MuscleMeat

Alcohol&Trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

alieee

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 mei 2007
Berichten
452
Waardering
0
Weet niet in welk topic ik dit even moest zetten maar heb het hier maar gedaan.
Mijn vraag is als je weekends gaat stappen en alcohol neemt inhoeverre heeft dat dan invloed op je lichaam?
 
Hier zijn al heel veel topics over. Gebruik de zoekfunctie ;).
Alcohol is iig niet bevorderlijk voor het herstel. Beperk je alcoholconsumptie dus tot een minimum. Maar onthou, je hebt ook nog een leven en daar hoort af en toe een keer flink doorzakken nou eenmaal bij (imo).
 
Alcohol vermindert de kracht en het uithoudingsvermogen van het hart. Ook de maximale longventilatie is verminderd. Bij een hogere dosis oefent alcohol een negatieve invloed uit op de pompkracht van het hart. Het heeft echter geen uitgesproken negatieve invloed op zuurstofopname, hartsnelheid, bloedvoorziening en lactaatconcentraties.

* Alcohol kan bij zware inspanningen leiden tot een verhoogde opstapeling van melkzuur in de spieren en extra vermoeidheid, krampen en spierstijfheid veroorzaken.

* Te veel alcohol kan het normale voedingspatroon uit evenwicht brengen en de werking van de spijsvertering verstoren en zo op termijn tot voedingsstoornissen leiden.

* Het hormonale evenwicht kan uit balans raken waardoor de opbouw van spierweefsel en kracht niet meer optimaal verloopt en ondermaats blijft

Je kon dit allemaal terugvinden via zoekfunctie
 
Ok,sorry!zal wel even zoeken.
 
Als je serious met de sport bezig bent, drink je niet ;)
 
Natuurlijk is alcohol niet goed voor je lichaam. En het is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor je trainingen en je groei.

Bodybuilding en trainen is echter maar een hobby van me. Een hele serieuze hobby, dat wel. Maar ik vind mijn sociale leven toch iets belangrijker. Wat is er nu leuker dan met je vrienden de kroeg in duiken?

Zorg gewoon dat je jezelf niet elk weekend helemaal de vernieling in zuipt. Drink met mate en alles komt goed.
 
Natuurlijk is alcohol niet goed voor je lichaam. En het is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor je trainingen en je groei.

Bodybuilding en trainen is echter maar een hobby van me. Een hele serieuze hobby, dat wel. Maar ik vind mijn sociale leven toch iets belangrijker. Wat is er nu leuker dan met je vrienden de kroeg in duiken?

Zorg gewoon dat je jezelf niet elk weekend helemaal de vernieling in zuipt. Drink met mate en alles komt goed.

Heb je gelijk in, af en toe eens zondigen moet kunnen. We zijn niet allemaal Pro's he.
 
Ik nuttig lekker veel alcohol in het weekend. en door de weeks af en toe 1 x in de 2/3 weken naar de kroeg. en terecht. k'ben ****ing 21. genieten van het leven.

Student zijn kun je maar 1x in je leven zijn. daarna krijg je vrouw en kinderen en rot je langzaam weg.

aan de andere kant train ik gewoon lekker en boek wel wat resultaat. k'let op mijn voeding en rust genoeg.

Wil je pro gaan? stop met drinken. wil je genieten van je jeugd. go niet pro en zuip je de tering. heerlijk.
 
Ik drink om de 2/3 weken. Zuip me niet helemaal plat, maar ik drink zeker wel een glas of 6 á 7 (bier)

Een wekelijkse gewoonte maak ik er overigens niet van, dat hoeft voor mij niet want het is zeer ongezond voor je algehele ontwikkeling. (dus niet alleen voor je spieren) maar denk ook aan je hersenpannetje, je testosteron, je conditie etc etc.

Als ik van plan ben een keer goed te gaan stappen, dan train ik de dag ervoor en de dag erna niet. Dat helpt dan weinig namelijk. (herstel en prestatie's)
 
Heb je gelijk in, af en toe eens zondigen moet kunnen. We zijn niet allemaal Pro's he.

Ik nuttig lekker veel alcohol in het weekend. en door de weeks af en toe 1 x in de 2/3 weken naar de kroeg. en terecht. k'ben ****ing 21. genieten van het leven.

Student zijn kun je maar 1x in je leven zijn. daarna krijg je vrouw en kinderen en rot je langzaam weg.

aan de andere kant train ik gewoon lekker en boek wel wat resultaat. k'let op mijn voeding en rust genoeg.

Wil je pro gaan? stop met drinken. wil je genieten van je jeugd. go niet pro en zuip je de tering. heerlijk.

zelf pro's zondigen!
 
Als het de voeding en training niet in de weg staat is er geen probleem met alcohol.
Zoals al gezegd, wil je pro worden dan moet je strikt leven maar anders moet je ook nog een leven hebben naast de sport want anders verzeil je in een saai leven wat op de duur dan weer leidt tot frustraties.
 
drugs is bad, you shouldn't do drugs
smoking is bad, you shouldn't smoke
alcohol is bad, you shouldn't drink alcohol

met andere woorden: laat je maar eens goed gaan in het weekend;)
 
Ook niet onbelangrijk: alcohol zet testosteron om in oestrogeen. Dat moeten we niet hebben hè ;)

Maar ach, zo nu en dan een biertje zou heus niet superveel uitmaken, lijkt mij. Je moet toch wel kunnen genieten, als je het maar niet overdrijft natuurlijk.
 
Ook niet onbelangrijk: alcohol zet testosteron om in oestrogeen. Dat moeten we niet hebben hè ;)

Maar ach, zo nu en dan een biertje zou heus niet superveel uitmaken, lijkt mij. Je moet toch wel kunnen genieten, als je het maar niet overdrijft natuurlijk.

Ook niet onbelangrijk is dat er zoveel gezeverd wordt door de wetenschappers, als je alles moet geloven moet je dus in je leven niets meer doen.
 
Ahh alcohol.. Mijn grootste zonde. Ben lid van een studentenvereniging dus ik zuip veel te veel en veel te vaak. Ik heb me wel eens voorgenomen om niet meer te zuipen maar dat werkt toch niet. Ik ga mezelf ook niet meer wijsmaken dat ik ga stoppen. Als ik straks ga werken, oke maar nu nog even niet. En dat dat betekent dat je wat erxtra bf hebt en af en toe verkeerde dingen eet (want met zuipen komt ofwel niet eten als je een kater hebt, ofwel vette hap en borrel shit eten). Als je dat niet kan accepteren moet je stoppen met drinken, simpel zat. Ik geniet van een pilske, ook als ik dan wat minder hard gain ;)
 
oh ja trouwens, dat alcohol testosteron zou omzetten in oestrogen is echt lariekoek. Wat het wel doet is de testosteron spiegel bij vrouwen verhogen. Het is dus andersom.
 
Vrouwen worden geil van alcohol :D...

Niet alleen vrouwen mannen ook.
De dag dat ik altijd ziekig en katerig was en geen vriendin had rukte ik mij wel tot soms 8 keer op een dag, Ik weet zeker dat het door de drank kwam.
 
8keer ... jezus sicko! is dat uberhaupt mogelijK?
 
Back
Naar boven