % van je 1RM drukt.
Kracht is massa x snelheid.
Even heel simpel:
DE
K = M x S
K = 100 (50%) x 1 (m/sec)
K = 100

ME
K = M x S
K = 200 (100%) x 0,5 (m/se)
K = 100

Snap je wat ik bedoel..?
Doordat je de halter zo snel drukt is de belasting op je lichaam niet minder dan wanneer je zwaar traint.
Zo heb ik het zelf ook ondervonden (en René/Huggybear1969 ook bijvoorneeld)

Bij een RM training neem je ook een vrij laag % van je 1RM, maar hier speelt de snelheid een mindere rol op een gegeven moment.
Natuurlijk moet je de reps altijd met zo veel mogelijk snelheid doen, maar omdat je amrap (as much reps as possible/zo veel herhalingen als mogelijk) gaat doen, zal de snelheid al na 3 reps véél minder worden.
De belasting zal dus lager liggen daardoor.
Tijdens de RM training gaat het er om dat je alle betrokken spieren zodanig uitput dat alle spiervezels tot het uiterste gedreven worden om de beweging af te maken.

Snelle reps doe je met de belangrijkste/grootste spiervezels en laten de kleine/minder sterke spiervezels ongemoeid.
Die kleine spiervezels zijn eigenlijk bedoelt voor "uithouding" zeg maar.

Allez, ik stop er over. ;)

---------- Post toegevoegd Fri 30 Sep 2011 om 19:19 ----------

Kijk hier eens naar:

http://www.elitefts.com/documents/Training-bp.htm

http://www.defrancostraining.com/articles/38-articles/65-westside-for-skinny-bastards-part3.html
 
Je hebt dus al een shirt ook!
Welke heb je?
Als je een klein maatje heb is het behoorlijk pijnlijk éh..? ;)
Ik heb een dergelijk grote maat dat ik ook de lege halter op mijn borst kan trekken met weinig moeite.
Dus heb er niet zo veel aan als zou kunnen, maar het drukt wel lekker(der) natuurlijk.
Ik vind het wel goed om mee te beginnen eigenlijk, een groot shirt. ;)

Heb nu een titan F6, maatje 46. Maar is niet het mijne, gebruik het even van een oldie in onze gym.

Ja, normaal zou ie echt moeten passen, maar kon de barbell toch nauwelijks tot mijn borst krijgen. Maar de man waar ik hem van leen zegt dat het normaal is voor de eerste keer. Volgende keer ging het al wat beter lukken vertelde hij me.

Wat ik me nog afvraagde: normaal bench ik met arched back en elbows tucked in weetje wel. Kwam er daar nu een kerel opeens zeggen dat ik met mijn ellebogen naar buiten moest drukken. Ik was effe van mijn melk ???

Betreffende je uitleg: meeste snap ik, maar moet het toch nog ff op mijn gemak lezen. & bedankt voor de links, zal ze meteen ff doornemen.
 
Elbows "tucked in" is iets "Amerikaans" geloof ik.
Ik doe het want het belast mijn schouders minder.
Maar je moet het niet overdrijven denk ik...
In NL drukken de meesten volgens mij ook niet "tucked in"
Vind daar je eigen weg in, en negeer niemands adviezen maar probeer het gewoon eens uit.

Wat die shirts betreft.
Ik heb wat je echt een trainings shirt kan noemen.
Mt-58
Voor een wedstrijd zou ik eigenlijk een Mt-56 moeten nemen.
En voor een gewaagde record poging een Mt-54 ofzo...
Maar daar begin ik nog even niet aan.

Veel willen een zo strak mogelijk shirt omdat je dan het meest kan drukken.
Maar soms moeten ze dan een zo hoog begin gewicht pakken dat ze dat niet eens kunnen uitdrukken...
Meerdre malen gezien.
Ik vind dat geen goede manier.
Dan liever wat minder drukken en mooie/goede beurten neerzetten.
 
Elbows "tucked in" is iets "Amerikaans" geloof ik.
Ik doe het want het belast mijn schouders minder.
Maar je moet het niet overdrijven denk ik...
In NL drukken de meesten volgens mij ook niet "tucked in"
Vind daar je eigen weg in, en negeer niemands adviezen maar probeer het gewoon eens uit.

Negeer ook niemands adviezen, maar sedert ik met ellebogen wat naar binnen bench, heb ik veel minder last van mijn schouders en zie ik toch ook wel een progressie qua kg's.

---------- Post toegevoegd Sat 1 Oct 2011 om 11:55 ----------

Wat die shirts betreft.
Ik heb wat je echt een trainings shirt kan noemen.
Mt-58
Voor een wedstrijd zou ik eigenlijk een Mt-56 moeten nemen.
En voor een gewaagde record poging een Mt-54 ofzo...
Maar daar begin ik nog even niet aan.

Veel willen een zo strak mogelijk shirt omdat je dan het meest kan drukken.
Maar soms moeten ze dan een zo hoog begin gewicht pakken dat ze dat niet eens kunnen uitdrukken...
Meerdre malen gezien.
Ik vind dat geen goede manier.
Dan liever wat minder drukken en mooie/goede beurten neerzetten.

En hoeveel kg haal je dan uit je shirt, in vergelijking met unequiped te benchen? Ik heb het net nog ff nagekeken: heb een borstomtrek van 111 cm, daarmee val ik in de maat 48. Dus voor wedstrijd 46. Die shirt zou normaal dan toch moeten passen?
 
Dat van die maat zal best wel kloppen.
Al heb ik al wat gekke dingen meegemaakt met Inzer maten, maar dat terzijde...
Daarom heb ik nu 2 Phenom's liggen waar ik/we niks mee doen. ;)

Ik "haal" zo'n 25kg uit het shirt.
Maar het shirt doet eigenlijk jiks anders dan mijn schouders goed stevig bij elkaar houden lijkt het wel.
Ik druk ongeveer 165 op een goede dag, en mijn wedstrijd PR is 190 geared.
Ik heb nog maar één wedstrijd gedaan, geared. ;)
 
Ik "haal" zo'n 25kg uit het shirt.
Maar het shirt doet eigenlijk jiks anders dan mijn schouders goed stevig bij elkaar houden lijkt het wel.
Ik druk ongeveer 165 op een goede dag, en mijn wedstrijd PR is 190 geared.
Ik heb nog maar één wedstrijd gedaan, geared. ;)

25 kg, best wel mooi vind ik persoonlijk. Vooral omdat je shirt zogezegd nog twee maten te 'groot' is.
 
Ja, een lege halter komt ook op mijn borst.
De meesten op wedstrijden hebben zo rond de 200kg nodig om op de borst te komen. ;)
 
Back
Naar boven