XXL Nutrition

Akroma's Powerliftlog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Kan niet altijd zo zijn :)

Klopt, zit waarheid in.

Vandaag ff tegen iemand gepraat over mijn schouder, en die zei dat glucosamine (weet niet of het juist gespeld is) wel helpt tegen dergelijke blessures. Versterkt vooral het kraakbeen enzo. Iemand ervaring mee?
 
Ja het werkt, veel mensen nemen het :)

Mijn vader nam het ook en hem heeft het toch geholpen.
 
En zit dat ook in BCAA's? Of dien je het apart te kopen?
 
En zit dat ook in BCAA's? Of dien je het apart te kopen?

Ik zou het best apart kopen, kost echt niks :)

Hebt ge ook in kruidvat enz.
 
Doordat ik een weekje UB niet train, wordt er wat geschoven met de dagen.

Maandag: LB 1

Deadlift:
6x3x140

Assists:
Back extension
Pull up
Db Row

Comments:
DL ging vlot, niettegenstaande het volume lastig was.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog ff zitten denken over mijn schouder en heb tot het volgende idee gekomen. Kan het niet zijn dat ik pijn aan de schouder heb van EQ banken? Want neem hem daar toch wel wat wijder dan normal grip.
 
Vrijdag: LB ME

Deadlift:
Warm up
1x2x140
1x2x150
1x2x160
1x2x170
1x2x180 PR

Squat:
6x2x67.5

Assists:
Goodmornings
Db row
Hammer curls

Comment:
Ben wel tevreden met deze training. DL verliep redelijk soepel. 2x180 ging nog vlotjes van de grond in vergelijking met de andere keer dat ik dit probeerde. Zat misschien iets meer in. Wat me wel opviel is dat de tweede rep altijd beter is of de eerste. Toch wel nog een puntje om aan te werken. 1x200 moet zeker nog lukken dit jaar.
 
2de rep gaat bij mij ook beter :)

Om ter eerst 200 :D
 
2de rep gaat bij mij ook beter :)

Om ter eerst 200 :D

Haha, ok! Heb die 'wedstrijd' ook al lopen met iemand anders van de gym. Qua motivatie kan het wel tellen :P Mooi dat je als eens de 185 heb aangetikt. Heb ik nog nooit gedaan. Wel grappig dat we ongeveer dezelfde lichaamsstats hebben (afgezien van het feit dat je twee jaar jonger bent ;) )
 
190 trek ik nu ook :)

200 moet goed haalbaar zijn.
 
Maandag:UB light

Bench (speed):
5x3x70
3x3x80

Assists:
Flat db press (speed)
Db extension
Bent over raises
Side raises
Power shrugs

Comment:

Heel de training volledig pijnloos gedaan. Niets gevoeld in de schouder. Denk dat het wel snor zit, maar niet te vroeg victorie kraaien natuurlijk. Ik wacht nog even om besluiten te trekken tot de volgende benchtraining (donderdag)
 
Dinsdag: LB ME

Deadlift:
Warm up
3x3x140

Squat:
3x5x75

Assists:
Back extension
Db row
Chins

Comment:
Training verliep vlot. Beetje rustig gehouden bij DL, omdat ik vrijdag ga voor 2x190 (nieuw PR) Squat gaat opnieuw de goeie weg op na mijn blessure. Ik squat nog altijd pijnloos en ik denk dat het hierbij zal blijven. Enkel maar goed nieuws dus :)
 
Vandaag wat beachboycurlzz en andere shit. Niet echt vermelden waard.
 
Donderdag:UB heavy

Bench:
2x5x110
2x3x115
1x3x120

Wat singles equipped:

1x1x120
2x1x130
3x1x140

Assists:
Close grip
Push press
Skullcrusher

Comment:
Bench ging iets minder vlot. Misschien omdat ik een weekje stil gelegen heb. Schouder voelde prima aan. Zo proberen te houden.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag wat biceps shizzle en conditioning.

Heb tevens ook de keuze gemaakt om wanneer mijn schema is afgerond 1x per week te deadliften in plaats van tweemaal. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik er last ofzo van heb, maar heb misschien wel de indruk dat het mijn vooruitgang in de weg staat. En ik heb meer en meer 'gewaarwording' van mijn rug wanneer ik slaap. Het is geen pijn, noch stijfheid, gewoon 'gevoel' in mijn rug.
 
Woensdag: UB Speed

Bench:
8x3x75

Assists:
Incline Db press (speed)
Bent over side raise
Front raise
Db extension
Power shrugs
 
Donderdag: LB DE

Deadlift:
2x140
2x155
2x165

Squat
5x3x70
3x3x80

Assists:
Db Row
Leg extension
Back extension

Comment:
Was normaal vandaag ME deadlift. Voelde me nogal slapjes, heb dan maar gewisseld met de training van zaterdag. Wil mijn ME training echt wel goed afwerken. Squat gaat week per week beter. Nog altijd geen last van vorige blessure. Zal wel zo blijven nu denk ik zo.
 
Back
Naar boven