Fitness Seller

Alexv probeert ook een sterke jongen te worden

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
AlexV - Road to 1000kg super totaal - Week 14 Dag 5 (2019-11-15)

Licht dagje.

Front squat (vanuit clean)
3x5 60kg
3x5 80kg

OH squat (vanuit snatch)
3x5 60kg

Sumo squat (vanuit lompe clean)
5x 60kg
3x5 100kg

Paused bench press
10x5 20kg

AlexV - Road to 1000kg super totaal - Week 14 Dag 6 (2019-11-16)

Moest eigenlijk trainen, maar heb absolute rust gepakt, want had al heel de dag gewerkt en had geen behoefte om na 8u nog te beginnen.

AlexV - Road to 1000kg super totaal - Week 14 Dag 7 (2019-11-17)

In de vroege ochtend gaan trainen, want het was toch vrij licht.

Clean + 2x front squat + jerk
3x1 70kg
1x 90kg
4x1 100kg Ging erg goed, nice!

Clean pull
5x3 140kg

Deadlift
5x3 220kg wat video's in m'n insta story, alleen vandaag nog te zien.

Bent over row
3x5 100kg

Fysio ab routine
3x10 Exercise ball ab squeeze with 3 sec hold
3x5 Exercise ball ab push with 3 sec hold, both arms
 
AlexV - Road to 1000kg super totaal - Week 15 Dag 1 (2019-11-18)

Lekkere training dit, tevreden mee!

Power clean + 2x jerk
3x1 70kg
1x 100kg
4x1 120kg

Front squat (vanuit clean)
5x 70kg
3x5 100kg

Clean pull
3x5 150kg

Paused bench press
9x5 30kg

Fysio ab routine
3x10 Exercise ball ab squeeze with 3 sec hold
3x5 Exercise ball ab push with 3 sec hold, both arms
 
https://www.thebig523.com/
deze wedstrijd is op jou hybride lijf geschreven!

Helemaal mee eens! Ik zat er ook al naar te kijken, maar ik moet eerst even kijken hoe ik het allemaal in ga plannen, omdat ik ook nog een hele hoop andere wedstrijden wil draaien. Ik meen ook ooit vernomen te hebben dat je als IPF atleet geen PL wedstrijden mag doen bij een andere federatie, en technisch gezien is dit een andere federatie... Dus ook nog even navragen hoe en wat. Maar thanks!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AlexV - Road to 1000kg super totaal - Week 15 Dag 2 (2019-11-19)

Weer een lekkere training vandaag!

Hang snatch
3x2 50kg
2x2 70kg
2x 90kg
5x2 100kg Veel geoefend op snelheid. Blijf dat lastig vinden, maar gaat gelukkig steeds beter!

High bar squat, medium stance
3x5 100kg Echt mega zwaar dit. Probeerde zo rechtop mogelijk te blijven, maar die positie is nog zo onwennig dat het bijna niet te doen was. En dat met maar 100kg hahaha!

Strict overhead press
5x 40kg
5x 50kg
3x5 60kg

Rear delt raises
3x10 6kg

Ab wheel
3x10 bw
 
Het is weer een tijdje geleden dat ik hier eens iets gepost heb. Genoeg redenen daarvoor, maar die laat ik voor wat ze zijn. Ik weet nog niet of ik zal blijven loggen om heel eerlijk te zijn, maar dat gaan we vanzelf wel zien. Vooral veel reageren en/of vragen stellen, dan blijft het waarschijnlijk langer actief!

Afgelopen jaar zijn er nogal wat dingen gebeurd, uiteraard vooral met de pandemie die gaande is. Heb weinig gebruik van de sportschool kunnen maken, en ik heb ook geen echte homegym. Ik heb wel een oude halter, en 4 auto wielen van m'n pa die er soort van op passen. Dus ik heb de mogelijkheid tot 20kg, 60kg en 100kg. Mijn hoofddoel is momenteel compleet gefocust op Gewichtheffen. Echter kan ik met mijn set-up uiteraard gelimiteerd tot maar 100kg, en ik kan de halter niet laten vallen omdat ik bang ben voor eventuele beschadigingen van de wielen. Verre van ideaal dus allemaal, maar wel goed voor mij, want nu kan ik (geforceerd) volledig focussen op techniek. Uiteraard is dat een stuk lastiger als het gewicht zwaarder zou zijn. Hopelijk kan de sportschool weer open komende maand, echter verwacht ik van niet, dus gaan we lekker door zoals we nu gaan.

Verder nog wat wedstrijd nieuws. Aan het begin van 2020 gelukkig nog 2 wedstrijden kunnen draaien, echter was dit wel nogal zwaar, omdat ze 1 week achter elkaar waren. De eerste wedstrijd was een kwalificatie wedstrijd voor het NK Powerlifting. Op zich prima gepresteerd, expres wat licht gegaan i.v.m. de wedstrijd de week erna. Als ik het me goed herinner ben ik 240-160-290 gegaan, wat genoeg wat voor goud en een NK Powerlifting kwalificatie. Echter ben ik daarna vrij snel tot de conclusie gekomen dat ik het hoofdstuk Powerlifting liever meer afsluit dan open trek. Dus toen de keuze gemaakt om volledige switch te maken naar Gewichtheffen. Ik coach nog wel mensen op Powerlifting, vooral omdat ik het een hele mooie sport vind en ik het daarom ook prachtig vind om mensen daar optimaal in te begeleiden.

De week na de PL wedstrijd was het NK gewichtheffen 2020. Deze ging niet zo heel spectaculair goed, maar ja, wat verwacht je als je een PL wedstrijd de week ervoor hebt. Snatch geopend op 130kg, makkelijk. Gevolgd door een misser op 137kg, voornamelijk door gebrek aan strekking in de 2nd pull. Afgesloten met nog een beurt op 137kg, deze keer wel gehaald. Clean&jerk geopend op 140kg. 10kg boven m'n originele geplande opener, maar m'n tegenstander bleef verhogen, dus ik moest mee. Echter was het een hele mooie beurt, waarvan ik achteraf dacht dat het stom was dat ik daar niet meteen mee begonnen ben. Tweede beurt met 147kg om wat ruimte te pakken op m'n tegenstander. Echter pakte m'n tegenstander voor z'n laatste beurt een gewicht waarmee die 2kg onder mij zou zitten op totaal als die hem zou halen, waarna hij deze beurt ook makkelijk deed. Waarom hij deze keuze gemaakt heeft is mij nog steeds een raadsel. Met deze beurt ben ik dus momenteel regerend Nederlands kampioen gewichtheffen in de klasse -102kg. In de 3de beurt dus een enorme sprong gemaakt naar 163kg voor een potentiële best lifter prijs, echter mocht dit niet baten. Als ik de video's ervan terug vind, dan zet ik ze er wel bij, maar helaas stonden die op mijn nu verwijderde Instagram pagina.

Als laatste nog blessure nieuws. Ik kamp sinds de voorbereiding op boven genoemde wedstrijden met een quadricep blessure. Deze lijkt niet te genezen en fysio's staan ook voor een raadsel. Ik zit momenteel bij een sportarts en tevens ondertussen al de 4de fysio, echter merk ik nog steeds weinig verschil. De blessure betekent vooral dat ik niet zwaar kan gaan, want elke keer als ik hoger dan 140kg squat ga, verkrampt het of is het de opvolgende dagen enorm stijf. Ben zelf ook een beetje ten einde raad ermee, en het hakt ook enorm in de motivatie om te trainen, dus mocht iemand nog ideeën hebben, ik sta overal voor open.

Dinsdag 23 Feb 2021

Snatch
3x2 60kg
5x1 100kg (Eerste keer snatch sinds lockdown, ging beter dan verwacht)

Clean + 2x jerk
4x1 100kg

Strict press
3x4 60kg

Cheat curl
3x5 60kg

V-ups
3x10 bw

Donderdag 25 feb 2021

Meso clean double + jerk (Meso clean double zijn eigenlijk 2 reps van clean, direct achter elkaar zonder rust. Geïnspireerd door Meso Hassona die dit wel eens in training doet.)
3x2 60kg
5x1 100kg

Snatch balance
4x3 100kg (Zag later op het schema dat er doubles gepland stonden, oops)

Front squat
3x4 100kg

Bent over row
3x8 100kg



En nog een voorbeeld van m'n huidige set-up in een clean&jerk van 2 weken terug.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag 27 feb 2021

Prima training vandaag. Merkte wat spierpijn van de vorige trainingen, maar na wat opwarmen is dat helemaal goed gekomen.

Snatch
3x2 60kg
5x1 100kg (2de rep gemist, eerste keer dat ik een gewicht gemist heb, maar kon deze nog opvangen gelukkig. 3de op film)

Meso clean triples
4x1 100kg (2de op film)

Push press
3x2 100kg (2de op film)

Seated calf raises
3x8 100kg (2de op film)

Russian twists
3x15 9kg (2de op film)

Hierbij het filmpje voor een sfeer impressie van hoe ik train op dit moment
 
Mooie resultaten op de wedstrijden maar jammer van je blessure.
 
Mooie resultaten op de wedstrijden maar jammer van je blessure.

Thanks Sanca! Zeker wel tevreden mee ook! Qua blessure gaat het bij de huidige fysio voor het eerst langer dan anderhalve dag beter na een behandeling, dus het lijkt wat effect te hebben, dus in ieder geval begint er licht te schijnen aan het einde van de tunnel
 
Thanks Sanca! Zeker wel tevreden mee ook! Qua blessure gaat het bij de huidige fysio voor het eerst langer dan anderhalve dag beter na een behandeling, dus het lijkt wat effect te hebben, dus in ieder geval begint er licht te schijnen aan het einde van de tunnel
Het licht schijnt altijd aan het einde van de tunnel, je moet er alleen naar toe blijven lopen ;)
 
Zondag 28 feb 2021

Drop snatch
4x3 60kg

Clean&jerk
5x2 100kg (Bij de 2de set iets verrekt in m'n nek, hopelijk geneest het snel)

Front squat
3x4 100kg

Close grip floor press
3x3 100kg (Last van nek, dus weinig reps gedaan)

Deadbug
3x5 bw
 
Dinsdag 2 maa 2021

Nog steeds veel last van m'n verrekte nek van zondag, maar we gaan gewoon door toch. Komende tijd gaan de trainingen overigens erg veel op elkaar lijken en vrij monotoon zijn, maar ja, kan niet veel meer zonder gym.

Snatch
3x2 60kg
5x1 100kg

Clean + 2x jerk
4x1 100kg

Strict OHP
3x4 60kg (Wel maar halve reps, want bij strekken kreeg ik last van m'n nek)

Cheat curl
3x4 60kg

V-ups
3x10 bw
 
Heel erg tof dat je hier weer gaat loggen, Alex!
 
Hey sexy, welkom terug.
Waar is je haar gebleven?
 
Update?
 
Heel erg tof dat je hier weer gaat loggen, Alex!
Thanks Tymen! Tot nu toe nog geen denderend succesverhaal, maar hieronder meer!
Hey sexy, welkom terug.
Waar is je haar gebleven?
Hahahaha, werd te warm allemaal zo
On its way!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo! Zijn we weer! Praktisch gezien een maand sinds m'n laatste post. Niet echt een goed excuusje voor eigenlijk, maar goed. Zoals in m'n laatste post beschreven last van die nek. Gelukkig lijkt dat eindelijk beter te gaan, dus dat is erg positief! Om die reden waren de afgelopen trainingen erg licht en naar mijn mening ook niet echt noemenswaardig. Op een na dan, dat is de volgende.

Woensdag 24 maart 2021

Training bij Alpha Gym in Breda. Eindelijk weer eens met schijven en normalere stappen kunnen trainen. Enige nadeel was dat alle halters Powerbars waren, maar ja, je moet roeien met de riemen die je hebt toch. Wel heb ik vernomen dat er plannen zijn voor WL bars, maar gezien de situatie is daar nauwelijks aan te komen.

Snatch
3x2 50kg
2x2 70kg
2x 90kg
1x 100kg
1x 110kg
1x 120kg Erg soepeltjes. De lockdown heeft oprecht voor mij wel het grote voordeel gehad dat m'n techniek heel sterk vooruit gegaan is met relatief lichtere gewichten. Merkte alleen wel dat ik nog erg moest wennen aan die gewicht, maar al met al enorm tevreden mee!

Clean
3x2 70kg
2x 90kg
1x 110kg
1x 120kg
1x 130kg Idem hier. Stond oprecht versteld van hoe goed ik deze ving.
Fx 140kg Aan kracht en techniek lag het zeker niet, gewoon mentaal nog niet ready voor dit gewicht na maanden alleen met 100kg gewerkt te hebben. Ben benieuwd waar dit mij gaat brengen in de toekomst, want voor als nog zie ik het enorm positief in!

Relatief weinig gedaan, wilde ook niet overbelasten. Echter was de voornaamste reden dat ik zo weinig gedaan heb, dat ik in het beschikbare anderhalf uur minimaal voor de helft van de tijd heb lopen lullen. Maar ja, wat verwacht je als je voor het eerst weer een normale gym ziet in maanden?!

Dinsdag 30 maart 2021

Weer rustig het oude schema op pakken. Tot op heden voelt de nek erg goed, dus dat is positief! Was bij aanvang van de training erg gaar. Heb 3 zware tentamens die eraan komen in de komende 2 weken, dus mijn leven is nu leren-slapen-somstrainen. Maar ja, gotta do what ya gotta do, toch?!

Snatch
4x2 60kg
5x1 100kg

Clean + 2x jerk
4x1 100kg

Strict OHP (zonder lockout, want nog steeds beetje bang voor die nek)
3x4 60kg

Cheat curl
3x4 60kg

V-up
3x10 bw
 
niks zo veranderlijk als je lijf haha :pressing:
 
niks zo veranderlijk als je lijf haha :pressing:
Jazeker!

----------------------------------------------------------------------------------------

2021-04-14

Wederom tijdje weg geweest. Had tentamens en heb daar even m'n volledige focus op gelegd. Merk dat ik de laatste tijd erg geplaagd wordt door kleine blessures. Zo heb ik nu ook last van m'n knie gewricht. Om die reden ook licht gebleven vandaag. Weet wel waar het aan ligt, namelijk instabiliteit in m'n linker voet. Ik verwacht dat dit komende week wel weer goed zit.

Snatch
8x2 60kg

Clean & jerk
8x1 60kg
 
2021-04-17

Korte terug-kom training weer, lekker rustig aan. Volgende week weer wat zwaarder!

Snatch
12x2 60kg

Clean&jerk
10x1 60kg
 
2021-04-20

Thuis heeft iedereen Covid, dus ik zit weer lekker in lockdown. Kan gelukkig wel gewoon getraind worden. Ik heb Covid overigens al eens gehad, maar merk wel dat ik gaarder ben dan normaal, dus heel spectaculair was het niet, maar toch nog prima wat neergezet.

Snatch
3x2 60kg
5x1 100kg 2de rep misser

Clean + 2 jerk
2x1 100kg gevolgd door nog 2 cleans, maar geen focus, dus neergelegd en niet gejerkt, hopelijk volgende training wat soepeler

Cheat curl
3x4 60kg
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven