MuscleMeat

Alcohol + Trainen, stoppen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bullshit, tuurlijk is alcohol een anti-anabool, maar trainen en drinken is nog altijd beter dan alleen drinken. Dan erbij (en nu een stortvloed aan reacties): bevat zo goed als geen vet (althans bier). Maar beter niet drinken en trainen dan drinken en trainen. Ikzelf doe beiden maar progresseer nog steeds. Ik doe het dan ook met een milder doel dan de meesten hier. Maak er echter geen gewoonte van, elke dag 2 liter bier achterover slaan doet niemand goed, maar een biertje op zijn tijd.......

Als je echt serieus wil doen, dan laten staan.

Wat doet het er toe of bier veel vet bevat of niet? Overtollige kcal -> vetopslag.
Verder is overtollig alcoholgebruik het ook niet echt bevorderend voor je test gehalte & je eiwitsynthese. Als je echt bij 1x per week en die 8 biertjes weet te houden zou ik me alleen niet al te veel zorgen maken ;)
 
Mijn probleem is dat ik de volgende dag idd niks naar binnen krijg, dus voortaan gewoon wat eerder naar huis, rustig slapen en dan volgende dag rustig vol proppen :)
 
Eten is idd lastig maar shakes van 800ml (500kcal) zijn daarentegen in 10 seconden op vanwege nadorst :D
 
Als je niet de discipline kunt opbrengen om wat minder te drinken, denk ik dat je niet heel ver zult komen in bodybuilding.
 
Alcohol gaat de eiwit synthese tegen en verlaagt het testosteron. Dus je gains zullen minder zijn met alcohol in je bloed, maar als je die andere 6 dagen nuchter bent zal je er relatief weinig van merken.

Ik weet niet of het veel uitmaakt maar ik zou dan niet drinken vlak na een training.

Voor verlaging van eiwit synthese is weinig tot geen goed bewijs volgens mij,

en het verlagen van testosteron is als je erg veel drinkt, dus straalbezopen bent. Verlaging is dan zo'n 20% en duurt max. 16 uur, blijkt uit onderzoeken (zie leangains artikel).

Nadelige effecten worden imo sterk overdreven. Ik denk dat je prima een avondje flink kan zuipen. Zou het bij 1 avond per week laten, omdat je verder natuurlijk niets hebt aan die kcal.
 
Als je niet de discipline kunt opbrengen om wat minder te drinken, denk ik dat je niet heel ver zult komen in bodybuilding.

Wat is heel ver? Ronnie Coleman?
 
Voor verlaging van eiwit synthese is weinig tot geen goed bewijs volgens mij,

en het verlagen van testosteron is als je erg veel drinkt, dus straalbezopen bent. Verlaging is dan zo'n 20% en duurt max. 16 uur, blijkt uit onderzoeken (zie leangains artikel).

Nadelige effecten worden imo sterk overdreven. Ik denk dat je prima een avondje flink kan zuipen. Zou het bij 1 avond per week laten, omdat je verder natuurlijk niets hebt aan die kcal.
dit bedoel ik dus.

Als je één keer in de week ff lekker zuipt dan zullen je gains wel wat afnemen, maar ook maar een klein beetje.

Gewoon lekker blijven zuipen OP.
 
En het afnemen van gains betekent dan heel ietsie pietsie minder snel massa aankomen, geen spierverlies. Nja boeiend, als je geen pro bent vraag ik me af of je het uberhaupt merkt.
 
Dan lijkt het mij hierbij duidelijk, ik blijf lekker 1x per week drinken.

Bedankt !
 
Back
Naar boven