Fitness Seller

Bezoekers in topic

Mentat

Huge Freak
Lid geworden
19 jan 2015
Lengte
1m83
In ander nieuws, begonnen als PT waardoor ik nu 4x per dag 15 min aan het fietsen ben, wat ook erg in lijkt te hakken op het herstel van m'n quads. Enerzijds niet erg die extra prikkels, maar anderzijds had ik liever die energie in m'n trainingen gegooid.
Opmerkelijk, ik fiets naar een enkele training drie kwartier en daar vraagt men zich ook af hoe het kan dat ik nog kan staan, laat staan liften, terwijl ik het zie en voel als een wat uitgebreidere warming up.

Toegegeven, de gewichten die ik gebruik zijn heel wat lager dan die van jou en er zullen genoeg andere beperkingen zijn waardoor ik van het fietsen geen last heb.

Ergens zou ik verwachten dat dat fietsen het herstel bevordert, mits niet te intensief.

chrisk

-
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 aug 2009
Hoe ben je op PT gekomen? Opleiding/certificaat voor gedaan?

Burrito

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
27 jan 2020
Lengte
1m90
Massa
95kg
4x per dag 15 min aan het fietsen ben, wat ook erg in lijkt te hakken op het herstel van m'n quads
Dat zou toch wel mee moeten vallen? Of fiets je heel snel?

AlexV

Coach & SBD athlete
Elite Member
Challenge Winner
Lid geworden
28 jan 2012
Lengte
1m84
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Opmerkelijk, ik fiets naar een enkele training drie kwartier en daar vraagt men zich ook af hoe het kan dat ik nog kan staan, laat staan liften, terwijl ik het zie en voel als een wat uitgebreidere warming up.

Toegegeven, de gewichten die ik gebruik zijn heel wat lager dan die van jou en er zullen genoeg andere beperkingen zijn waardoor ik van het fietsen geen last heb.

Ergens zou ik verwachten dat dat fietsen het herstel bevordert, mits niet te intensief.
Wat je zegt verwacht ik ook wel. Het is meer dat het wennen is, aangezien ik al bijna 3 jaar nauwelijks meer gefietst heb haha! Daarnaast heb ik ook de conditie van de gemiddelde aardappel, dus fietsen is ook een mooi moment om dat wat op te werken. En daarnaast, ik train praktisch elke training relatief zwaar benen, wat dus 3-5x per week is, dus elk beetje extra voel ik ook wel.
Hoe ben je op PT gekomen? Opleiding/certificaat voor gedaan?
Ben zelf vooral vanuit de topsport PT gaan doen. Heb bij verschillende sportscholen al gewerkt, en daar vooral ervaring op gedaan in les geven zelf en werken met verschillende mensen die verschillend bewegen. Daarnaast coach ik mensen in wedstrijd powerliften en gewichtheffen, als ZZP'er. Hiermee begonnen omdat ik naar andere coaches in de branche keek en eigenlijk dacht: "Ja, dat kan ik echt wel beter". Daarnaast uiteraard veel ervaring van de topsport. Veel algemene principes die ik mezelf heb geleerd tijdens mijn toptijd, gelden voor de meeste anderen ook. Daarnaast ben ik eigenlijk opgeleid als Natuurkundige. Echter heb ik hier wel veel van mee kunnen nemen in mijn ervaring als coach. Denk aan begrijpen van biomechanica en het kunnen lezen van wetenschappelijke papers. PT is ook echt verre van rocket science, met alleen logisch nadenken kom je vaak al een heel eind. Maar onder mijn eigen coaching iemand gecoached die een eigen gym is begonnen, en daar werk ik nu dus haha! Vind dit altijd zo arrogant klinken, maar ik denk dat ik echt een stuk beter ben dan de gemiddelde PT'er, ondanks dat ik niet formeel ertoe opgeleid ben.
Dat zou toch wel mee moeten vallen? Of fiets je heel snel?
Het is vooral even wennen. Fiets niet echt heel hard, maar zet hem vaak in de hoogste versnelling want gaat het snelste met voor mij minste conditionele moeite, maar wellicht een andere strategie binnenkort haha!

chrisk

-
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 aug 2009
Hoge versnelling is best zwaar en afhankelijk van de fiets en je gewicht, hakt de combinatie met high frequency squatten al snel in je power. Toen ik niet meer dagelijks squatte kon ik ook meteen veel sneller en langer fietsen :o

Mentat

Huge Freak
Lid geworden
19 jan 2015
Lengte
1m83
Het is vooral even wennen. Fiets niet echt heel hard, maar zet hem vaak in de hoogste versnelling want gaat het snelste met voor mij minste conditionele moeite, maar wellicht een andere strategie binnenkort haha!
Als ik het vergelijk met hardlopen dan heeft LISS veel minder impact. Benader het als hersteltraining?

Laatst bewerkt:

snowke90

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Lengte
1m90
Massa
110kg
Vetpercentage
30%
sterke curls en leg press sexy :)

AlexV

Coach & SBD athlete
Elite Member
Challenge Winner
Lid geworden
28 jan 2012
Lengte
1m84
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Hoge versnelling is best zwaar en afhankelijk van de fiets en je gewicht, hakt de combinatie met high frequency squatten al snel in je power. Toen ik niet meer dagelijks squatte kon ik ook meteen veel sneller en langer fietsen :o
Hahahaha, true, maar ja; squatten > fietsen
Als ik het vergelijk met hardlopen dan heeft LISS veel minder impact. Benader het als hersteltraining?
Klopt zeker! Zo probeer ik er naar te kijken, ipv wandelen buiten is het nu fietsen buiten. Maar vind het wel lastig soms, vooral als ik heel vroeg/laat fiets of als ik heb lopen treuzelen en door moet fietsen haha
sterke curls en leg press sexy :)
Thanks big D! <3

AlexV

Coach & SBD athlete
Elite Member
Challenge Winner
Lid geworden
28 jan 2012
Lengte
1m84
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Training 2021-07-17

Heerlijke training, ondanks dat ik niet mega zwaar gegaan ben. Besloten om de komende tijd maar rustig te pompen ipv te veel WL oefeningen te doen. Tijd zat tot competitie en ik zit al relatief goed op niveau nu.

Wall sit
5 rondes van 1 min zitten, 1 min rust. Afzien, maar tegelijkertijd ook wel lekker.

Clean&jerk
2x2 60kg
2x1 80kg
1x1 100kg
1x1 110kg
3x1 120kg Gingen echt heel lekker. De jerks vlogen van m'n schouders alsof het niks was. De cleans waren onderin wat instabiel, maar verder ook gewoon solide. 2de set op video onder.

Dumbbell lateral raises
4x12 10kg Wat een pomp, lang geleden

Dumbbell rear delt raises
4x12 5kg

Incline close grip bench press
1x20 40kg Iets te enthousiast
3x15 40kg Lekkere pomp ook weer

Bosco55555

Colossal Veteran
Lid geworden
18 dec 2012
Lengte