MuscleMeat

Alcohol en fitness (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wim1

Novice
Lid geworden
26 mei 2014
Berichten
29
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
88kg
Beste mensen,

Dat alcohol niet bevorderlijk is bij het fitnessen moge duidelijk zijn, echter moet er ook een beetje geleefd worden.
Ik had eens gelezen dat drinken vooral slecht is op de rustdag omdat dan je spieren herstellen, echter weet ik niet hoeveel invloed dit heeft.

Zelf drink ik vrijdag zo'n 7-8 biertjes en zaterdags 10-15 of iets dergelijks. Ik train 3 dagen in de week.

Wat zou het beste schema zijn om het minste nadeel te ondervinden? (bij voorkeur zondag vrij):
Ma/woe/vr
Di/do/za
Za/ma/woe

Bij voorbaat dank!
 
Je spieren herstellen toch sowieso als je niet sport? Als je vrijdag van 15:00 en 16:00 sport, dan gaat het hele zooitje toch gelijk herstellen? Niet pas na 12:00 na je training dat je 'herstel-modus' ingaat? Die herstel-modus is geloof 24, 32, of 48 uur na je training. En hoe weet je lichaam of het een rustdag wordt? Gaat je lichaam om 11:00 niet herstellen als je om 15:00 gaat trainen? Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Als het uitmaakt zal het verschil minimaal zijn gok ik.
 
Drinken tja, ligt er aan wat je doelen zijn. Als je gewoon een beetje fit wilt zijn kan het geen kwaad. Maar als je een echte beer wilt zijn is het een ander verhaal. Elke consumptie stopt de eiwitsynthese voor 2 uur en zorgt voor kcal waar je niks mee kunt. Je lichaam is altijd zo efficient met alles, het stopt onbelangrijke processen(eiwitsynthese) om eerst al het gif(alcohol) uit je lichaam te halen.

Als ik zaterdag had gedronken was m'n training maandag en dinsdag ook gewoon shit. Ben er ook gelijk mee gekapt omdat BB en drank niet samen gaat imo. Uiteindelijk alleen maar voordeel aan over gehouden, mis het drinken totaal niet en ben altijd fit. Geen brakke dagen en maak de gainz van m'n leven:D. En nuchter bij dronken mensen zijn is ook wel lachen:o.

20 biertjes per week is wel bijna 2 dagen lang geen spiergroei, dat is gewoon bijna 1/3e. Dat heeft dus wel een significant effect op je training/herstel/groei. En dan ook nog eens 2200 kcal per week waar je lichaam helemaal niks aan heeft. Ik zou het wel tenminste iets minderen als ik jou was.
 
Laatst bewerkt:
Gains maken kun je ook gewoon met alcohol, ook met 'bingedrinking' lifestyle. Dat dat niet zou kunnen is klets, genoeg voorbeelden van mensen die zich elk weekend klem zuipen en nog steeds een beer zijn. Dat het minder bevorderlijk is (het beinvloedt je hormoonhuishouding en ook je herstel van je spieren gaat minder efficient) moge duidelijk zijn. Het is echter niet zo dat als de rest van je week je schema gewoon goed is dat je doordat je in het weekend drinkt geen gains meer gaat maken. Ook op de kcals van bier (in combinatie met een normaal goed voedingsschema) kun je gewoon progressie boeken (nogmaals, minder efficient dan normaal voedsel natuurlijk). Maar dit wordt niet vaak geschreven omdat de lifestyle van alcoholist niet echt overeenkomt met een dedicated bodybuilder, en het een beetje in taboe is.

Wat je echter vooral wel in de weg gaat zitten, is het volgende: Bier bevat gewoon koolhydraten, wat eiwitten wat vetten, maar ook alcohol. Alcohol zelf is om het maar even te noemen gewoon "lege kcals". Je kunt dus ook in theorie gewoon gains maken in combinatie met in het weekend te drinken, maar je krijgt zo naast je normale voedingsstoffen veel 'nutteloze' kcals binnen. Dat wil dus zeggen, dat jij in een bulk onnodig veel vet aan gaat zetten (naast je normale gains), en in je cut ga je jezelf tegenwerken omdat je tekort doordeweeks wordt te niet gedaan door je surplus in het weekend. Deze 2 dingen zijn (mijns insziens) vooral de dingen die je tegen kunnen zitten als je fitness combineert met weekendalcohol. Ben je echter een vrijblijvende sporter en kan het je niet zo veel schelen of je VP in je bulk 12% is of 16% bijvoorbeeld dan kan je makkelijk in het weekend gewoon drinken, mits je door de weeks natuurlijk goed traint en goed eet zul je nog steeds gewoon progressie boeken. Mensen die anders zeggen hebben of A) een ruk trainingsschema B) een ruk voedingsschema C) zweren het gebruik van alcohol gewoon af puur uit principe,

Dit alles wil natuurlijk niet zeggen dat ik het aanraad om het te combineren, het is natuurlijk minder effectief dan zonder, maar als je een normale balans er tussen zoekt is er zeker een tussenweg.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan mij ook herinneren dat alcohol je vetopslag stimuleert, dus probeer op dagen dat je gaat zuipen vet consumtie laag te houden. Verder zou ik om de calorieën te beperken het houden bij wodka/tequila oid.
 
Ik kan mij ook herinneren dat alcohol je vetopslag stimuleert, dus probeer op dagen dat je gaat zuipen vet consumtie laag te houden. Verder zou ik om de calorieën te beperken het houden bij wodka/tequila oid.
Hoezo vet comsumptie laag houden? Vet word toch pas aangemaakt als er een overschot in kcal is? Tenzij je dan alleen transvet eet, patat,burgers oid. als je dat bedoelde.
Als je zuipt zou ik me ook niet zo zorgen maken om wat je zuipt :p
Verder gewoon doen wat jij denkt dat het beste is, maar het zal er natuurlijk niet beter op worden..
 
Beste mensen,

Dat alcohol niet bevorderlijk is bij het fitnessen moge duidelijk zijn, echter moet er ook een beetje geleefd worden.
Ik had eens gelezen dat drinken vooral slecht is op de rustdag omdat dan je spieren herstellen, echter weet ik niet hoeveel invloed dit heeft.

Zelf drink ik vrijdag zo'n 7-8 biertjes en zaterdags 10-15 of iets dergelijks. Ik train 3 dagen in de week.

Wat zou het beste schema zijn om het minste nadeel te ondervinden? (bij voorkeur zondag vrij):
Ma/woe/vr
Di/do/za
Za/ma/woe

Bij voorbaat dank!

Je drinkt meer dan dat je traint, kansloze zaak als je onder leven 15 bier drinken verstaat.
 
Je drinkt meer dan dat je traint, kansloze zaak als je onder leven 15 bier drinken verstaat.
Dit.

En het is vaak niet alleen de alcohol die slecht voor je is, zoals eerder genoemd zijn het lege kcal en staat het je herstel tegen. Maar vooral ook de dingen die je wél had gedaan als je geen alcohol genomen had. Daarmee bedoel ik het fatsoenlijke eten, niet tot 's middags met een kater in je bed liggen, geen motivatie om iets te doen en je luie gedrag dat er van komt.

Er moet geleefd worden, maar 2 keer per week zoveel drinken en dan maar 3 keer sporten.. misschien moet je een keuze maken. In hoeverrre, zijn je voedings- en trainingsschema wel in orde?

Proost maat
 
Ik ga februari alcohol vrij....trainen as usual, maar wel met gebruik van T6, ben zeer benieuwd of ik verschil ga zien
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik ga februari alcohol vrij....trainen as usual, maar wel met gebruik van T6, ben zeer benieuwd of ik verschil ga zien

Wat heeft de T6 nou weer met dit topic te maken.. Als je stopt met alcohol en T3/4/5/6 gaat nemen, tja dan ga je natuurlijk verschil zien, maar of dit door de alcoholvrije leefstijl of de T_insertnumber komt ga je dan nooit kunnen weten.. Al gok ik dat de resultaten van laatstgenoemde groter zullen zijn dan vanwege het feit dat je geen alcohol meer drinkt.
 
Wat heeft de T6 nou weer met dit topic te maken.. Als je stopt met alcohol en T3/4/5/6 gaat nemen, tja dan ga je natuurlijk verschil zien, maar of dit door de alcoholvrije leefstijl of de T_insertnumber komt ga je dan nooit kunnen weten.. Al gok ik dat de resultaten van laatstgenoemde groter zullen zijn dan vanwege het feit dat je geen alcohol meer drinkt.

Helemaal niks natuurlijk wat betreft de T6 :rolleyes:en ik gok hetzelfde, daar doe ik het voor
 
Tot op heden geen alcohol gehad in 2016. Nou dronk ik on het weekend ook gewoon te veel en was ik woensdags pas weer 100%. Niet drinken bevalt me prima, geen kater meer lekker fit wakker worden.
Want dat 1 of 2 biertjes op een vrijdagavond werkte voor mij niet dat werden er dan 20 met wat andere versnaperingen.

Weet niet hoe oud je bent maar als je nog redelijk jong bent gewoon genieten zo nu en dan.
 
Ik ga februari alcohol vrij....trainen as usual, maar wel met gebruik van T6, ben zeer benieuwd of ik verschil ga zien

Dat is als stoppen met roken en tegelijkertijd een pizza per dag naar binnen gaan werken, en dan denken dat je aan bent gekomen omdat je lichaam niet goed om kan gaan met het nicotine tekort
 
Dat is als stoppen met roken en tegelijkertijd een pizza per dag naar binnen gaan werken, en dan denken dat je aan bent gekomen omdat je lichaam niet goed om kan gaan met het nicotine tekort

:):):), Ach whatever, ik ga alcohol vrij voor de T6...lijkt me gewoon niet een al te beste combinatie en wil het beste resultaat als ik eraan begin, alle beetjes helpen.
 
:):):), Ach whatever, ik ga alcohol vrij voor de T6...lijkt me gewoon niet een al te beste combinatie en wil het beste resultaat als ik eraan begin, alle beetjes helpen.
Wel alcoholvrij blijven:p. Dat helpt toch wel een grote stap.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik inderdaad maar wat moet minderen, vrijdags misschien wel helemaal niets.
Tot nog toe zeker wel resultaat geboekt maar wel benieuwd of het echt beter gaat met een extra dag zonder.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik inderdaad maar wat moet minderen, vrijdags misschien wel helemaal niets.
Tot nog toe zeker wel resultaat geboekt maar wel benieuwd of het echt beter gaat met een extra dag zonder.
In het begin boek je altijd wel resultaat, maar dat zal vooral met overmatig alcoholgebruik echt vele malen minder zijn en je zult veel sneller vast zitten.
 
1 avondje eens in de zo veel tijd kan geen kwaad. Maar wekelijks.. not in
 
Ik zit nu 4 maanden op een cut schema waarbij ik 1 dag per week, meestal zaterdag, stuk of 15 bier drink en dit werkt prima voor mij. Tuurlijk gaat het niet zo snel als wanneer ik helemaal niet zou drinken maar er moet inderdaad geleefd worden. ik ben ondertussen van 16,5 naar 13% BF gegaan en kom nog steeds in spiermassa aan.
Hiervoor train ik 3x per week full body en zit ik rond 2100 kcal aan voeding per dag wat ik vrijwel zonder honger vol kan houden.

Uiteindelijk duurt t allemaal wat langer maar is het wel makkelijk vol te houden. Dus als ik jou was zou ik stopen met op vrijdag drinken en verder lekker zo door gaan
 
1m87 en je cut op 2100? Lol, no shit dat je dan nog weet af te vallen met 15 bier in het weekend, je eet iedere dag iets van 1000 (zoniet meer) onder je onderhoud, dan zal die +1000-2000 in het weekend niet uitmaken nee
 
Back
Naar boven