XXL Nutrition

Albayrak wil criminele allochtonen toch uitzetten

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
PvdA-staatssecretaris Nebahat Albayrak (Vreemdelingenzaken) wil criminele vreemdelingen wel degelijk uitzetten. Eerder deze maand werd gemeld dat Albayrak de vorig jaar door oud-minister Verdonk aangekondigde maatregelen om criminele vluchtelingen strenger te straffen, voorlopig had stop gezet. Dat blijkt echter slechts één kant van het verhaal te zijn.

De PvdA-bewindsvrouw zegt vandaag in De Telegraaf dat ze criminele vreemdelingen wel degelijk hard gaat aanpakken. Ze wil alleen niet dat de goeden onder de kwaden lijden. Het plan van Verdonk bestond eruit dat iedereen die ook maar een veroordeling op zijn naam kreeg binnen de eerste drie jaar van zijn rechtmatig verblijf, het land uitgezet kon worden.

Volgens Albayrak zou in zo'n geval bijvoorbeeld ook een Tunesische vrouw die met een Nederlander is getrouwd en hier twee jaar woont en ruzie krijgt met haar buurvrouw en haar fors uitscheld, kunnen worden uitgezet, terwijl haar gezin hier woont. ''Stel dat de vrouw voor de scheldpartij beboet wordt, zou dat dan kunnen.'' De maatregel zou niet alleen gezinsvormers treffen of asielzoekers, maar ook kenniswerkers, zoals een Amerikaan die bij een groot Nederlands bedrijf werkt en een verkeersongeval veroorzaakt.

Albayrak: ''Het is beter de aandacht te richten op échte misdadigers, en dat kan door maatregelen die nu al bestaan beter te benutten. Ik heb het vermoeden dat we veel te weinig gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheden die we hebben. Als blijkt dat het effect van de bestaande maatregelen onvoldoende zijn, dan is voor mij alles bespreekbaar. Ook rigoureuze maatregelen.''

De pardonregeling van het nieuwe kabinet heeft tot nog toe in het geval van 650 vreemdelingen aangetoond dat zij moeten worden uitgezet, zo laat de staatssecretaris weten. Het gaat om oorlogsmisdadigers, leugenaars en criminelen. Volgens haar verloopt de regeling naar wens: ''Er was hel en verdoemenis voorspeld. Volgens Verdonk zouden 200.000 illegalen zich melden voor de regeling. Er is geen significante stijging van de instroom asielzoekers.''



FOK!frontpage / Nieuws / Albayrak wil criminele vreemdeling wel uitzetten

Het is niet precies wat Verdonk gewild heeft, maar dat was ook een onzalig plan. 1 misstap en uitzetten is natuurlijk kolder. Degenen die echt crimineel gedrag vertonen hebben hier echter niks te zoeken, die kan je zonder pardon een enkele reis naar huis geven. Voor de duidelijkheid, het gaat om personen die hier korter dan drie jaar op een rechtmatige wijze wonen.
 
Van mij mogen ze die periode wel verlengen naar 10 jaar voor zwaardere misdrijven. Het is toch niet teveel gevraagd je een béétje te gedragen als dank hier te mogen wonen? De maatschappij staat al genoeg onder druk.
 
Ik stel me een beetje vragen bij die 'échte misdadigers'. Moet men eerst een bank/winkel/geldtransport overval of zelfs moord of verkrachting hebben gepleegd alvorens uitgezet te kunnen worden? Of volstaat een autodiefstal bijvoorbeeld ook.

Je kan dit misschien een meer redelijke maatregel vinden dan die van Verdonck, maar is ze ook realiseerbaar? Wie gaat bepalen waar de grens ligt?
 
Een winkeldiefstal lijkt me iets anders dan bijvoorbeeld een tasjesroof. De grens kan je leggen bij vergrijpen waar bijvoorbeeld maximaal 1 tot 3 maanden voor staat. Bij geweldsmisdrijven ligt dat in alle gevallen hoger.

Bij structureel gedrag kan je altijd nog overwegen om tot uitzetting over te gaan.
 
Elke criminele activiteit vind ik al de druppel.
Dus handel in drugs, geweld, diefstallen, enz enz.
 
Ik ben bang dat het er in de praktijk op neer gaat komen dat je een moord moet plegen binnen een jaar wil je het land uitgezet worden. :(
 
Albayrak: ''Het is beter de aandacht te richten op échte misdadigers, en dat kan door maatregelen die nu al bestaan beter te benutten. Ik heb het vermoeden dat we veel te weinig gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheden die we hebben. Als blijkt dat het effect van de bestaande maatregelen onvoldoende zijn, dan is voor mij alles bespreekbaar. Ook rigoureuze maatregelen.''

Maar vooral blijven doemdenken. Er is vrij snel een onderscheid te maken tussen lichte incidentele vergrijpen en iemand die structureel voor overlast zorgt of iemand die gelijk overgaat tot zware criminaliteit.

Het gaat natuurlijk nergens als je iemand gaat uitzetten omdat die persoon bijvoorbeeld een keer de speakers te hard heeft aangezet. Ook al zal je daar niet snel voor worden ingerekend, het is echter wel mogelijk.
 
Maar vooral blijven doemdenken. Er is vrij snel een onderscheid te maken tussen lichte incidentele vergrijpen en iemand die structureel voor overlast zorgt of iemand die gelijk overgaat tot zware criminaliteit.

Het gaat natuurlijk nergens als je iemand gaat uitzetten omdat die persoon bijvoorbeeld een keer de speakers te hard heeft aangezet. Ook al zal je daar niet snel voor worden ingerekend, het is echter wel mogelijk.

Hehe dit gaat nergens over en dat weet je zelf ook wel.
Meeste jonge asielzoekers (mannen dan) gaan gewoon lopen dealen. Je ziet ze binnen een jaar een leuke auto rijden, zwaar behangen met sieraden en van die mooie opvallende kleertjes aan.
En nee dit is er niet 1, maar zijn er 10-tallen die ik heb gezien.

Maar drugshandel, geweld, diefstal zijn imo echte criminaliteit.
Een keer te hard rijden of wat geluidsoverlast geloven de mensen wel.
 
Gaat zij zelf al die dossiers beoordelen, of gaat zij rechters uitleggen waar de grens ligt. Ik denk dat men hier heel wat last mee gaat krijgen. Mensen die de uitzetting blijven aanvechten etc. Er kunnen dan maar beter heel duidelijke afspraken gemaakt worden. Zoals de eerste quote het uitlegt lijkt het mij veel te vaag.
 
Klinkt heel leuk om iemand het land uit te zetten. Maar zo'n persoon is natuurlijk ook zo weer terug, als hij wilt. Dan kan je hem weer het land uitzetten, etc. Dit kost ook veel geld.
 
Hehe dit gaat nergens over en dat weet je zelf ook wel.
Meeste jonge asielzoekers (mannen dan) gaan gewoon lopen dealen. Je ziet ze binnen een jaar een leuke auto rijden, zwaar behangen met sieraden en van die mooie opvallende kleertjes aan.
En nee dit is er niet 1, maar zijn er 10-tallen die ik heb gezien.

Maar drugshandel, geweld, diefstal zijn imo echte criminaliteit.
Een keer te hard rijden of wat geluidsoverlast geloven de mensen wel.

De meeste jonge asielzoekers? Mooie generalisatie toch weer, daarvoor heb je neem ik aan cijfermatig bewijs? Of is het weer zo'n uitspraak in de trant van '99% is crimineel', 'meer dan de helft deugt niet' etc?

Waarom denk je zelf dan dat Albayrak niet op die jonge criminele asielzoekers dit beleid gaat toepassen? Vraag me trouwens af waarom mijn voorbeeld nergens overgaat, maar dat terzijde.
 
Hehe dit gaat nergens over en dat weet je zelf ook wel.
Meeste jonge asielzoekers (mannen dan) gaan gewoon lopen dealen. Je ziet ze binnen een jaar een leuke auto rijden, zwaar behangen met sieraden en van die mooie opvallende kleertjes aan.
En nee dit is er niet 1, maar zijn er 10-tallen die ik heb gezien.

Maar drugshandel, geweld, diefstal zijn imo echte criminaliteit.
Een keer te hard rijden of wat geluidsoverlast geloven de mensen wel.

Dat is natuurlijk zo, maar je moet die grens dus wel wettelijk vastleggen.
 
Klinkt heel leuk om iemand het land uit te zetten. Maar zo'n persoon is natuurlijk ook zo weer terug, als hij wilt. Dan kan je hem weer het land uitzetten, etc. Dit kost ook veel geld.

Het is maar de vraag of een vluchteling zo weer terug is. Als de persoon wordt teruggestuurd naar het land van herkomst kan je er donder op zeggen dat een tweede vertrek niet zo makkelijk is.
 
Het is maar de vraag of een vluchteling zo weer terug is. Als de persoon wordt teruggestuurd naar het land van herkomst kan je er donder op zeggen dat een tweede vertrek niet zo makkelijk is.

Ja idd zo makkelijk werkt het ook niet hoor.
Zo dom is die crimineel ook weer niet want het kost hem ook geld als die weer hierheen wil komen en hij weet vantevoren al dat die wordt uitgezet dus waarom zou die terugkomen.
 
Elke criminele activiteit vind ik al de druppel.
Dus handel in drugs, geweld, diefstallen, enz enz.

Helemaal mee eens :) Als je hier wilt komen wonen moet je je gewoon gedragen. Imo hoort daar ook winkeldiefstal bij.......
 
De meeste jonge asielzoekers? Mooie generalisatie toch weer, daarvoor heb je neem ik aan cijfermatig bewijs? Of is het weer zo'n uitspraak in de trant van '99% is crimineel', 'meer dan de helft deugt niet' etc?

Waarom denk je zelf dan dat Albayrak niet op die jonge criminele asielzoekers dit beleid gaat toepassen? Vraag me trouwens af waarom mijn voorbeeld nergens overgaat, maar dat terzijde.

Ik kan niet praten over de asielzoekers buiten nijmegen.
Maatje van mij heeft een naast een asielzoekerscentrum gewoond.
En mijn sportschool zit tegenover een asielzoekerscentrum.
Er trainden er bij ons een stuk of 12. Nu nog maar 2. Je mag zelf nagaan waar de rest zich momenteel bevind;)

Ik ken jongens die alles bij die gasten kopen. Ze lopen letterlijk een winkel binnen, pakken e.e.a. en lopen weer naar buiten.

Dus generaliseren? Nee hoor, keiharde werkelijkheid.
Let op, ik praat over de mannen. Zie veel minder vrouwen?? Ook zoiets raars. Vluchten de vrouwen niet??
Ook op die boten die weleens op tv ziet die onderschept worden op tv. Schat dat 95% man is.
 
wij nederlanders plegen alleen misdaden omdat we meelopers zijn:p
 
Aangehouden asielzoekers
Van de ongeveer 5700 asielzoekers die in de onderzoeksperiode van 1 maart 2001 tot 1
maart 2002 gemiddeld in de verschillende asielzoekerscentra in de provincie Groningen
verbleven, zijn er 297 door de politie aangehouden, waarvan zestig meer dan eenmaal. In
het totaal gaat het om 402 aanhoudingen bij 342 incidenten.
Van de 297 verdachten zijn er 243 (82%) van het mannelijk geslacht en 52 (18%) van het
vrouwelijk geslacht. Ruim 40% is jonger dan 25 jaar, 15% is strafrechtelijk minderjarig
en 85% procent strafrechtelijk meerderjarig. De aangehouden asielzoekers komen – naar
eigen zeggen – uit ongeveer 40 verschillende gebieden. Feitelijk is er maar een handvol
nationaliteiten waarmee de regiopolitie in de provincie Groningen in het afgelopen jaar
geregeld – dat wil zeggen twee of drie keer per maand – te maken heeft gehad. Van
verreweg de meeste nationaliteiten zijn in het afgelopen jaar geen asielzoekers met de
politie in aanraking geweest. Dit betekent dat de bevolking van de centra in etnisch en
cultureel opzicht zo divers is dat geen generaliserende uitspraak over het crimineler zijn
van bewoners van asielzoekerscentra kan worden ge daan
.

http://www.vluchtelingenwerk.nl/scripts/download.php?id=22

Feiten i.p.v. aannames, heb je wat meer aan. Of zouden de asielzoekers in andere centra een stuk crimineler zijn?
 
Groningen? Haha daar gaan ze dood van verveling.

Ken er een aantal die voor de rechtbank alles gooien op hun land van origine.
Ken een aantal Bosniers die dus echt alles doen wat niet mag, en 2 van hen werken nu zelfs bij politie. Te lachwekkend gewoon.

Plus ik heb 2 jaar in een elftal gespeeld, waarvan er echt 70% asielzoeken uit midden en west afrika waren. Een aantal waren erg chill en normaal, een aantal waren gewoon losgeslagen mafketels die zelfs begeleiders mee kregen naar het voetbal.

Dus daarom mijn stelling: misdaad is eruit!
 
Asielzoeker vaker verdacht van delict

Inleiding
Asielzoekers worden vaker verdacht van een misdrijf dan autochtone Nederlanders. De criminaliteit van asielmigranten met een verblijfsstatus en van asielzoekers die nog in de procedure zitten, ligt echter lager dan de criminaliteit onder bepaalde groepen Marokkanen en Antillianen.

Beschrijving
Dat blijkt uit het rapport Asielzoekers en criminaliteit, opgesteld door het onderzoeksprogramma Politie en Wetenschap, een onderdeel van de Politieacademie. Aanleiding voor het onderzoek was een opmerking uit 2001, toen de politie in Groningen verklaarde dat de criminaliteit onder asielzoekers vijf keer zo hoog lag als die onder gewone Nederlanders.
Uit het vrijdag gepresenteerde rapport blijkt dat de mate van criminaliteit sterk samenhangt met de verblijfsstatus van de asielzoeker. Van de 74 duizend asielmigranten met een verblijfsvergunning werd in 2004 3,4 procent verdacht van een delict, van de 34 duizend asielzoekers die nog in de procedure zaten 5,4 – een cijfer dat ongeveer overeenkomt met de bevinding destijds van de Groningse politie. De hoogste criminaliteit werd gevonden onder afgewezen asielzoekers, die illegaal in Nederland verblijven: 9,9 procent.
De onderzoekers schatten dat deze groep op 24 duizend personen, ofwel 20 procent van de asielzoekers wier verzoek werd afgewezen. Het kabinet is er altijd van uitgegaan dat 10 procent hier bleef.

Bijna 60 procent van de delicten gepleegd door asielzoekers bestond uit zaken zonder geweld, zoals winkeldiefstal, diefstal en inbraak. Vooral de afgewezen asielzoekers probeerden zo het hoofd boven water te houden.
De onderzoekers deden ook een aantal aanbevelingen om de criminaliteit onder asielzoekers terug te dringen. Zij pleitten voor een beleid dat snel duidelijkheid creëert. Over asielaanvragen moet worden beslist in een snelle, zorgvuldige procedure. Wie afgewezen wordt, moet ook worden uitgezet.
De asielcriminaliteit maakt overigens maar 3 procent van de totale criminaliteit uit. Betrekkelijk weinig asielzoekers zijn betrokken bij de georganiseerde misdaad. Buitenlandse bendes zijn actief in Nederland, maar zij bestaan uit illegalen, niet uit asielzoekers.

Nicis Institute - KIEM - Asielzoeker vaker verdacht van delict

Was dit onderzoek alweer vergeten. Maar zo erg als jij het voorstelt Richard geven de cijfers in ieder geval niet aan. Asielzoekers zijn minder crimineel dan bijvoorbeeld de Antilianen en Marokkanen. Gelet op de leefomstandigheden vallen de cijfers me eigenlijk nog mee. Ze komen rond van een inkomen ver onder het minimum, geen excuus om te gaan stelen maar wel een voedingsbron voor kleine criminaliteit. En ja ze krijgen het geld maar en ja ze moeten daar maar blij mee zijn (hoe voorspelbaar de reacties anders weer zullen zijn).
 
Back
Naar boven