XXL Nutrition

ALDI Milkshake (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tigerochi

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
9
Waardering
0
Wie heeft er nog meer ervaringen met de (WEI) Milkshake's van de Aldi? Zelf vindt ik het een geweldig tussendoortje:

Per potie: 11 gram Wei-eiwitten
24 gram Koolhydraten
3 gram Vet

Ben er zelf al wat kilo's spiermassa er mee aangekomen. Ze zijn makkelijker weg te drinken dan Wei-shake's uit de bekende potten en liggen niet zo zwaar op de maag! Bovendien zijn ze ook nog eens erg goedkoop.
 
Hm, ik denk dat daar veel suikers in zitten of niet?
 
Hoeveel kost ie dan ?
wel veel suikers ...

mzzls
 
De hoeveelheid suikers die er in zitten staat er niet op vermeld. Maar zelf ben ik niet zo bang voor suikers. Ik zie suiker als een heel goed transportmiddel voor mijn vitamines&eiwitten.

Ik heb gemerkt dat met name mijn eiwitten stukken beter worden opgenomen als het het combineer met koolhydraten of suikers.
Heb hierdoor een stuk minder maaltijden nodig dan de hoeveelheden die ik soms in bladen en forum zie staan. Suikers worden niet altijd omgezet naar vetten, als ze maar gebruikt of verbrand worden.
Teveel is natuurlijk nooit goed, maar dat geld voor alles. Mijn eiwit inname is overigens ook stukken lager dan er in het algemeen wordt aangeraden.
 
Heb voor een tray van 25 (of was het 30?) ongeveer 8Euro betaald. Als ik bedenk wat ik normaal kwijt was aan Shakes, dan valt de prijs/kwaliteit reuze mee
 
tray van 25? hoe bedoel je? 25 shakes? blikjes ofzo?
 
Het zijn geen blikjes, maar plastic-omhulsels (zoals je ook bij de melk en vifit e.d. bekertjes in kantines wel eens ziet).
Je moet ze eerst zo'n 30 seconden schudden en vervolgens met het bijgeleverde rietje opdrinken.
Ze zijn ook nog eens lekker ook.
 
Alleen een beetje weining eiwitten in.
slechts 11 gram.
 
Tja, ik weet dat ik nu tegen veel principe's en denkwijzes van veel Bodybuilders inga maar volgens mij heb je niet zo'n gigantische hoeveelheden eiwitten nodig om te groeien.

Ben zelf al jaren een Natural-bodybuilder en ben tot nu tot 94kilo aan massa gekomen (woog vroeger rond de 65-70 kilo). Als ik post lees van bijvoorbeeld Mr.X die al een aantal kuurtjes heeft gedaan en tussen de 80-85 weegt en op de foto's een niet al te inposante indruk maakt, denk ik: dat had je ook makkelijk op een natuurlijke manier kunnen bereiken als je het geduld had gehad.

Zelf krijg ik ook heel veel last van allerlei kwaaltjes als ik teveel eiwitten eet: gasvorming, veel naar de wc rennen, diaree, buikkrampen, vermindering van eetlust, puisten en noem maar op. En meer groeien erdoor doe ik echt niet door.

Je lichaam kan als natural sowieso al stukken minder eiwitten verwerken, dus giga hoeveelheden zijn echt onzin.

En dan te bedenken dat de meesten bergen voedsel en eiwitten naar binnen stouwen om bij te komen. Veel rust en maar relatief weinig trainen (2 a 3 maal per week bodybuilding/fitness) met de juiste stimulans dragen volgens mij veel meer bij tot spiergroei.
 
Hoe ziet jou voedingsschema er dan uit tigerochi?
Ben heel benieuwd ik ben zelf nl ook geen voorstander van die grote hoeveelheden voedsel. Zeker de ingenomen eiwitten hier ( vd bij ****ing ecto 4-5x het lichaamsgewicht) zijn gewoon (naar mijn mening) veels te hoog.
 
Kan niet echt zeggen dat ik me houd aan een bepaald voeding schema. Weet ook niet precies hoeveel eiwitten ik binnen krijg.

Ben iemand die puur op gevoel eet en heel goed naar mijn lichaam luister. Als ik geen honger heb ik eet ik niet of maar weining en dat geldt ook voor andere signalen van mijn lichaam.

Uberhaupt eet ik geen giga maaltijden. Als ik een dag meer zoetigheden heb gegeten, sla ik een maaltijd over of eet minder bij de lunch of avondeten.
Zo hoef ik mezelf niet te beperken tot zware dieten, die ik vroeger wel deed en hetzelfde resultaat als nu mee bereikte.

Toegegeven, mijn vetpercentage is zeker geen 3 tot 5 %, maar als ik dat wil beperk ik mijn voedsel inname wat voor een aantal weken en eet ter vervanging wat meer tonijn of fruit/groente.

Wel neem ik visolie en probeer zo gezond mogelijk te koken (olijfolie). Maar ook geen reuze hoeveelheden groente en fruit, zoals tegenwoordig wordt aanbevolen.
 
Hoe kun je nu het maximale uit je trainingen halen als je je voedsel inname niet in de gaten houdt? Je moet toch weten hoe je lichaam reageert op een bepaalde manier van eten.
Naar mijn lichaam luisteren? Dan eet ik de hele dag door en ben ik zo rond als een pad. Kan altijd wel eten.
 
X is ook niet echt representatief voor ons allen hier :)
Hem was ook aangeraden om eerst natural door te gaan en zelf heeft ie het naderhand ook erkend.
Je lichaam groeit inderdaad niet harder door heel veel eiwitten tot je te nemen. het groeien gebeurd door verscheidene impulsen , herstel etc en daar is natuurlijk een bepaalde hoeveelheid eiwitten voor nodig.
Minder dan die bepaalde hoeveelheden leidt natuurlijk wel tot een mindere groei dan dat het had kunnen zijn.
Een ietwat overdosering is dan liever gewenst dan onderdosering.
 
Dit zijn platic bekertjes.
Ik vind ze zelf zeer smakelijk. Ze kosten 42 euro cent per stuk.
Een bekertje bevat (volgens de verpakking) ongeveer 200 ml.
En 80 Kcal.
Als je water in het bekertje doet kan er iets van 280 ml water in, dus de rest is lucht :p
 
hmm ik eet gewoon boterhammen met kaas en kipfilet .. 4-5 eiren.. halve pot kwark en 1 blikje zalm voor me eiwitten per dag :)

das bijna voldoende.. ga binnenkort een pot eiwitshake halen voor na t trainen.

maja miss dak es ga kijken voro die potjes.. hoe heten die shakes? gewoon wei shakes?
 
Zozo, klinkt interessant vermits ik toch volop aan't bulken ben... en dan tellen alle calorieën en eiwitjes mee!
Hebben ze ze ook in België?
 
aah man kan zalm soms echt niet eten (uit blik niet, gerookt... jummie). Nee geef me dan maar Tonijn, stinkt harder dus lekkerder :D Sorry off-topic
 
Ik ga over mijn nek van die zalm in blik. Vooral door die vieze ruggengraat, krijg ik echt kotsneigingen van. Nee, geef mij dan maar kattenvoer = tonijn. Niet zozeer omdat het harder stinkt, want daar heb ik mijn twijfels bij :D
 
Originally posted by Frenkpie
hmm ik eet gewoon boterhammen met kaas en kipfilet .. 4-5 eiren.. halve pot kwark en 1 blikje zalm voor me eiwitten per dag :)

das bijna voldoende.. ga binnenkort een pot eiwitshake halen voor na t trainen.

maja miss dak es ga kijken voro die potjes.. hoe heten die shakes? gewoon wei shakes?
4/5 eieren per dag? dat is wel erg veel. lijkt me slecht voor je cholesterol. dat zijn 28/35 eieren per week (!)
 
Originally posted by wateengedoe2
Ik ga over mijn nek van die zalm in blik. Vooral door die vieze ruggengraat, krijg ik echt kotsneigingen van. Nee, geef mij dan maar kattenvoer = tonijn. Niet zozeer omdat het harder stinkt, want daar heb ik mijn twijfels bij :D
je hebt helemaal gelijk die zalm is niet te vreten, die stukken bot :barf:
 
Back
Naar boven