MuscleMeat

Alex' log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

Alex1606

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
778
Waardering
35
Closed
 
Laatst bewerkt:
Denk eerlijk gezegd dat je VP wel iets hoger ligt dan 9.
Wat is je onderhoudsniveau qua calorieën? Als je dat weet is het makkelijker je voedingsschema te beoordelen.

Verder doe je naar mijn mening te veel oefeningen voor biceps en triceps, dat zou ik terugschroeven naar 2, max 3 oefeningen
Ik ben benieuwd naar je progressie dus ik ga je volgen!
 
Dat zou inderdaad wel kunnen, het lijkt echter op die foto van hoe ik nu ben dat ik een 'dikke' buik heb, dit komt echter door de stand van m'n rug, heb namelijk best een holle rug. Binnenkort maar even een huidplooimeter kopen om VP bij te gaan houden. Verder hou ik eigenlijk niet bij hoeveel calorieen ik eet, als ik dit eetschema volg heb ik eigenlijk altijd wel een gevoel van dat ik vol zit, als dat gevoel weg is dan eet ik weer wat. Het is dus lastig om te zeggen wat mijn onderhoudsniveau is.

Waarom kies jij voor max 3 oefeningen bij armen en welke kan ik er dan het beste uithalen?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat wanneer ik 4 oefeningen (a 3 setjes per oef.) aankan voor m'n armen, de intensiteit niet hoog genoeg is geweest.
Zeker na de borst (waar de triceps al veel werk moeten verrichten) en na de rug (waar de biceps werk moeten verrichten) kan ik persoonlijk nog maar 2 oefeningen op hoge intensiteit uitvoeren.

Wat bij mij het best werkt qua oefeningen is voor

Triceps:
Close Grip Bench Press <- in jouw geval zou ik deze dan vervangen door een extension variatie
Skullcrushers
Dips

Biceps:
Barbell / EZ Bar Curl
Hammer Curls
en eventueel nog een pomp setje one handed cable curls of preacher curls
 
Gebruik je voor dips twee bankjes naast elkaar en dan gewicht op je benen of (assisted) dips op een machine? Ik dacht zelf ook al dat ik misschien wat te veel oefeningen had, misschien maar even de intensiteit aanpassen.

Relaxed in ieder geval dat je me gaat volgen, ben zelf ook heel erg benieuwd naar de progressie.
 
Met dips wissel ik het af tussen:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en


arnold-dips.gif
 
Zieke gast, wie is dat?

Vandaag echt een rare dag, blijkbaar was m'n kip + rijst niet meer goed, drie kwartier naar m'n lunch kwam het er in drieeen uit :p

Vandaag rug + biceps gepakt

Deadlift 30, 40 en 45 (laatste serie 5KG zwaarder dan vorige sessie) KG
Lat pulldown 47, 57 en 62
Bent over barbell row stang + 10, 15 en 20 KG aan schijven
Assisted chin ups met 26, 19 en 12 KG op machine

Seated dumbbell curls met twee armen tegelijk 8, 10 en 12
Concentration curls ook 8, 10 en 12 waarbij de laatste set de laatste 3 reps assisted waren met de beweging naar boven, negatieve beweging zonder hulp.
Als afsluiting 21en met resp. 10 en 15 KG barbell, en toen zat ik er wel door heen, zat dus dit keer wel goed met de intensiteit :)
 
Laatst bewerkt:
Hoe voer je je LPD uit als je 62 kilo pakt, en een chin up niet zonder assist kan?! Of ligt het aan mij dat ik dat raar vind?

LOL @ je lunch :P

---------- Post toegevoegd Mon 15 Aug 2011 om 23:43 ----------

En wowow, je was toch niet serieus over je "wie was dat" vraag he :hamer:
 
Zoals op de manier waarop ik het heb geleerd, bovenlichaam iets gebogen en lat naar borst toetrekken.

Jawel, heb geen flauw idee wie dat is. Als ik hier 10 foto's neerzet van basketballers weet jij zonder google ook niet wie dat zijn.
 
Neem aan dat je toch ooit van Arnold hebt gehoord als je op het bodybuild forum zit ;).
En nee dat klopt, maar ik zit niet op het dutchbasketballforum :trollface:

Maar dan is het toch raar dat je geen pullups kunt zonder assists? Ooit al geprobeerd hoeveel je er kan zonder assists?
 
Nu je het zegt zie ik het wel inderdaad, had hem niet herkent zonder die lange haren ;-)

Ik kan ze wel zonder assist, maar dan pak ik er bij m'n laatste set max 2/3, ik ben nog niet heel sterk met pullups en dat wil ik goed opbouwen, niet gaan forceren.
 
Haaa oke ;) Waarom die je die eerste sets dan niet gewoon, en die laatste set alléén dan assisted?
 
Weet ik eigenlijk niet, misschien wel goed idee om te gaan doen.
 
Doe ze positief tot je niet meer kunt, ga dan over op de negatieve beweging!
Dat heeft mij er enorm bij geholpen om 3 a 4 volle setjes te kunnen doen zonder assistance
 
Positief bedoel je dan gewoon zelf de beweging helemaal (omhoog en omlaag), bij negatief omhoog springen en dan gecontroleerd naar beneden neem ik aan he?
 
Yup, proberen even vast te houden op het hoogste en laagste punt van de beweging wil ook wel eens helpen
 
Oh yeah, vandaag voor het eerst 74,5KG op de weegschaal. Haal er 1/1,5KG voor kleren vanaf en ik ben weer wat aangekomen (weliswaar in de avond, maar goed, het is wel is minder geweest).

Vandaag benen + triceps en abs er bij gepakt. Heb nog is kritisch naar m'n squat gekeken, merkte dat ik niet te diep ging. Leg curl heb ik er maar uit gehaald, apparaat wat wij daarvoor hebben is niet geweldig en zit gewoon k*t. Volgende keer even op andere manier hamstrings pakken.

Squat: 20, 30, 40KG, 8R
Leg extension: 68, 75, 82KG, 8R
Calf raises (op leg press machine): 105, 115, 125KG, 10R
Jumping squats: 10, 20KG 10R, toen zaten m'n benen er doorheen.

Triceps pulldown: 15, 20, 25KG
Triceps cable one arm pulldown: 7,5, 10, 12,5KG, 8R --> Laatste set pittig!
Bench dip: 25, 35KG, 8R (laatste set gewoon vergeten omdat ik met m'n vriendin zat te praten :p)

Buik: 3x10 weigthed sit ups

Verder doe ik bij mijn trainingen altijd een afsluitende 'knal oefening', vind dat zelf wel lekker.
Vandaag gekozen voor Triceps pulldown, 20, 15, 10, 5KG tot failure. Wat vinden jullie van zo'n afsluit oefening?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven