Fitness Seller

Al jarenlang pijn in schouder en rug

Bezoekers in dit topic

En de heb je de triggerpoints al laten onderzoeken? De klachten lijken er wel naar. De triggerpoint zit op een andere plek als waar je pijn hebt. Ik heb er 1 in mijn onderrug. Daardoor trekt die een pees strak die over mijn rug naar mijn hoofd loopt. Gevolg dat precies die borstwervels onder spanning staan en ik ook niet meer kon trainen. Ook had ik minder bewegingsvrijheid in mijn schouders. Als ik mijn hoofd op mijn schouder wilde leggen had ik net het gevoel alsof de spier korter was en hem niet helemaal kon strekken.

Ook als ik stopte met trainen had ik er minder tot geen last van maar ze verdwenen nooit. Pas als ik weer ging trainen kreeg ik last.

De enige die ze eruit kan krijgen ben je zelf door zelfmassage. 2x fysio in de week is niet genoeg voor behandeling. Als je maar weet waar ze zitten kan je er wat aan doen.

Keep me posted. Ben wel benieuwd wat eruit komt. Feit is dat er wat moet zitten ergens en er wel een oplossing voor moet zijn. Alleen zijn de meeste artsen niet erg begaan of bekend met ons doel en de gevolgen van zware trainingen op het lichaam.

Zonde deze shit bro.. ik heb t ook, wel in mindere mate, in mn schouders. Vraag me elke week af als t pijn doet of ik de week erop nog kan traine of dat ik weer moet stoppen. ****ed up, want t is een heerlijke hobby

En de heb je de triggerpoints al laten onderzoeken? De klachten lijken er wel naar. De triggerpoint zit op een andere plek als waar je pijn hebt. Ik heb er 1 in mijn onderrug. Daardoor trekt die een pees strak die over mijn rug naar mijn hoofd loopt. Gevolg dat precies die borstwervels onder spanning staan en ik ook niet meer kon trainen. Ook had ik minder bewegingsvrijheid in mijn schouders. Als ik mijn hoofd op mijn schouder wilde leggen had ik net het gevoel alsof de spier korter was en hem niet helemaal kon strekken.

Ook als ik stopte met trainen had ik er minder tot geen last van maar ze verdwenen nooit. Pas als ik weer ging trainen kreeg ik last.

De enige die ze eruit kan krijgen ben je zelf door zelfmassage. 2x fysio in de week is niet genoeg voor behandeling. Als je maar weet waar ze zitten kan je er wat aan doen.

Keep me posted. Ben wel benieuwd wat eruit komt. Feit is dat er wat moet zitten ergens en er wel een oplossing voor moet zijn. Alleen zijn de meeste artsen niet erg begaan of bekend met ons doel en de gevolgen van zware trainingen op het lichaam.
Nog niet, overmorgen heb ik een afspraak met een chick die me er wel mee wilt helpen. Maar waar begin ik dan? Ik kan moeilijk elke spier laten onderzoeken :p

Nog niet, overmorgen heb ik een afspraak met een chick die me er wel mee wilt helpen. Maar waar begin ik dan? Ik kan moeilijk elke spier laten onderzoeken :p

Waarom niet? Elk klein dingetje wat het kan zijn laten uittesten. Als is het je grote teenspier die net verkeerd functioneert waardoor je anders loopt waardoor je iets overbelast hierdoor gaat overcompenseren en ga maar door.

Waarom niet? Elk klein dingetje wat het kan zijn laten uittesten. Als is het je grote teenspier die net verkeerd functioneert waardoor je anders loopt waardoor je iets overbelast hierdoor gaat overcompenseren en ga maar door.

Absoluut niet lullig bedoeld, maar wanneer iemand over triggerpoints begint, zet ik dat in mn hoofd automatisch in het rijtje met accupunctuur enzo..wederom niet om je verhaal af te kraken, vind het erg interessant. Maar werkt het ook echt bewezen?

Absoluut niet lullig bedoeld, maar wanneer iemand over triggerpoints begint, zet ik dat in mn hoofd automatisch in het rijtje met accupunctuur enzo..wederom niet om je verhaal af te kraken, vind het erg interessant. Maar werkt het ook echt bewezen?

http://www.praktijkgroenewolddeventer.nl/massagetriggerpoints.html

Lees dat maar eens door.
Voor mij is het de oplossing van alle problemen. Na een jaar zoeken kwam ik er pas achter omdat het onderschat word en wel als kwakzalverij word omschreven.

---------- Post toegevoegd Wed 26 Dec 2012 om 03:01 ----------

Ik denk dat je meerdere triggerpoints kan hebben maar de heftige zal wel onder in de trapezius zitten aangezien je vrijwel dezelfde klachten als ik heb. Laat die chick druk geven op verschillende plekken tot je een plek hebt gevonden die enorm pijn doet. Daar zit de triggerpoint.

En gezien dat je al lang traint moet ze er flink druk op geven. Laat haar de elleboog erin zetten met flink wat gewicht erop. Geloof me als je de plek gevonden hebt weet je het snel genoeg.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Tythor Zeth

Volgens mij heb je de verkeerde geqoute? Anyhow weet zelf nog niet veel over triggerpoint therapy, ik weet wel een beetje over spierknopen daarom vind ik het wat raar dat ze dat combineren op de site.

@ hierboven, als iemand met een elleboog ergens iin gaat porren is het vanzelfsspreken dat het pijn gaat doen, lijkt mij beter om de druk gewoon met de hand te geven aangezien de therapeut daar zelf ook meer gevoel heeft.

http://www.praktijkgroenewolddeventer.nl/massagetriggerpoints.html

Lees dat maar eens door.
Voor mij is het de oplossing van alle problemen. Na een jaar zoeken kwam ik er pas achter omdat het onderschat word en wel als kwakzalverij word omschreven.

---------- Post toegevoegd Wed 26 Dec 2012 om 03:01 ----------

Ik denk dat je meerdere triggerpoints kan hebben maar de heftige zal wel onder in de trapezius zitten aangezien je vrijwel dezelfde klachten als ik heb. Laat die chick druk geven op verschillende plekken tot je een plek hebt gevonden die enorm pijn doet. Daar zit de triggerpoint.

En gezien dat je al lang traint moet ze er flink druk op geven. Laat haar de elleboog erin zetten met flink wat gewicht erop. Geloof me als je de plek gevonden hebt weet je het snel genoeg.
Thanks man! Ik neem morgen ff die pagina goed door.

Tijd voor een update. Heb je er wat aan gehad of was dit het ook niet?

Neem indd contact op met Erik van de raaij, heeft mij ook erg geholpen.
Zoals livemydream al zij behandeld deze ook top atleten zoals Alistair Overeem.

erik van de raaij heeft toen der tijd ook mijn klachten verholpen. Beste fysio die ik ooit heb gehad en ik heb al 5 verschillende fysio's gehad!!!!

hij is niet zomaar een fysio, he's a wizard :brew:!!

Update:

Mijn nieuwe fysiotherapeut heeft me onderzocht op trigger points, en heeft niets gevonden. Wel leuk, hij deed het uit zichzelf. Toen ik vroeg wat hij aan het doen was, trigger points onderzoeken? En ja hoor. Goed, hij heeft me doorverwezen naar zijn collega, een manueel therapeut. Die heeft mijn rug los gemaakt en nu, een week later, zit het nog steeds los :D. Amper last gehad van mijn chronische bovenrugklachten. Wel gek, want toen ik een aantal maanden geleden ben losgemaakt door een andere manueel therapeut, zat het steeds weer vast. Verder heb ik oefeningen meegekregen om de kleine spiertjes in mijn schouder te trainen (de rotator cuff oefeningen). Die spiertjes zouden verantwoordelijk zijn voor de instabiliteit in mijn schouders, wat tot gevolg heeft dat ik pijn krijg tijdens borst- en schouderoefeningen. Ik kan er nog niet zoveel doen omdat mijn schouders erg weinig kunnen hebben, dus ik ben nu alleen bezig met de external rotation shoulder, waarmee je vooral de infraspinatus aanpakt. De internal rotation shoulder hoef ik niet meer te doen, want dat zit wel goed volgens mijn manueel therapeut. Gisteren heb ik er een oefening bijgekregen, maar die is een beetje lastig uitleggen dus dat ga ik niet uitleggen :p.

De squat pak ik nu anders, zodat ik geen last krijg van mijn onderrug. Wat ik doe is mijn knieën niet boven de oorsprong laten hangen, maar ze een beetje naar voren laten zakken tijdens de beweging naar beneden, qua afstand ongeveer tot aan mijn tenen. Oke, lastig uitleggen, maar ik hoop dat jullie het begrijpen. De knieën blijven niet meer op 1 punt. Ik begin met hele lage gewichten en bouw dit elke training op met 2,5 kg erbij. Ik hoop dat ik zo mijn core versterk zonder dat ik weer last krijg van mijn onderrug. Dit in combinatie met deadlift op absurd laag gewicht.

al op de goede rit dus!
Mijn schouder functioneert ook nog niet goed.
Ga donderdag door de MRI

Gvd het gaat weer helemaal k*t. Heb mijn rugtraining weer opgepakt. De dagen erna heb ik pijn in allerlei spieren in de rug, die zowel in de boven- als in de onderrug zitten. Hetzelfde geldt voor beenoefeningen (squat, deadlift), zelfs als ik ze met alleen de stang uitvoer. Heb mijn rug- en beentraining er dus weer uitgegooid. Ik heb nu al een paar dagen tijdens een fysio-oefening voor de schouder pijn in mijn linker schouder... Zie totaal geen vooruitgang. Zit nu weer in een flinke dip... Ik doe elke dag 40 minuten fysio-oefeningen maar niks helpt.
Ik ga nu mijn krachtschema in de prullenbak gooien en hem verruilen voor een full-body schema waarbij ik 15 herhalingen ga doen op licht gewicht. Hopelijk zit ik mijn fysio-oefeningen dan niet in de weg, maar zorg ik er toch voor dat ik beweeg. Ik kijk dit nog een maand aan. Als er dan nog geen verbetering te zien is dan geef ik het op want dan helpt niets. Ben al 8 maanden bezig met 3 verschillende fysiotherapeuten en een sportarts.
Ik ben alvast aan het kijken voor extreme maatregelen want ik moet en zal mijn blessures oplossen. Mocht de fysio echt niet helpen dan ga ik misschien deca nemen en hopen dat het mijn blessures verhelpt, aangezien deca de collageensynthese enorm versterkt (en daarmee de pezen). Ook zou het je gewrichten beter oliën, wat me ook een fijne bijkomstigheid lijkt voor het herstellen. Ik moet dan wel zeker weten dat de blessures ook echt liggen aan verzwakt collageen, iets wat ook nog maar de vraag is.

Als iemand nog tips heeft, GRAAG... :(

Mocht de fysio echt niet helpen dan ga ik misschien deca nemen en hopen dat het mijn blessures verhelpt, aangezien deca de collageensynthese enorm versterkt (en daarmee de pezen). Ook zou het je gewrichten beter oliën, wat me ook een fijne bijkomstigheid lijkt voor het herstellen. Ik moet dan wel zeker weten dat de blessures ook echt liggen aan verzwakt collageen, iets wat ook nog maar de vraag is.
Hier heb ik ook al over nagedacht:D anavar of deca blijkt in sommige gevallen te werken.

Verder kun je het supplement Super Cissus eens proberen. Plantenextract. heb het idee dat het ietwat helpt

• Like
Nu ik maanden verder ben, zit er nog steeds geen progressie in mijn herstel. Mijn fysio geeft me telkens weer andere oefeningen, maar de klachten blijven bestaan en worden niet eens minder. Drie weken terug heeft een sportarts een echo uitgevoerd op mijn buik, om te kijken hoe het daar zit met de stabiliteit. Er waren drie lagen buikspieren te zien, en ze vertelde me dat ik de middelste laag continu aanspan. Dit hoort niet, want ik zou alles moeten ontspannen alvorens ik mijn onderste laag (diepe schuine buikspieren) aanspan bij fysio-oefeningen. Ik dacht yes, eindelijk iets gevonden. Maar nu heb ik gister weer een echo gehad door mijn fysio, en die zei dat het er prima uitzag en die middelste spierlaag gewoon ontspannen was.

Wat de **** moet ik nou doen? Ik ga niet vooruit, niets helpt. Ik zit te denken aan houdingstherapie, want misschien doe ik wel iets kleins fout? Heeft iemand tips? Ik word helemaal gek. Doe nou al meer dan 10 maanden voor niets om de dag fysio-oefeningen, en kan niet krachttrainen. Zo blijf ik spierloos :mad:

Ben je al eens langs een cesar therapeut geweest ? Waar de fysio de klacht behandeld kijkt de cesar meer naar 'het systeem'.

Ik heb zelf een jaar rondgelopen met een hamstring blessure en een fortuin uitgegeven aan de fysio en maakte weinig tot geen vorderingen. Vervolgens ben ik naar een cesar therapeut gegaan en binnen 2 maanden was ik nagenoeg klachtenvrij. Naar het bleek kwamen mijn klachten voort uit de manier waarop ik stond en liep. Was een verademing om iemand met een ruimere blik dan slechts het probleemgebied een analyse te laten maken en de synergie van ledematen, houding en beweging in mijn lichaam onder de loep te nemen.

• Like
Ben je al eens langs een cesar therapeut geweest ? Waar de fysio de klacht behandeld kijkt de cesar meer naar 'het systeem'.

Ik heb zelf een jaar rondgelopen met een hamstring blessure en een fortuin uitgegeven aan de fysio en maakte weinig tot geen vorderingen. Vervolgens ben ik naar een cesar therapeut gegaan en binnen 2 maanden was ik nagenoeg klachtenvrij. Naar het bleek kwamen mijn klachten voort uit de manier waarop ik stond en liep. Was een verademing om iemand met een ruimere blik dan slechts het probleemgebied een analyse te laten maken en de synergie van ledematen, houding en beweging in mijn lichaam onder de loep te nemen.
Thanks man, hier was ik naar op zoek. Heb het idee dat het wellicht aan mijn houding ligt, want tsja, heb nou al zoveel geprobeerd... Ik ga het proberen!

Ik hoop dat het je brengt wat het mij heeft gebracht .. klachtenvrij sporten :)
Kan sinds februari EINDELIJK weer hardlopen en benen trainen ..

Terug
Naar boven