MuscleMeat

Albona 7 granen ontbijt goed alternatief brinta/havermout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kayiro

Cool Novice
Lid geworden
15 mei 2013
Berichten
119
Waardering
4
Lengte
1m71
Kon er geen topic over vinden, brinta/havermout heb ik nogal problemen mee om door te slikken dus gebruik nu albona 7 granen ontbijt van de aldi.

Zal even de waardes tikken per 100g:

Energiewaarde: 1487kj/352kcal
Eiwit: 12.4g
Koolhydraten: 64,2g
Waarvan suikers: 0.9g
Vet: 2,1g
Waarvan verzadigd: 0,4g
Voedingvezels: 13,4g
Natrium: 0.12g

Wat vinden jullie?
 
Is een prima vervanger, de meeste onbijtgranen zijn eigenlijk wel inwisselbaar.
 
Gewoon eten! Niet zo aanstellen! ;) Allebei prima!

24q4js9.jpg



[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Gheghe, ik krijg brinta echt niet weg, lijkt wel opgedroogd oud behang met lijm ofzo (ik heb geen vergelijkings ervaring overigens :P )

Maar goed om te horen dat het een goed alternatief is :D

ps: Die foto met je vork genomen? ><
 
Die "Albona" ook te vinden in BE bij de ALDI?
 
ik vind die albona juist te papperig :P nat prutje wordt het altijd bij mij. Bij brinta vind ik t altijd wel lekkerder dan t een beetje voller wordt. Maarja is inderdaad verschillend per mens
 
Ik eet nu altijd half albona half havermout, dan vind ik de structuur perfect :thumbup:
 
Kan zelf toch ook wel verzinnen dat dat prima voedingswaarden zijn?
Verder: IIFYM
 
ik doe zelf ook een combi van 7-granen ontbijt met suikervrije muesli met noten.
ca 100 gram (totaal) in 200 ml yoghurt
 
ik doe zelf ook een combi van 7-granen ontbijt met suikervrije muesli met noten.
ca 100 gram (totaal) in 200 ml yoghurt

Welke muesli gebruik je dan?
 
Welke muesli gebruik je dan?
De muesli van "van Zoelen". Deze bevat geen toegevoegde suikers op een paar rozijnen na die erin zitten. 0,99 cent per kg.

samenstelling:
tarwevlokken, havervlokken, gerstevlokken, 11% rozijnen, 1 % hazelnoten.
318 kcal
eiwit 11 gram
kh 59 gram
vet 4 gram
 
De muesli van "van Zoelen". Deze bevat geen toegevoegde suikers op een paar rozijnen na die erin zitten. 0,99 cent per kg.

samenstelling:
tarwevlokken, havervlokken, gerstevlokken, 11% rozijnen, 1 % hazelnoten.
318 kcal
eiwit 11 gram
kh 59 gram
vet 4 gram

Shit (ik had het meteen erbij moeten vragen); waar haal je die :D?
 
Thanks die ga ik eens halen bij de jumbo
 
Die albona is bijna hetzelfde als brinta. Ook wanneer je het net iets te lang laat staan krijg je klonten die niet weg te krijgen zijn.

Ik houd het bij havermout
 
Die albona is bijna hetzelfde als brinta. Ook wanneer je het net iets te lang laat staan krijg je klonten die niet weg te krijgen zijn.

Ik houd het bij havermout

gewoon koud met water en whey mengen en direct opdrinken. ik laat het nooit staan oid. Dit is de enige manier om in 3 minuten 100 gram weg te krijgen.
 
Ik gooi ook al jaren albona 7 granen in mijn shake ipv brinta of iets anders. Ik kan er meer van gebruiken zonder dat mijn shake van het 1 op het andere moment een blok beton wordt. Voedingswaardes zijn volgens mij nagenoeg hetzelfde of zelfs beter van die albona 7 granen.
 
Ik gooi ook al jaren albona 7 granen in mijn shake ipv brinta of iets anders. Ik kan er meer van gebruiken zonder dat mijn shake van het 1 op het andere moment een blok beton wordt. Voedingswaardes zijn volgens mij nagenoeg hetzelfde of zelfs beter van die albona 7 granen.

scheelt albona in prijs tov brinta?
 
Die albona is bijna hetzelfde als brinta. Ook wanneer je het net iets te lang laat staan krijg je klonten die niet weg te krijgen zijn.

Ik houd het bij havermout

Dat probleem heb ik wel is. Laat brinta een kwartier staan, en je kan er een muur mee voegen
 
Back
Naar boven