XXL Nutrition

Alcohol/Drugs & Sporten

Bezoekers in dit topic

Breeje-Johanneke

Cool Novice
Lid geworden
28 dec 2015
Berichten
146
Waardering
42
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Uit ervaring weet ik dat mensen die serieus met sport bezig zijn (bodybuilders vooral)eerder kiezen voor drugs dan voor alcohol, alcohol breekt spieren af en je testosteron gehalte word er ook niet beter op. In mijn vriendenkring word veel ghb gebruikt.. sommigen beweren dat het bevorderlijk werkt voor hun groei/rust. Meestal ga ik daar niet op in omdat ik vind dat je ''extreem domme'' opmerkingen positief moet benaderen of negeren, al heb ik er weinig kennis over is dat een sterk onderbuik gevoel..

Zijn er uberhaubt middelen die eenzelfde werking hebben? Drugs of alcohol is toch nooit goed als je iets wil bereiken in de sport?
 
helpt drugs (alcohol,ghb etc ) je aan een beter fysiek?

Nee!

de tijd die je aan het gebruiken bent kun je ook besteden aan bijv. mealpreppen. of sporten in de gym.
als je iets wilt bereiken in de sport bodybuilding dan ben je met andere dingen bezig als druggies ( of met andere druggies, Aas bijv. )
 
helpt drugs (alcohol,ghb etc ) je aan een beter fysiek?

Nee!

de tijd die je aan het gebruiken bent kun je ook besteden aan bijv. mealpreppen. of sporten in de gym.
als je iets wilt bereiken in de sport bodybuilding dan ben je met andere dingen bezig als druggies ( of met andere druggies, Aas bijv. )
Het is niet zozeer de tijd, maar het effect. Sommige soorten drugs kunnen niet al te veel kwaad als we kijken naar spiermassa. Ik heb momenteel meer dan genoeg vrije tijd om te doen wat ik wil, zou raar zijn als je de hele dag zit te mealpreppen en sporten.

Verder @ TS, GHB wordt inderdaad veel gebruikt, zal er wel mee oppassen want ook al is het niet killing voor je spieren zoals alcohol is het wel verslavend.
 
Nou is GHB bij normaal gebruik alles behalve schadelijk voor je spieren, niet dat je 24/7 aan de G zit maar met incidenteel gebruik is echt niks mis. Geen kater, geen vermoeidheid, geen afname in eetlust. (Schijnt ook aanmaak van groeihormoon te bevorderen, maar ook cortisol te verhogen. Maar dan moet je jezelf wel in een coma zien te werken)
 
Laatst bewerkt:
dat ghb een anabole werking oid zou hebben is echt onzin

maar het zit je training wel een stuk minder in de weg dan een hele dag uitkateren van 20 bier
 
Drugs maakt meer kapot dan je lief is.
 
Nou is GHB bij normaal gebruik alles behalve schadelijk voor je spieren, niet dat je 24/7 aan de G zit maar met incidenteel gebruik is echt niks mis. Geen kater, geen vermoeidheid, geen afname in eetlust. (Schijnt ook aanmaak van groeihormoon te bevorderen, maar ook cortisol te verhogen. Maar dan moet je jezelf wel in een coma zien te werken)

Niet bevorderlijk dus.. als je jezelf in een coma moet werken om resultaat te behalen.. linke soep
 
Niet bevorderlijk dus.. als je jezelf in een coma moet werken om resultaat te behalen.. linke soep

Ja van een avondje GHB ga je echt niet zoveel merken, enige is dat het verschil tussen 'ik voel nog niet echt iets' en 'ik ga nu wel lekker' 1 dopje of minder kan zijn (afhankelijk van sterkte) en het verschil tussen 'ik voel me nu echt lekker' en 'holy shit waar ben ik, ik ga zo out' is nóg kleiner :o als je pech hebt. Dus zo'n avondje heeft nogal de neiging om uit de hand te lopen als je je eigen grenzen niet kent (vaak genoeg bij anderen gezien).
 
Ja van een avondje GHB ga je echt niet zoveel merken, enige is dat het verschil tussen 'ik voel nog niet echt iets' en 'ik ga nu wel lekker' 1 dopje of minder kan zijn (afhankelijk van sterkte) en het verschil tussen 'ik voel me nu echt lekker' en 'holy shit waar ben ik, ik ga zo out' is nóg kleiner :o als je pech hebt. Dus zo'n avondje heeft nogal de neiging om uit de hand te lopen als je je eigen grenzen niet kent (vaak genoeg bij anderen gezien).

Je doelt op de categorie ''masturberen in de Albert Heijn''?
 
Elk weekend aangeschoten/dronken en kan nog wel 5x120 benchen
Maar ik train dan ook al 4 jaar
Ligt er net aan waar je prioriteiten liggen, vind het niks aan als ik bijna nooit op stap ga
 
Laatst bewerkt:
Elk weekend aangeschoten/dronken, om de 2 maanden 4f en kan nog wel 5x120 benchen
Maar ik train dan ook al 4 jaar
Ligt er net aan waar je prioriteiten liggen, vind het niks aan als ik bijna nooit op stap ga

bench 120 en squat maar 110?
 
word ook altijd licht in mn hoofd als ik squat, ongeacht gewicht

Goed op je ademhaling letten tijdens squatten. Ik zag vroeger ook sterretjes maar wanneer ik nu zwaar squat dan adem ik voldoende in vooraleer een rep te doen. Dat helpt me goed :)
 
Tijdje geleden was er zo'n wetenschappelijk artikel dat de invloed van alcohol en drugs op bodybuilding lifestyle in kaart bracht. Conclusie was dat GHB de minst schadelijke drug van allemaal was. Probleem is dan echter weer wel dat GHB al na 2-3 keer gebruiken geloof ik lichamelijk verslavend kan zijn. En als je eenmaal op dat pad zit, dan goodluck with that
 
Persoonlijk als ik af en toe jointje hebt gerookt in het weekend, volgende dacht juist veel kracht in de gym. Ik persoonlijk 'denk' omdat ik heel diep slaap dan en uitgeruster wakker wordt.
 
Back
Naar boven