AndroidHealthClinic

Alcohol gebruik

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1989_6

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 aug 2007
Berichten
35
Waardering
0
Geachte bodybuilders,

Zelf ben al een redelijk tijdje fanatiek bezig om spiermassa te trainen. Zoals ik al eerder heb ontdekt; is alcohol niet bevordelijk voor de spiergroei.

Echter, in hoeverre gaat dit? Dit is mij eigenlijk nooit helemaal duidelijk geweest. Na wat te hebben rond gezocht op het Internet en wat mede bodybuilders in de sportschool te hebben gesproken, kwam ik eigenlijk nog niet echt helemaal tot een duidelijke conclusie.
Eén kon mij zelfs vertellen dat als je een week goed had getraind, en het weekend maar liefst één uur bier dronk, alles weer weg zou zakken. Dat vond ik persoonlijk nog al iets.
Weer een ander wist me te vertellen dat het alleen het spierherstel remde - in tegenstelling dat alles meteen weg was - wat ik dus ook uit meerdere artikelen op het Internet heb gevonden.

Dus mij vraag aan jullie is: tot hoeverre is alcohol niet bevordelijk voor de spiergroei?
Om mijn vraag wat te verhelderen: ik train twee keer in de week (maandag en woensdag) en nuttig in principe genoeg (licht aangeschoten) alcohol in datzelfde weekend. Het is me duidelijk om optimale resultaten te zien, dat ik dat eigenlijk helemaal geen alcohol zou moeten nuttigen (alleen eens een wijntje).
Zou dit betekenen dat alle moeite die ik heb gedaan, gewoon meteen weg gedronken wordt?
Heeft dit gedrag verder ook invloed op conditioneel zowel als de spiermassa?

Het leek me wel een goed idee om het eens aan meerdere bodybuilders te vragen.
Bedankt voor de moeite en tijd! :)
 
Laatst bewerkt:
Alcohol zorgt vooral voor een trager herstel.
Drink gerust je pintje op in het weekend en maak niet teveel zorgen over spieren.
Zolang het maar eens in de week gebeurd, is er niks erg aan de hand.
 
1x id week met mate, dan kan het geen kwaad
 
Er is dus geen reden om zorgen te maken dus. :)
Bedankt voor de reacties!
 
nja,2 keer per week trainen is wel weinig hé...
 
Alcohol heeft directe en indirecte gevolgen. Directe gevolgen is het moment van consumptie van alcohol. Indirecte zijn het minder kwalitatief slapen, meestal gepaard met nachtleven wat ook de slaap biologie verstoord. Wanneer ik een nachtje ga stappen en flink wat achterover giet merk ik sanderdaags dat mijn spieren plots slap geworden zijn. Door het tekort aan vocht veronderstel ik dat het vocht uit men spieren ook gebruikt werd. Na een training komt alles terug volledig op peil. Maar daar schuilt nog een probleem; zwaar uitgaan heeft als gevolg een minder krachtige trainingsweek want een slaaptekort haal je niet zomaar op.
 
Met minimaal alcohol/drugsgebruik kun je goed vooruitgaan als alles is afgestemd. Maar verschil maakt het zeker, en dat merk je pas als je beide periodes van wel en niet kritisch met elkaar vergelijkt.

Ik blowde elk weekend wel met doorgetrokken voeding, maar sinds ik dat niet meer toe, voelt ik wel de piek contractie met superscherpte van m'n fysiek en alles blijft harder. In de trainingen in de week erop win je nog meer massa bovenop je 'oude' massa. Waar je anders een stukje van inleverd.

Trek zelf maar de grens, en of je het waard vind op basis van praktische vergelijkingen.
 
Maar die stelilng dat je vriend beweerd '' 1 uur bier drinken in het weekend doet 1 week trainen teniet '' is ook zwaar overdreven
 
Alcohol beperkt houden.
Maar je hebt ook nog een leven naast BB.
Drink met mate dus.
 
ook is het onmogelijk om je aan je voedingsschema te houden als je wat bier drinkt want altijd krijg je wel zin om iets te eten!
 
Beperkt houden. Merk er zelf niets van als ik bijv. 3 drankjes in de week drink, maar als ik 10+ op een avond bijv. ga zitten voel ik me de eerstvolgende training toch altijd net ietsje slapper....
Doe zelf gemiddeld 1x de 2 maanden dat ik eens een keer goed doorzak, voor de rest lekker rustig aan.
 
gewoon geen alcohol drinken... hardcore bodybuilder is the way go

ik drink geen alcohol alleen op vakantie of speciale gelegenheden.. ik ben ook niet zo drinker
 
Wat stel jij voor qua verdovende middelen dan punani?
Elk beescht hier moet weleens het echte beeescht in zich naar boven halen en daar draagt alcohol gewoon goed aan bij! Is maar net hoe strikt je bent he
 

Ik heb helaas niet altijd even veel tijd om te trainen, dan ik zou willen. :)

Alcohol heeft directe en indirecte gevolgen. Directe gevolgen is het moment van consumptie van alcohol. Indirecte zijn het minder kwalitatief slapen, meestal gepaard met nachtleven wat ook de slaap biologie verstoord. Wanneer ik een nachtje ga stappen en flink wat achterover giet merk ik sanderdaags dat mijn spieren plots slap geworden zijn. Door het tekort aan vocht veronderstel ik dat het vocht uit men spieren ook gebruikt werd. Na een training komt alles terug volledig op peil. Maar daar schuilt nog een probleem; zwaar uitgaan heeft als gevolg een minder krachtige trainingsweek want een slaaptekort haal je niet zomaar op.

Dit is inderdaad ook één van de vele verhalen die ik al reeds gehoord heb - en zelf ook merk. :P

Maar die stelilng dat je vriend beweerd '' 1 uur bier drinken in het weekend doet 1 week trainen teniet '' is ook zwaar overdreven

Dat was voor mij ook de reden om het eens aan mensen te vragen die na mijn idee daadwerkelijk verstand hebben van BB.
Ik vond het zelf ook erg overdreven en maakte me dus wel een beetje zorgen hierdoor. Gelukkig valt dit dus nog (met mate) mee - wat de meeste bronnen op Internet ook zeggen.
 
Wat stel jij voor qua verdovende middelen dan punani?
Elk beescht hier moet weleens het echte beeescht in zich naar boven halen en daar draagt alcohol gewoon goed aan bij! Is maar net hoe strikt je bent he

eens
 
Anabolisme: Wat leucine opbouwt, breekt alcohol weer af

stukje uit het artikel:

Om een lang verhaal kort te maken, alcohol blijkt het cellen knap moeilijk te maken om fosforgroepen aan moleculen te plakken en remt dus de spierontwikkeling - direct. Leucine werkt precies andersom en bevordert juist de fosforylering. Leucine is anabool, alcohol katabool.
 
gewoon geen alcohol drinken... hardcore bodybuilder is the way go

ik drink geen alcohol alleen op vakantie of speciale gelegenheden.. ik ben ook niet zo drinker

ben het eens met punani: karakter hebben en neen zeggen.
 
Ik zuip me elk weekend te pletter en ik ben er niet rouwig om! Soms wel 2 x in de week! Alcohol boost je ook oestrogeenspiegel dacht ik?
 
Back
Naar boven