MuscleMeat

Al-Jazeera zendt boodschap Bin Laden aan VS uit

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
DUBAI - De Arabische nieuwszender al-Jazeera heeft vrijdagavond een videoboodschap uitgezonden van terroristenleider Osama bin Laden. De topman van al-Qaeda richtte zich tot het Amerikaanse volk en dreigde met nieuwe aanslagen, vergelijkbaar met die van 11 september 2001 in New York en Washington.

Bin Laden zei dat de veiligheid van de Amerikanen niet afhangt van de vraag of George Bush of John Kerry president is, maar van het Amerikaanse beleid. Wel zei hij dat de aanslagen op 11 september minder ernstig waren geweest als Bush beter had opgelet. Ook zei hij dat de redenen die hij destijds had om de Verenigde Staten aan te vallen, nog altijd bestaan.

Misleid

De Saudische terroristenleider beschuldigde Bush ervan dat die zijn eigen volk heeft misleid. De corruptie in de Amerikaanse politiek lijkt volgens hem veel op die van Arabische regeringen.

"Het is nooit in ons opgekomen dat de opperbevelhebber van het land (Bush, red.) 50.000 burgers in de twee torens die verschrikkingen alleen zou laten doormaken. Omdat hij het belangrijker vond te luisteren naar een kind dat vertelde over haar geitjes", zei Bin Laden, doelend op Bush' bezoek aan een school tijdens de aanslagen.
Hij zei verder dat hij voor het eerst overwoog de VS aan te vallen na de israëlische invasie van Libanon in 1982. Volgens een Amerikaanse functionaris geloven de inlichtingendiensten dat de persoon op de video echt Bin Laden is. Hij las zijn tekst op van papier met een sterke stem en maakte een gezonde indruk.

Bron

Al-Jazeera zei de videoboodschap vrijdag te hebben ontvangen, maar weigerde zijn bron prijs te geven. Bin Laden verscheen in september 2003 in een video samen met zijn rechterhand Ayman al-Zawahiri. Toen prees hij de kapers van 11 september 2001 en riep hij op tot een heilige oorlog (jihad) tegen de Verenigde Staten.

In april van dit jaar, niet lang na de bomaanslagen in de Spaanse hoofdstad Madrid van 11 maart, bood Bin Laden in een geluidsopname Europese landen vrede aan, als zij hun troepen zouden terugtrekken uit Irak. De deadline van drie maanden verstreek zonder dat Europa daaraan gehoor gaf. Bin Laden liet echter niets meer van zich horen.

Amerikaanse inlichtingendiensten vermoeden dat Bin Laden zich nog altijd schuilhoudt in het afgelegen, bergachtige grensgebied tussen Afghanistan en Pakistan.
 
Ik vind het toch een triest figuur die bin laden. Zo'n gast hoort in deze wereld niet thuis. Dat je een andere mening hebt oke maar daar moet je niet andere mensen mee lastig vallen. Jammer dat die vent nog leeft.
 
Haha zo'n bullshit he...
Weer een leuk spelletje van Bin Laden en Bush. Ik geloof echt niet dat die kerel nog "vrij" rondloopt terwijl hij wordt gezocht over de hele wereld... En zelfs door Amerika... Eén groot complot.
 
er zijn zooovele dingen die wij als gewone mens gewoon niet (mogen) weten volgens mij
ze zijn er op wereldvlak echt een schaakspel van aan het maken, echt f*cked up..
 
haha wat een conspiracy-fanatics hiero :D
 
Dus lekker kerry aan de macht laten komen die deze figuren niet in de weg willen staan.

NOT!

Even een reminder aan de amerikanen om niet op de democraten te stemmen.
 
omfg, teveel republikeinse tv spotjes gezien?
 
Zoutzak zei:
omfg, teveel republikeinse tv spotjes gezien?
Weer 1tje die in Bush trapt blijkbaar ;) :roflol:
Niet dat het met Kerry veel zal uitmaken... Amerikanen denken nu eenmaal dat ze meer waard zijn dan de rest, tja dat er dan es een vliegertje tegen 1 van je wolkenkrabbers vliegt... En wie weet wordt het niet gewoon allemaal opgezet, macht kan rare dingen met je doen :)
 
Toch is Bin laden een linke kerel.. als hij met zijn mannetjes zoiets als 11 sept al voor elkaar kan krijgen.. en daarover is eigenlijk nog niet alles openbaar gemaakt..

En het gevaarlijkste aan die groeperingen zijn toch de zelfmoordacties..

Wacht maar af.. dat spelletje is volgens mij nog lang niet uitgespeeld..
 
Emile zei:
Ik vind het toch een triest figuur die bin laden. Zo'n gast hoort in deze wereld niet thuis. Dat je een andere mening hebt oke maar daar moet je niet andere mensen mee lastig vallen. Jammer dat die vent nog leeft.

Dat hij niet op deze aardkloot thuis hoort ben ik 1000000000000% met je eens.. maar een triest figuur is hij (helaas) niet.. het is zelfs een hele pienter figuur en dat maakt hem zo gevaarlijk... Het is iemand die veels te intelligent is voor iemand die zijn ideën op na houd.. Hij kan z´n mensen laten doen wat hij wil en met zijn brein kan je deze wereld heel veel schade aanrichten..

11 september was natuurlijk ook voor mij een trieste gebeurtenis (zoals voor iedereen) maar ik moet wel toegeven dat het een hele pientere en goed doordachte actie was en het klinkt mischien raar maar een actie waarvoor ik toch respect moet hebben... dus zo triest vind ik hem niet.. integendeel...

Maar hoe eerder de wereld van dit soort gastn verlost is hoe betr..dit geld ook voor mensen als Bush.... Deze twee terroristen zijn in mijn ogen een bedrijging voor de wereldbevolking....
 
Homer17 zei:
Haha zo'n bullshit he...
Weer een leuk spelletje van Bin Laden en Bush. Ik geloof echt niet dat die kerel nog "vrij" rondloopt terwijl hij wordt gezocht over de hele wereld... En zelfs door Amerika... Eén groot complot.
Het is juist een nederlaag voor Bush dat mensen weten dat hij nog vrij rondloopt, dat was het doel van deze tape: kiezers in Amerika op de hoogte brengen dat hij nog leeft en dat Bush hen enkel heeft misleidt.

Maar de Amerikanen kunnen nog beiden kanten op, Bush blijft voor 50% van de bevolking een leider in de oorlog tegen terrorisme.
 
sanniejj zei:
Dus lekker kerry aan de macht laten komen die deze figuren niet in de weg willen staan.

NOT!

Even een reminder aan de amerikanen om niet op de democraten te stemmen.
Over fout denken gesproken...

Kerry heeft DIRECT na de videotape uitspraken gedaan als "Alle Amerikanen zijn vandaag gelijk, er zijn geen republikeinen of democraten." en "Ik zal de terroristen zoeken en vermoorden" of iets dergelijks ieg.

Hij staat op dat vlak gewoon op dezelfde lijn als Bush, alleen heeft Bush grote stommiteiten gedaan in de oorlog tegen terrorisme. Bush heeft zich bijvoorbeeld geconcentreerd op Irak, terwijl er andere plaatsen waren die belangrijker waren in de oorlog tegen terrorisme. Maar ja, olie en wapenhandel zijn belangrijker dan veiligheid van de bevolking he...
 
TylW zei:
Het is juist een nederlaag voor Bush dat mensen weten dat hij nog vrij rondloopt, dat was het doel van deze tape: kiezers in Amerika op de hoogte brengen dat hij nog leeft en dat Bush hen enkel heeft misleidt.

Is wel zo maar aan de andere kant kan Bush kiezers winnen met deze actie.. mensen zijn bang dat als Kerry wint hun veiligheid helemaal in gevaar komt omdat Kerry mischien minder aandacht zal schenken aan het bestreiden van terrorisme.. ook kan de gedachtegang van de kiezers zijn van aangezien Bush toch al bezig is met het bestreiden van terrorisme en met name Bin Laden laat hem dan het karweitje maar afmaken... Nou BL weer van zich heeft laten spreken denk ik dat de Amerikaanse kiezers toch voor de veiligheid gaan...
 
Socrates zei:
Is wel zo maar aan de andere kant kan Bush kiezers winnen met deze actie.. mensen zijn bang dat als Kerry wint hun veiligheid helemaal in gevaar komt omdat Kerry mischien minder aandacht zal schenken aan het bestreiden van terrorisme.. ook kan de gedachtegang van de kiezers zijn van aangezien Bush toch al bezig is met het bestreiden van terrorisme en met name Bin Laden laat hem dan het karweitje maar afmaken... Nou BL weer van zich heeft laten spreken denk ik dat de Amerikaanse kiezers toch voor de veiligheid gaan...
Het is niet waar dat Kerry slechts passief zal zijn in de oorlog. Hij heeft zoals ik al zei uitspraken gedaan.

Hij zal het alleen beter doen dan Bush: [Link niet meer beschikbaar]

Bush heeft zijn kansen gehad; de economie is achteruit gegaan, de ziekenzorg is niet wat die zou moeten zijn. Gisteren heeft Amerika weer een aankondiging gekregen dat er mogelijk aanslagen zullen volgen, en de vrede in het Midden-Oosten is nog niet in zicht.

Je hebt gelijk dat de echte republikeinen het zo kunnen zien dat hun leider de zaak moet afmaken, maar ik ben ervan overtuigt dat er méér Amerikanen zijn die het anders zien.
 
bin laden en busch zoudde goedde vriendjes zijn

ze doen me beide denken aan dictators
 
casual dreamer zei:
bin laden en busch zoudde goedde vriendjes zijn

ze doen me beide denken aan dictators

Sorry, die vergelijking zie ik niet :)
 
TylW zei:
Het is niet waar dat Kerry slechts passief zal zijn in de oorlog. Hij heeft zoals ik al zei uitspraken gedaan.

Hij zal het alleen beter doen dan Bush: [Link niet meer beschikbaar]

Bush heeft zijn kansen gehad; de economie is achteruit gegaan, de ziekenzorg is niet wat die zou moeten zijn. Gisteren heeft Amerika weer een aankondiging gekregen dat er mogelijk aanslagen zullen volgen, en de vrede in het Midden-Oosten is nog niet in zicht.

Je hebt gelijk dat de echte republikeinen het zo kunnen zien dat hun leider de zaak moet afmaken, maar ik ben ervan overtuigt dat er méér Amerikanen zijn die het anders zien.

Ik denk dat iedereen het beter zou doen dan Bush LOL...

De Economie is achteruitgegaan, de medische zorg ook en ook denk ik dat Kerry het een stuk beter zou doen wat dat betreft... en ik weet ook dat dat een punt is waar traditioneel de doorsnee Amerikaan naar kijkt (blijkt ook uit het verleden)... en ook Kerry heeft aangegeven dat hij het terrorisme zal aanpakken (en ben zelf overtuigd dat hij dit op een betere manier zal doen dan Bush)

Maar toch denk ik dat Bush op dit moment een streepje voor heeft bij de Amerikanen betreft terrorisme bestrijding.. veel Amerikanen zien hem als DE terroristen bestrijder en hij zit er al helemaal in en ik denk dat de Amerikanen voor het eerst een hoger prioriteit gaan geven aan het bestreiden van terrorisme dan aan de binnenlandse politiek vanwege dat de Amerikanen zich nu echt onveilig voelen... dat voelden ze zich traditiegetrouw niet.. en Bin Laden heeft daar voor gezorgd.. en dat hij nu nog leeft kan ook Bush een voordeel geven voor de redenen die ik benoemd heb...

Ik denk dat Bush (helaas) weer als overwinning uit de strijd komt... de toekomst zal het leren..
 
casual dreamer zei:
bin laden en busch zoudde goedde vriendjes zijn

ze doen me beide denken aan dictators
Ik zie het eerder als 2 agressors, beiden "olie" op het vuur gooiend...
 
@Socrates: een tijd geleden dacht ik ook dat de kansen van Kerry echt niet groot waren. Maar de polls laten zien dat het nu echt close gaat worden.

En nu dat er bewijs is dat BL nog leeft, kan men ook concluderen; kijk Bush heeft zoveel soldaten opgeofferd, maar de ene man die hij zocht en moest stoppen loopt nog steeds gezond en vrolijk rond.

Ik denk dat je eigenlijk moeilijk kan inschatten hoe de uitslag zal zijn, maar de kans is groot dat het niet duidelijk zal zijn. In dat geval zal het weer via advocaten etc gaan...
 
TylW zei:
@Socrates: een tijd geleden dacht ik ook dat de kansen van Kerry echt niet groot waren. Maar de polls laten zien dat het nu echt close gaat worden.

En nu dat BL nog leeft, kan men ook concluderen, kijk Bush heeft zoveel soldaten opgeofferd, maar de ene man die hij zocht loopt nog steeds gezond en vrolijk rond.

Voor gisteren (voor de tape) meen ik dat de polls van de daadwerkelijke stemmers toch gunstiger waren voor Bush maar ik moet eerlijk zeggen da ik het de laatste week niet helemaal meer heb gevolgd...

Maar ik hoop dat je gelijk hebt...
 
Back
Naar boven