MuscleMeat

Alainie´s foto-wedstrijd-log

Bezoekers in dit topic

Alainie

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
29 dec 2007
Berichten
1.078
Waardering
145
Lengte
1m78
Massa
100kg
Vetpercentage
10%
Inleiding

Goedemorgen! :)

Ik ben al een ruime maand flink aan het cutten, en merkte afgelopen tijd dat ik mijn motivatie om écht diep te gaan wat kwijt begon te raken, totdat iemand mij wees op de jaarlijkse DBB-foto-wedstrijd! Onder het mom van: baadt het niet, schaad het niet start ik bij deze een log om jullie een kijkje te geven in mijn manier van trainen, eten en de mindset die ik daarbij hanteer in de aanloop naar de DBB-fotowedstrijd. Onder de onderstaande spoilers heb ik voor de geïnteresseerde lezer wat korte verhaaltjes neergetikt over mijn manier van trainen, eten en de mindset die ik daarbij heb.

Iets over mijzelf

Ik kijk denk ik iets anders aan tegen training en voeding dan de meesten van jullie. Ik train met de complete afwezigheid van een einddoel, of welke vorm van streverigheid dan ook. Het enige doel dat ik wil bereiken met deze sport is simpelweg om te genieten van iedere training, iedere maaltijd en van ieder resultaat dat voortkomt uit deze kleine stapjes, die ik nog altijd met plezier zet. Het is mijn ervaring dat de resultaten op die manier vanzelf komen, en je een stuk meer plezier haalt uit deze sport, en uit jezelf.

Het behalen van ieder sportief doel leidde bij mij in het verleden namelijk maar tot één ding: weer een volgend doel, met als gevolg eindeloos streven, zonder het gevoel te hebben ooit ergens te "arriveren". Natuurlijk weet ik welke kant ik op wil met mijn trainingen (ik wil uiteraard het liefste deze contest winnen :D), maar wat voor mij voorop staat is dat ik me met enthousiasme focus op ieder klein stapje dat hier naartoe leidt. Met andere woorden: ik ben niet zozeer geïnteresseerd in het behalen van een einddoel, maar in het met plezier uitvoeren van iedere training en iedere cardiosessie, zodat het einddoel vanzelf en met meer plezier in zicht komt. Dankzij deze mindset heb ik deze wedstrijd voor mezelf in feite al gewonnen, omdat ik hem lachend uitloop, ongeacht het resultaat. Geweldig nietwaar? hehe ;)

Training & Voeding

Ik train álijd volgens de principes van high intensity training, en volg een schema dat geïnspireerd is door de no-bullshit Blood & Guts-trainingswijze van Dorian Yates. Dit komt er in het kort op neer dat ik voor iedere spiergroep zo´n 3 a 4 oefeningen uitvoer, waarbij ik per oefening twee á drie opwarm-sets uitvoer, om vervolgens tot positief en negatief falen te trainen met behulp van een spotter op één enkele werkset.

Qua voeding baseer ik me op een schat aan persoonlijke ervaring van mijzelf en mensen die ik via persoonlijke begeleiding help hun sportieve doelen te behalen, de principes uit "Burn the fat, feed the muscle" en uit de vele boeken van Chris Aceto (aanrader! ;)).

Tijdens deze cut volg ik een zig-zag-schema waarbij ik drie dagen low-carb eet (15% onder mijn onderhoud) met een E/K/V-verhouding van 45-35-25, om vervolgens twee dagen op mijn onderhoud te eten (= 3500 kcal.) met een E/K/V-verhouding van 35-45-20. Daarnaast voer ik iedere dag 500 kcal. uit aan cardio, zodat ik een kcal.-tekort creëer van zo´n 500 tot maximaal 1000 kcal. per dag.

Het resultaat van dit dieet zal zijn dat ik mijn spieren behoud, mijn metabolisme hoog blijft, ik VET verlies en ik wat VVM gain door een optimale hormonale omgeving (de combinatie van low-carb met zig-zaggen) te creëren om vet kwijt te spelen.

Of ik gelijk heb? You´ll be the judge of that! Dat laat ik over aan degenen die straks gaan stemmen op de foto´s! :D

Voor de geïnteresseerden onder jullie die meer willen eten over mijn manier van trainen, eten en de mindset die ik hanteer, heb ik een aantal artikelen geschreven voor Fitsociety.nl:
- http://www.fitsociety.nl/krachttraining/mindfulness-en-krachttraining/
- http://www.fitsociety.nl/bodybuilding/high-intensity-training-schema/
- http://www.fitsociety.nl/beginnen-met-fitness/visualisatie-de-sleutel-tot-succes/

Foto´s

Ik start deze contest met een vrij goede shape. Momenteel weeg ik 95 KG, en is mijn vetpercentage redelijk laag. Ik zal mezelf deze week eens laten meten door mijn trouwe trainingsparter ;) Hieronder enkele foto´s waarop mijn huidige shape te zien is. Het doel is om over 8 weken een stuk droger te staan, en om wat VVM te hebben gegained. Het belangrijkste doel is natuurlijk vooral om lol te hebben tijdens deze voorbereiding op deze contest, en wat informatie omtrent voeding en training met jullie te delen :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Goed fysiek ik volg, maar ben je 'officieel' niet te laat?
Dacht dat de inschrijvingen tot eergisteren waren.
 
oehhh spannend!
heel veel succes trainingspartner! :D
 
Goed fysiek ik volg, maar ben je 'officieel' niet te laat?
Dacht dat de inschrijvingen tot eergisteren waren.

Thx! :D Big-T vond het okay, dus wie ben ik om hem tegen te spreken hehe ;)

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:33 ----------

oehhh spannend!
heel veel succes trainingspartner! :D

Thx! :D Komt goed! Vorige week flink gecheat zoals je weet, dus de motivatie is er wel weer haha ;)
 
Hnnggg, in! Succes Alain!
 
Wat een fysiek! Top 3 materiaal. Succes, man
 
Halloooo!
Naast de real-life steun en motivatie ook hier een duwtje in de rug. Succes kerel!
 
Goed fysiek man! Succes!
 
Goede wheels. Succes!
 
Thx! :D Big-T vond het okay, dus wie ben ik om hem tegen te spreken hehe ;)



Ideaal! Ik volg, ben benieuwd naar je aanpak met trainingen en voeding, ga je dat ook gewoon loggen?
Volgens mij was dat vorig jaar verplicht maar weet niet zeker.
 
Succes maatje
 
Succes boef! Ziet er al goed uit.
 
  • Like
Waarderingen: LM
in! Heel benieuwd hiernaar.

Have fun en succes :)
 
Goed fysiek man. Gaaf dat je met jouw manier van denken dit heb bereikt of haal ik uit jouw verhaal eigenlijk het tegenovergestelde? Dat je dit fysiek hebt bereikt in de periode dat je nog niet zo dacht?
 
Wat een fysiek! Top 3 materiaal. Succes, man

Halloooo!
Naast de real-life steun en motivatie ook hier een duwtje in de rug. Succes kerel!

Thx maat! :D Komt goed, you know that ;)

Goed fysiek man! Succes!

Thx voor je compliment! :D Jij ook veel succes! ;)

Goede wheels. Succes!

Dankjewel :)

Ideaal! Ik volg, ben benieuwd naar je aanpak met trainingen en voeding, ga je dat ook gewoon loggen?
Volgens mij was dat vorig jaar verplicht maar weet niet zeker.

Ja hoor, ik zal alles loggen. Voeding is alleen niet zo interessant, ik eet werkelijk waar IEDERE dag PRECIES hetzelfde haha ;) In het weekend knal ik er weleens een cheatmeal in, dat zijn wel leuke dingen op pic´s van te posten ;)

Succes maatje

Thx! Jij ook maat, maar dat komt goed! :D

Succes boef! Ziet er al goed uit.

Thx man! :) Hoeissie met jou? Zie ik je met Zomerkriebels weer eens? ;)

in! Heel benieuwd hiernaar.

Have fun en succes :)

Thx! Hopelijk kan ik je verwachtingen een beetje waar maken ;)

Goed fysiek man. Gaaf dat je met jouw manier van denken dit heb bereikt of haal ik uit jouw verhaal eigenlijk het tegenovergestelde? Dat je dit fysiek hebt bereikt in de periode dat je nog niet zo dacht?

Ik begon net zoals veel mensen uit onvrede met trainen, wat op den duur een passie werd. Toch weet ik dat ik, ook al zou ik uiteindelijk 120 KG wegen met 2% vet, op de lange termijn nooit écht tevreden zou zijn met mijn doel-georiënteerde-Schwarzeneggeriaanse-instelling haha ;) Als je aan mij dus vroeg of ik écht gelukkig werd van het trainen/eten/slapen-idee dan zou mijn eerlijke antwoord daarop "nee" zijn geweest.

Door eigenlijk te stoppen met obsessief te denken, doelen stellen, en die uit ontevredenheid of angst na te streven als een pitbull (wat de meeste mensen in onze maatschappij helaas nog doen), is er veel meer vreugde gaan zitten in alles wat ik binnen en buiten de gym doe, en dat straalt uiteraard af op je fysiek (In b4-"dat komt door de tren").
 
Thx man! :) Hoeissie met jou? Zie ik je met Zomerkriebels weer eens? ;)

We modderen lekker door he, train nog gewoon 4x per week.

Yes Zomerkriebels ben ik erbij, ff samen knallen! :D
 
Ik heb alles gelezen!
aardige gedachte! it keeps you going ;)
aardige wheels! damn
veel succes makker!
 
in!!! :)

Good luck Alain! Heb er alle vertrouwen in dat je hoog eindigt in de contest :D :D Kan niet anders met jouw fysiek en mindset :)
 
Back
Naar boven