XXL Nutrition

Alcohol.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big Gerard

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
992
Waardering
67
Hallo mensen..

Ik ga maandag voor 2 weken naar kreta...
Met 7 vrienden., mjah daar zal wel wat bij gedronken worden.. :rolleyes:
Maar ik heb net een mooi sixpackje gekweekt (en jah niet een van Amstel of Heineken, maar een Egte.. :D)

Ik heb nu 1 maand geen bier gedronken, hierdoor ging het veel beter.
Maar nu mijn vraag..

Is alle alcohol zo slecht voor je spieren..?
En is ander alcohol net zo slecht voor mijn sixpackje als bier..?

Ook zal ik daar niet heel veel kunnen eten, maar waarschijnlijk veel fruit.
Hebben jullie tips of me massa te behouden, en wat zijn dingen die je makkelijk kan klaarmaken of kan kopen op vakantie voor tog een goeie voeding..

Alvast bedankt
 
Doe even een search, keyword "alcohol" in de voedingssectie, zijn al talloze topics over geweest.
 
Ja alcohol is rotzooi. Slechte energie bron, wordt omgezet in vet. Zoek maar.
 
Idd alcohol kan je beter vermijden of tot een minimum proberen te beperken.
Dat was het eerste wat ze vroegen toen ik een dieet liet opstellen enkele maanden geleden.

Anders zou een dieet toch geen zin gehad hebben.

Maarja je gaat op vakantie, mss moet je eenmaal per jaar maar eens niet daaraan denken en gewoon doorfeesten ;-)
 
niet teveel showen hoor...

ik ga zondag namelijk ook naar Kreta :D
 
Marc W zei:
Ja alcohol is rotzooi. Slechte energie bron, wordt omgezet in vet. Zoek maar.

Alcohol wordt niet omgezet in vet, wordt direct verbrand. Maar het is beter niet teveel te drinken idd. Een beetje kan geen kwaad.
 
Zelda zei:
Alcohol wordt niet omgezet in vet, wordt direct verbrand. Maar het is beter niet teveel te drinken idd. Een beetje kan geen kwaad.

Er zit veel energie in en een teveel aan energie/KCal wordt omgezet in vet. Bovendien ga ik met een krat bier op, meestal niet een cardio training beginnen, dus het lijkt me sterk dat het direct verbrand wordt. ???
 
Marc W zei:
Er zit veel energie in en een teveel aan energie/KCal wordt omgezet in vet. Bovendien ga ik met een krat bier op, meestal niet een cardio training beginnen, dus het lijkt me sterk dat het direct verbrand wordt. ???

De enige manier voor je lichaam om alcohol kwijt te raken is het te verbranden, andere brandstoffen zoals vet worden dus niet aangesproken zolang er alcohol in je bloed zit. Dus indirect kun je er wel dikker van worden ja.

En nee natuurlijk ga je niet een krat bier drinken voor een cardiosessie. ???
 
Heeft een biertje zonder alcohol nog een positief effect?

Is het bijvoorbeeld een soort van weight gainer?

Of zeg ik nu iets heeeeeel doms? :D
 
delguy zei:
Heeft een biertje zonder alcohol nog een positief effect?

Is het bijvoorbeeld een soort van weight gainer?

Of zeg ik nu iets heeeeeel doms? :D

De caloriën zitten voornamelijk in de alcohol, schiet je dus weinig mee op.
 
In de Muscle%Fitness van deze maand staat hier een stukje over.
Daar staan bepaalde mixdrankjes die je eventueel kan nemen als je echt zin hebt in alcohol. Bladzijde 19!!!
 
daarnaast zorgt alcohol voor een verhoging van de oestrogeen niveau's : daar wil je natuurlijk niet teveel van hebben.

Alhoewel ik me afvraag of je een sixpack in één week kunt wegzuipen (is mij nog nooit gelukt). BB is prachtig, maar er is meer in het leven. Een week met je vrienden doen en laten wat je wil is ook prachtig!
 
Gerard: gewoon lekker op vakantie gaan, doen waar je zin in hebt. Af en toe een break van al dat getrain is helemaal niet slecht voor je lijf, hoewel ik je niet aanraad je iedere dag vol te laten lopen natuurlijk! Over eten op Kreta: je kan daar prima vis eten, daar behoud je je vetvrije massa goed mee. Laat je niet verleiden tot 's avonds laat (dat is de cultuur daar) te vet en te veel koolhydraten eten!
 
builderB zei:
daarnaast zorgt alcohol voor een verhoging van de oestrogeen niveau's : daar wil je natuurlijk niet teveel van hebben.

Alhoewel ik me afvraag of je een sixpack in één week kunt wegzuipen (is mij nog nooit gelukt). BB is prachtig, maar er is meer in het leven. Een week met je vrienden doen en laten wat je wil is ook prachtig!

Het zijn 2 weken daarom..:)

Nee k weet dat er veel meer dingen zijn int leven..:)
Anders was ik nei eens gegaan, want t kost een godsvermogen..:P
 
SamboOoo zei:
ja man :P

nog 3 dagen

K ga maandag weg...
Gezellig man, maybe kom ik je nog wel tegen..:)
Ben je zo groot dat ik nie om je heen kan.. :eek: :p
 
Wat ik hier gelezen heb ben ik perfect mee akkoord , als je eens 2 weken weg gaat (ik ook volgende week 2weken naar Lloret) , dan kan je eens 'goed' doorgaan . Tijdens het jaar drink ik vrij weinig (op zaterdag paar pintjes) , maar als je dan op vakantie gaat , is het écht vakantie , en moet je eens aan niets denken vind ik , mijn voedingsschema laat ik dan ook voor wat het is , op vakantie verbrand je veel minder (omdat je gewoon wat chill op strand ligt ofzo) , dus heb je ook minder nodig .

Dat het 'erg' is voor je lichaam/spieren weet ik niet , maar voor je moraal is het wel goed als je TOCH eens 'gewoon' kan doen met je vrienden ipv altijd te eten (in mijn geval:D), dat is mijn mening
 
ik heb gelezen dat alcohol je testosteron doet dalen
 
Alcohol en lichaamsgewicht

Hoe meer alcohol iemand drinkt, hoe groter het risico op overgewicht. Er zijn twee redenen waarom alcohol het risico op dik worden vergroot:

1. Alcohol levert per gram zeven calorieën (30 kJ). Dat is relatief veel. Daar komen de calorieën uit de suikers in de drank nog bij. Het drinken van alcohol kan bovendien de eetlust aanwakkeren. Wanneer bij de borrel zoutjes, chips en andere hartige hapjes gegeten worden, loopt het aantal calorieën uiteraard verder op. Deze energie komt bovenop wat het lichaam toch al binnen krijgt.

Gemiddelde hoeveelheid calorieën per glas

Bier, alcoholarm en alcoholvrij 50
Bier, oudbruin 70
Bier, pils 85
Rode wijn 80
Witte wijn 70
Whisky 85
Likeur 85
Port 75

2. Alcohol kan niet worden opgeslagen in het lichaam. Alcohol is potentieel giftig en het lichaam wil het daarom zo snel mogelijk kwijt en verbrandt het. Daardoor wordt de verbranding van andere energiebronnen, met name vet, onderdrukt. Het vet dat overblijft, wordt opgeslagen, met name in de buik (de beroemde ‘bierbuik’). Bij deze vorm van vetverdeling treden vaker aandoeningen op als hart- en vaatziekten, diabetes en galstenen.

Drinkt iemand zó veel dat hij of zij verder weinig meer eet, dan zal op den duur het lichaamsgewicht weer afnemen. Per persoon verschilt bij welke hoeveelheid alcohol dat gebeurt. Bij een hogere alcoholconsumptie wordt alcohol voor een groter deel omgezet in warmte. Daardoor zal de alcohol in deze situatie het lichaamsgewicht waarschijnlijk minder verhogen.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven