MuscleMeat

Alcohol

Bezoekers in dit topic

Passi

Cool Novice
Lid geworden
28 aug 2019
Berichten
35
Waardering
13
Lengte
1m79
Massa
87kg
Vetpercentage
16%
jo leute,

Ik doe sinds 1.5 jaar fanatiek aan krachtsport. Ik sport 4 dagen per week intensief. Mijn voeding gaat volgens een strak dieet. En ik sla (bijna) nooit een dag over.
Iedereen weet dat alcohol en krachtsport niet bepaald vrienden zijn. Maar helaas houd ik teveel van een feestje op zijn tijd.
(Eens in de maand of 2 maand).

Mijn vraag is, wat is nou beter? Ofwel; minder schadelijk. Max 1 X’je, of max 10 biertjes bijvoorbeeld (Bulkfase). En hoe zit dat met sos? Don’t judge, let me know.

En is er iemand die mij kan vertellen hoe schadelijk het precies is? Doe ik bijvoorbeeld met zo’n avondje mijn training van de hele afgelopen week teniet?

Groetjes!
 
X/sos is minder schadelijk dan alcohol.

*Edit*

Zoals ik later in het topic aangaf;
XTC en coke is natuurlijk slechter voor je dan één glaasje alcohol.
Echter, in OP gaat het als je de keus moet maken tussen;

ÉÉN pilletje xtc of een paar lijntjes coke vs. een hele avond lang zuipen.
XTC/Coke heeft weinig impact op je training qua herstel, i.t.t. alcohol.
Ook heeft XTC op de studies tot dusver minder negatieve impact op je gezondheid.

Natuurlijk is het beter om geen drugs of alcohol te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
ACE alcohol icm drugs jou straatje.
 
niets mis mee met op zijn tijd zondigen ,doe waar je zin in hebt en geniet er van
 
https://mennohenselmans.com/the-effects-of-alcohol-on-muscle-growth/

Conclusion
In men, alcohol reduces testosterone production because alcohol is toxic for the testicles. This effect corresponds to reduced anabolic signaling, muscle protein synthesis and muscular recovery. The damage greatly depends on the dose of alcohol you consumed. A single glass of wine will do basically zero damage. Up to a few drinks a day, the damage is still small, arguably trivial. A night out of partying will affect muscle growth similarly to if you were cutting in contest prep.

The kind of night where you get completely wasted, end up at a stranger’s house, get asked the next day if you’re this person on Youtube and you have to watch the video on mute because even after taking 4 painkillers you can still hear yesterday’s beat in your skull, that day is also wasted in terms of your gains. Even then though, you can most likely still build muscle and strength the rest of the week.
 
Dat ligt dan toch ook aan de hoeveelheid. Ik had net 1 glaasje wijn bij het eten. Lijkt me minder schadelijk dan een pil bij het eten. En gezonder klinkt wel erg positief. Minder ongezond, want beide is niet gezond.
 

Dat ligt dan toch ook aan de hoeveelheid. Ik had net 1 glaasje wijn bij het eten. Lijkt me minder schadelijk dan een pil bij het eten. En gezonder klinkt wel erg positief. Minder ongezond, want beide is niet gezond.

Laten we voorop stellen dat het gezonder is om van al het drugs af te blijven. Daar valt dus zowel alcohol als xtc onder.
Er zijn verder wel legio onderzoeken dat XTC (mdma) op zowel korte- als lange termijn geen blijvende schade aanricht bij gematigd en verstandig gebruik.
Hetgeen wat wel impact op de trainingen kan hebben is de serotonine-dip de periode na gebruik, maar xtc gebruik zelf heeft geen nadelig invloed op je sportprestaties, spierkracht of spiermassa.

drug-safety-chart-mdma-lsd-shrooms-1400.png
 
X/sos is minder schadelijk dan alcohol.

Denk je dat grapjas, cocaine is echt vele malen slechter. Het is een keiharde aanslag op je hart, je bloedvaten/bloeddruk, eetlust, je herstel,

Zelfde als XTC/pep ook zowiezo een aanslag op je hart.

Af en toe een biertje, wiskeytje is wel "gezonder/minder schadelijk"

En ook bewezen dat zo nu n dan een wijntje juist goed voor je is door de antioxidanten en voor je cholesterol
 
Denk je dat grapjas, cocaine is echt vele malen slechter. Het is een keiharde aanslag op je hart, je bloedvaten/bloeddruk, eetlust, je herstel,

Zelfde als XTC/pep ook zowiezo een aanslag op je hart.

Af en toe een biertje, wiskeytje is wel "gezonder/minder schadelijk"

En ook bewezen dat zo nu n dan een wijntje juist goed voor je is door de antioxidanten en voor je cholesterol

Lees OP. Het gaat niet over af-en-toe een biertje.
Het gaat over een avond lang zuipen.

Als je af en toe even een glaasje whisky, biertje of wijntje pakt dan is er niks aan de hand en is het absoluut minder schadelijk dan coke.
Maar daar vergelijken we niet op.
 
Denk je dat grapjas, cocaine is echt vele malen slechter. Het is een keiharde aanslag op je hart, je bloedvaten/bloeddruk, eetlust, je herstel,

Zelfde als XTC/pep ook zowiezo een aanslag op je hart.

Af en toe een biertje, wiskeytje is wel "gezonder/minder schadelijk"

En ook bewezen dat zo nu n dan een wijntje juist goed voor je is door de antioxidanten en voor je cholesterol
Dat komt niet door de alcohol
 
Dat komt niet door de alcohol

Heb het ook over wijn piemel

Lees OP. Het gaat niet over af-en-toe een biertje.
Het gaat over een avond lang zuipen.

Als je af en toe even een glaasje whisky, biertje of wijntje pakt dan is er niks aan de hand en is het absoluut minder schadelijk dan coke.
Maar daar vergelijken we niet op.

Je hebt een veel hardere terugslag op drugs dan op alcohol. Beter zo ;)
 
Back
Naar boven