AndroidHealthClinic

AlexV's log: Olympisch gewichtheffen en smijten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik zie in het begin v d video steeds naar rechts draaien met uitstrekken bovenin.
leg me ff uit...is dat een rug en / of schouder issue? raak je dan niet uitbalans?
misschien niet belangrijk...kan ook haha

nice treen!!
Scherp opgemerkt. Ik heb mobility issues in m'n rechter schouder. (lijkt overigens in de video links, want m'n telefoon spiegelt hem om een of andere reden) Heb vaker blessures gehad, dus die is nu wat stroef geworden. Ook heb ik meer de neiging om op m'n rechter been te staan, door een IT band blessure links waar ik net van af ben. De draaiing is verre van ideaal uiteraard, en ik ben ermee aan het werk Helaas is het iets waar ik waarschijnlijk mee zal moeten gaan dealen, want op mijn leeftijd in WL is het verstandiger om maar te roeien met de riemen die je hebt. Echter wil dat niet zeggen dat het prestaties in de weg moet zitten. Sterker nog, Yang Zhe heeft recent in mijn gewichtsklasse het wereld record Snatch verbeterd, ondanks dat hij dezelfde soort draaiing heeft bij elke lift.

Vanaf 7:25.
 
2021-06-09

Volledige rust vandaag, heerlijk! Flink veel spierpijn van gisteren, maar de sauna heeft wel geholpen met sneller herstel gelukkig! Zin om morgen weer te trainen!

In bed liggen tussen 0:15 en 8:45. Dus 8 en half uur. Weer een nacht die positief was. De sauna werkt voor mij altijd zo heerlijk ontspannend. Enige lastige was wel dat heel m'n lichaam nog warm was, en als m'n kamer dan 25+ graden is koel je niet echt heel goed af, wat er bij mij voor zorgt dat ik wederom wat onrustig sliep. Al met al geef ik deze nacht een 6/10.

10:30: 200g aardbeien, 200g druiven, 1 banaan.
12.00: Aardappels met spek en groente. Ook schep creatine en 3 caps visolie.
18:00: Spaghetti carbonara met groente. Ook 3 caps visolie.
21:00: Zo nog wat eten, geen idee nog wat.
Water heb ik niet heel goed bijgehouden, maar ik denk dat ik over de 2L zit.

1623256065218.png

S'ochtends direct na het wakker worden:
WL warm up routine
20 bw squats

Zo meteen nog:
Hip flexor stretch (2 varianten)
Bekijk bijlage 528136Bekijk bijlage 528137
Hierna nog deep squat hold, wat heel simpel een diepe squat zitten is, voor een paar min.

Qua herstel: niks.

Qua mindfulness zo nog een meditatie sessie voor het slapen.

Niks noemenswaardigs.
 
gooi dr maar een pizza in want die kan je wel gebruiken morgen, na de sauna ben je ook goed leeg :pizza:
 
gooi dr maar een pizza in want die kan je wel gebruiken morgen, na de sauna ben je ook goed leeg :pizza:
Heb goed gegeten vandaag haha! En er is nog heel veel spaghetti carbonara over, dus daar kan ik morgen gelukkig ook mooi mee vooruit! Merk stiekem wel dat ik een beetje een buikje begin te krijgen, wat niet helemaal de bedoeling is hahaha! Alleen weet niet echt hoe ik dat op moet lossen, want ik eet niet heel veel voor m'n gevoel. Denk dat de meeste mensen rond mijn bw zich eerder af zouden vragen hoe ik zo weinig eet. Voor nu is prioriteit dat er veel water in gaat met dit weer, en de sauna sessies uiteraard!
 
Heb goed gegeten vandaag haha! En er is nog heel veel spaghetti carbonara over, dus daar kan ik morgen gelukkig ook mooi mee vooruit! Merk stiekem wel dat ik een beetje een buikje begin te krijgen, wat niet helemaal de bedoeling is hahaha! Alleen weet niet echt hoe ik dat op moet lossen, want ik eet niet heel veel voor m'n gevoel. Denk dat de meeste mensen rond mijn bw zich eerder af zouden vragen hoe ik zo weinig eet. Voor nu is prioriteit dat er veel water in gaat met dit weer, en de sauna sessies uiteraard!
kijk morgenvroeg maar naar je buik (welke buik? ) WL-ters zijn geen beach boys Alex :D
 
2021-06-10

Weet nog niet wat ik van de training moet vinden. Focus was top! Maar merk dat m'n lichaam op begint te raken. Ik denk dat die max trainingen op dinsdag mij de dag om doen. Ik ga spoedig eens kijken naar de opzet van m'n schema en daar wat veranderingen in aanbrengen. De wedstrijd van oktober lijkt enerzijds nog zover weg, maar anderzijds ook zo dichtbij. Ik maak er maar het beste van.

High hang power snatch
2x2 60kg
5x2 80kg Prima.

Snatch
1x3 80kg
1x3 97,5kg
1x3 105kg
1x3 112,5kg Deze ging heel hard.
2x3 120kg Daarom een beetje verbaasd dat deze zo slecht ging. Moest eigenlijk maar 1 set. Maar op de eerste set waren de eerste en laatste missers. Even mezelf bij elkaar geraapt voor een betere set. Iets beter, nu alleen de 2de gemist. Maar het is duidelijk dat het zwaar was. Beide sets in video.

Deficit snatch pull
1x4 120kg
3x4 140kg Viel ook erg zwaar vandaag. 3de set in video onder.

Segment snatch deadlift (Pauze van grond en bij knie)
1x3 120kg
1x3 125kg Erg vermoeid, maar ging prima. In video.

High bar squat
1x8 80kg
1x8 107,5kg
1x8 125kg
1x8 140kg Zat er helemaal doorheen. Erg lelijke set dit. In video.

Squat jumps
4x5 35kg

Dead bug
4x5 bodyweight


In bed liggen tussen 23:00 en 8:00. Dus 9u. Erg tevreden hiermee! Voor m'n gevoel was ik vandaag goed wakker. Echter werd ik s'nachts wel vaak wakker, denk een stuk of 5x. Al met al wel tevreden met deze nacht; 6,5/10.

10.00: 200g aardbei en 250g druiven.
12.00: Spaghetti carbonara van gisteren. Ook: schep creatine en 4 caps visolie.
17.00: Aardappels met vlees en groente van eergisteren.
21:00: zo nog iets eten, wat weet ik nog niet, waarschijnlijk spaghetti carbonara van gisteren. En 3 caps visolie.
Water zit ik nu op bijna 3L al. Veel dorst met dit weer, denk dat ik zo de 4L wel haal.

S'ochtends direct na het wakker worden:
WL warm up routine.
20bw squat

Zo meteen nog:
Lat & romboid stretch (maar dan met straps)
Bekijk bijlage 527962
Lower back stretch (persoonlijk zoek ik per kant meer naar waar spanning zit, maar zo ziet het er ongeveer uit)
Bekijk bijlage 527963
Neck & trap stretch (ook hier zoek ik vooral waar de spanning zit)
Bekijk bijlage 527964

Qua herstel: Niks. Morgen wel sauna, HYPE!

Qua mindfulness wil ik zo nog even mediteren.

Buiten sporten om erg druk met van alles en nog wat, maar merk wel dat ik verbazingwekkend genoeg echt nul last heb van stress. Uiteraard alleen maar heel positief!

Wel merk ik veel kleine pijntjes. Als eerste in m'n linker hand heb ik last met knijpen, wat in deze sport uiteraard niet ideaal is. Verder nog bij m'n public bone door Snatch. Dit komt puur door verkeerde techniek, maar ben er mee bezig. Het is alleen lastig nu, want de gewichten zijn eigenlijk te zwaar om er goed mee te oefenen. Als laatste merk ik dat veel spieren en gewrichten wat beurs zijn door de stimulus. Maar daar maak ik me niet heel veel zorgen over, dat geneest vanzelf wel.
 
Laatst bewerkt:
Setje squats ziet er nogtans mooi uit. Zal wss lelijker aanvoelen dan het echt is omdat je erg vermoeid doorheen de set ging?
 
wat gebeurder er met die laatste rep op de video? :thinking:
 
Setje squats ziet er nogtans mooi uit. Zal wss lelijker aanvoelen dan het echt is omdat je erg vermoeid doorheen de set ging?
Zal ik het zo leggen, de squats waren prima, maar ik neem geen genoegen met prima :D Ze voelde echter wel precies aan zoals ze gingen. De halter en m'n lichaam kwamen naar voren onderin, waardoor de nadruk van de quads af ging, waar die moet zitten bij een WL squat. Daarnaast veel te veel gebruik van de stretch shortening cycle, of 'bounce' in wat gebruikelijkere termen. Voor een normale squat is dit allemaal prima, voor een WL squat is dit verre van waar het moet zijn.
wat gebeurder er met die laatste rep op de video? :thinking:

Vroeg ik me ook af :D
Hahahaha, was al benieuwd wie dit zou zien, mensen kijken daadwerkelijk heen m'n video's af! :D Maar het komt enerzijds neer op dat ik geen blessure wilde krijgen als ik zwaar vermoeid terug zou lopen en ik een misstap zou zetten. Maar het komt vooral neer op luiheid en het feit dat het gewoon lekker voelt om zo een halter op de grond te gooien :D Dus geen stress, zeker niks ernstigs gebeurd!
 
2021-06-11

Verrassende training vandaag. Heel slecht geslapen (zie 'slaap') en bijna niks gegeten (zie 'voeding'). Totaal geen focus overdag. Zat zelfs nog sterk te twijfelen om niet te gaan trainen. Maar ja, dat gaat uiteraard niet gebeuren. Kom ik aan, lege stang voelt al als 100kg, wordt feest dacht ik. Maar eenmaal in de flow, focus kwam er goed in, uiteindelijk een van de betere trainingen geweest van afgelopen tijd! Echter merk ik dat de kleine pijntjes nu te veel worden, dus tijd voor een nieuw plan van aanpak (zie 'overig').

Jerk dip&drive
2x2 70kg
1x2 110kg
5x2 140kg De laatste sets voelde lichter dan de sets met 70kg

Jerk from rack
2x3 70kg
2x3 90kg
1x3 105kg
1x3 112,5kg
1x3 120kg
1x3 127,5kg Ging veel beter dan verwacht. Merkte dat arm strekking minder werd naarmate sets vorderden, maar verder gewoon erg goed. Achtergrond geluid overigens niet gemerkt tijdens de set, hoor het nu pas :roflol: Set in video.

Power clean
2x3 70kg
1x3 90kg
1x3 97,5kg
1x3 105kg
1x3 110kg Rete hardt, technisch ook erg goed, heel blij mee! Set in video.

Push press
2x5 80kg
1x5 87,5kg
1x5 92,5kg Eerste 2 reps geen lockout, moet beter. Set in video.

Incline bench press
1x5 60kg
4x8 80kg Pittig, maar te doen.


In bed liggen tussen 23:30 en 10:00, dos 10 en half uur. Wellicht valt het op dat het rete lang is. Echter viel ik pas om 3u in slaap omdat er buiten allemaal katten aan het vechten en neuken waren, dus schrok elke keer wakker. Uiteindelijk ook nog erg slecht geslapen op zich, had het tegelijkertijd te koud en te warm. Gewoon een kut nacht eigenlijk. Maar ja, shit happens he. Vanavond hopelijk beter. Ik geef afgelopen nacht een 1/10.

10.45: Stuk fruit gebak op de verjaardag van m'n oma.
16.00: 300g aardbeien.
17.30: Vrijdag friet dag. Ook 3 caps vis olie.
22:00: zo nog wat spaghetti carbonara denk ik, en 3 visolie caps en schep creatine.
Water niet echt op gelet, maar ik denk dat ik nu rond de 1,5L zit. Niet heel veel dus. Probeer het momenteel in te halen.

S'ochtends direct na het wakker worden:

Zometeen nog:
Shoulder rotation stretch
Bekijk bijlage 528060
Front rack mobility stretch (maar dan met bezem)
https://www.catalystathletics.com/video/1438/Clean-Rack-Position-Stretch/
Underarm stretch
https://www.catalystathletics.com/video/1427/Underarm-Stretch-For-Snatch-Clean-Jerk-Mobility/

Qua herstel: SAUNAAAAA! Zin in man!

Qua mindfulness wil ik nog even 30 min muscle release meditatie voor slapen.

Als eerste wat notities van de training cycle tot nu toe:
- Merk veel te veel kleine pijntjes van dingen die niet gewend zijn aan bepaalde gewichten. Denk vingers, polsen, ellebogen ect.
- Verder ga ik qua kracht heel goed op het huidige schema.
- Heavy dinsdagen zijn veel te belastend en herstel er slecht van.

Dit brengt mij tot de simpele conclusie: De huidige heavy dagen op dinsdagen werken voor mij niet. De stap tussen het volume werk en het max werk is te groot, wat voor pijntjes zorgt.

Dus bij deze het nieuwe plan van aanpak:
Als eerste pak ik volgende week deload om de kleine pijntjes te laten herstellen. Ik ben bang dat als ik nu verder ga zoals ik nu ga, het niet gaat herstellen en alleen maar erger gaat worden. Dit wil zeggen dat ik van deze training cycle alleen morgen en overmorgen nog train. De zware dinsdag blijft uit.
Als tweede ga ik na de deload verder met een soortgelijk schema; hoog volume waarmee ik rustig opbouw naar zwaardere gewichten. Dit wil dus ook zeggen dat er geen max trainingen komen. Enerzijds uiteraard jammer, want die zijn wel leuk. Maar duurzaamheid trekt prioriteit.
Als laatste blijft de wedstrijd van oktober zeker wel het huidige doel. Ik moet echter mijn kalender even wat aanpassen, omdat deze gebaseerd is op de oude opzet. Wanneer ik hier tijd voor heb weet ik nog niet,. maar uiteraard zal het zeker voor het einde van komende week af moeten zijn.
 
omdat er buiten allemaal katten aan het vechten en neuken waren

je bent gewoon jaloers dat sommigen in elk geval nog wat actie kregen
 
2021-06-12

Yep, ik zit er lichamelijk duidelijk doorheen voor nu, dus tijd voor rust. Morgen nog trainen wel, maar dat zijn alleen maar powers en presses, dus dat is nog te overzien. Ik merk dat ik tegenwoordig vrij goed aan mezelf kan voelen wanneer ik door moet zetten als het zwaar wordt, en wanneer het duidelijk te veel is. Nu voel ik duidelijk dat ik die 'te veel'-rand begin te naderen, dus een stapje terug. Volgende week lekker deloaden, en de week erop weer beginnen aan een passender programma.

Tall clean
2x2 60kg
5x2 90kg Traag.

Cleans
2x3 90kg
1x3 105kg
1x3 112,5kg Ging nog prima, maar gestopt. Voelde aan m'n lichaam dat als ik door zou gaan, ik in blessure territorium kwam als ik door zou gaan.

Deficit clean pull
1x4 127,5kg
3x4 150kg Ondanks dat ze goed lijken, waren ze technisch niet goed. Laatste set in video.

Clean segment deadlift (pauze van de grond en bij knie)
1x3 127,5kg
1x3 135kg Deze ging relatief prima. Laatste set in video.

Hierna moest ik eigenlijk nog front squats, depth jumps en ab-wheel, maar ik trok het echt niet meer.


In bed liggen tussen 0:30 en 9.30, dus 9u totaal. Op zich niet heel verkeerd geslapen, alleen denk dat ik per ongeluk op m'n rug in slaap ben gevallen, want werd op m'n rug wakker en merkte dat ik flink gesnurkt had. Ik geef afgelopen nacht een 5/10.

10.30: 300g druiven + 1 banaan
15.00: Spaghetti carbonara, met een stuk kip.
18:00: Aardappels met kip en groente. Ook: schep creatine en lekker Radlertje 0,0.
21:00: Zo meteen nog iets, geen idee wat.
Qua water zit ik denk ik op 1,5L, niet echt bijgehouden vandaag.

S'ochtends direct na het wakker worden:
WL warm up
20 bw squats

Zo meteen nog:
Hip flexor stretch (2 varianten)
Bekijk bijlage 528136Bekijk bijlage 528137
Hierna nog deep squat hold, wat heel simpel een diepe squat zitten is, voor een paar min.

Qua herstel: niks.

Qua mindfulness zo nog een meditatie sessie voor het slapen.

Schema moet nog uitgewerkt worden. Beetje druk momenteel dus kan nog even duren.
 
volgende week veel te heet om te liften Alex :o
 
Damn van 10u30 aar 15u om te eten. Dat overleef ik amper denk ik :p
 
volgende week veel te heet om te liften Alex :o
Yepp, en toch volgende week 2x naar de sauna :roflol:
Damn van 10u30 aar 15u om te eten. Dat overleef ik amper denk ik :p
Hahahaha, ik kan om een of andere reden heel makkelijk overleven zonder eten. Maar als ik ook maar een beetje moe ben, dan gaat niks voor ene meter :roflol:
 
2021-06-13

Toch rust gepakt, voel gewoon dat het voor nu even klaar is. Maar dat is niet erg, lekker deloaden.

In bed liggen tussen 1:00 en 9.00, dus 8u totaal. Erg onrustig weer, waarschijnlijk door de temperatuur, maar ook omdat de laatste tijd nodal druk is, wat stress oplevert. Ik geef afgelopen nacht een 3/10.

10.30: 3 tosti's met ei en mayo en sla.
15.00: Chinees afhaal
0:00: Nog meer Chinees afhaal
Qua water niet echt bijgehouden vandaag, denk 2L totaal.

Niks

Qua herstel: niks.

Qua mindfulness niks

Schema moet nog uitgewerkt worden. Beetje druk momenteel dus kan nog even duren.

Merk ook dat ik door de drukte veel herstel dingen achterwege laat als meditatie en wandelingen, dus dat moet er echt weer even terug in komen. Ik schrijf dit nu ook om 0.50 omdat ik vandaag er even doorheen zat en even gewoon alles achterwege heb gelaten. Morgen weer een dag om te shinen en de draad weer rustig op te pakken!
 
2021-06-14

Idem aan gisteren.

In bed liggen tussen 1:30 en 8.30, dus 7u totaal. Erg onrustig weer, waarschijnlijk door de temperatuur, maar ook omdat de laatste tijd nodal druk is, wat stress oplevert. Ik geef afgelopen nacht een 3/10.

10.30: Chinees afhaal
15.00: Aardappels met kip en sate.
0:00: Laatste beetje Chinees afhaal
Qua water niet echt bijgehouden vandaag, denk 2L totaal.

Niks

Qua herstel: niks.

Qua mindfulness niks

Schema moet nog uitgewerkt worden. Beetje druk momenteel dus kan nog even duren.

Merk ook dat ik door de drukte veel herstel dingen achterwege laat als meditatie en wandelingen, dus dat moet er echt weer even terug in komen. Ik schrijf dit nu ook om 0.50 omdat ik vandaag er even doorheen zat en even gewoon alles achterwege heb gelaten. Morgen weer een dag om te shinen en de draad weer rustig op te pakken!
 
Hoop dat de dag vandaag beter gaat.
Drukte met werk die je parten doet?
 
Back
Naar boven