Fitness Seller

AlexV's log: Olympisch gewichtheffen en smijten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Volgens mij is het al eens eerder gezegd hier, maar je eet toch ook gewoon veel te weinig eiwitten? Ben wel eens benieuwd op welke macro's je uit zou komen als je de totalen uitschrijft. Ik denk dat daar nog wel wat te halen valt.
 
Volgens mij is het al eens eerder gezegd hier, maar je eet toch ook gewoon veel te weinig eiwitten? Ben wel eens benieuwd op welke macro's je uit zou komen als je de totalen uitschrijft. Ik denk dat daar nog wel wat te halen valt.
Had er ng niet echt opgelet maar lijkt idd weinig eiwitten.
 
Hoe is het hier? Niet gestorven aan een eiwitgebrek hopelijk?
 
Voeding kan idd beter. Zwaar trainen en dan 2 dagen afhaalchinees (vol suiker en zout) is niet echt bevorderlijk voor je herstel. De grote maaltijden zijn prima (wellicht overal iets te weinig kcal) maar pak bak kwark en Shake erbij en je zal stukken beter herstellen.
 
Hoop dat de dag vandaag beter gaat.
Drukte met werk die je parten doet?
De afgelopen dagen niet heel goed gegaan als ik eerlijk ben. Deze temperaturen nekken mij hard. Daarnaast is het werk inderdaad ook wel veel, maar dat is ondertussen gelukkig iets rustiger nu.
Volgens mij is het al eens eerder gezegd hier, maar je eet toch ook gewoon veel te weinig eiwitten? Ben wel eens benieuwd op welke macro's je uit zou komen als je de totalen uitschrijft. Ik denk dat daar nog wel wat te halen valt.
Had er ng niet echt opgelet maar lijkt idd weinig eiwitten.
Ben het zeker met jullie eens, echter merk ik er als ik eerlijk ben niet heel veel van als ik meer eiwitten eet dan nu. Met mijn miserabele ~100g eiwitten lijkt het prima te gaan. Maar ik zal de komende weken m'n intake wel uppen.
Hoe is het hier? Niet gestorven aan een eiwitgebrek hopelijk?
:roflol: Meer lui geworden, maar vanaf morgen gaan we weer van start!
Voeding kan idd beter. Zwaar trainen en dan 2 dagen afhaalchinees (vol suiker en zout) is niet echt bevorderlijk voor je herstel. De grote maaltijden zijn prima (wellicht overal iets te weinig kcal) maar pak bak kwark en Shake erbij en je zal stukken beter herstellen.
Het is vooral de suiker die mij nekt daarin. Merk dat ik juist heel goed ga op veel zout, uiteraard icm voldoende water. De maaltijden die ik eet zijn wel groot, maar vooral ook dat meestal 50% groente is, wat veel vult maar weinig kcal geeft. Oprecht geen idee hoeveel ik eet, maar als ik vergelijk met wat ik vroeger eens berekend had, eet ik nu denk ik rond de 3000kcal. Echter kom ik te veel aan als ik meer eet, wat best wel verbazingwekkend is op ~107kg al zeg ik het zelf.
 
Heb het eerlijk gezegd niet heel nauw bijgehouden afgelopen dagen. Echter ben ik nu weer goed op pad. Einde van de dag een update van vandaag zoals gebruikelijk. Echter tussendoor nog de training van maandag. Ging best wel goed, maar merkte wel dat ik qua conditie nog veel te winnen heb. Al-met-al tevreden met de training wel.

High hang power snatch
3x2 50kg
3x2 70kg

Snatch
2x3 70kg
2x3 95kg
5x3 105kg Ging prima, beetje traag, maar technisch verder goed! Laatste set op video.

Snatch pulls
1x5 105kg
4x5 130kg Merk dat ik hier echt veel beter op ga dan op deficit pulls, dus mooi, deze hou ik erin!

High bar squat
1x8 70kg
3x8 100kg Wilde dit doen met 130kg, maar 100kg was al rete zwaar. Reden hiervoor is dat ik nu m'n techniek zo heb, dat ik probeer zo veel mogelijk uit m'n quads te halen. Wat voor een langbenig iemand als ik, het enorm zwaar maakt! 2de set op video. Overigens ben ik echt enorm tevreden met hoe het eruit ziet, op de laatste 2 reps na, waar de vermoeidheid een klein beetje de overhand nam. Wat mij nu wel opvalt, is dat ik er paused squats van heb gemaakt, maar dat was niet de bedoeling :roflol:

Leg extension
3x12 23kg Flinke pomp. Laatste set in video.

 
100gr eiwit is echt drama man, mijn vriendin eet nog meer.

Uppen die shit, ondanks dat je het misschien niet direct voelt komt het je herstel echt wel ten goede.
 
100gr eiwit is echt drama man, mijn vriendin eet nog meer.

Uppen die shit, ondanks dat je het misschien niet direct voelt komt het je herstel echt wel ten goede.
Komt goed man, ben m'n eiwitbronnen aan het wegen vandaag en extra eiwitten toe aan het voegen. Het is nog niet heel spectaculair, maar zit nu op 60g eiwit, dus dat is al een mooi begin van de dag, al zeg ik het zelf. Dat is denk ik het dubbele van waar ik normaliter op zou zitten nu :roflol:
 
2021-06-23

Slecht nieuws, nek verrekt. Voelde tijdens het trainen al dat er iets niet goed zat, maar als een idioot toch door gegaan. Meer hierover in "overig". Overigens ook, ik ga geen eieren meer eten voor trainen. Jezus wat is dat kut zeg.

High hang power snatch
3x2 50kg
3x2 70kg

Power snatch
1x3 70kg
2x3 85kg
5x3 95kg Ging heel goed! Lekkere snelheid ook, mooie techniek, blij mee! Laatste set in video.

Power jerk
1x3 70kg
2x3 85kg
5x3 95kg Hier begon het fout te gaan. Voelde bij de eerste set al wat irritatie, maar dacht er niet veel over dus maar door gegaan. Ging qua alles verder niet verkeerd overigens. Laatste set in video, deze ging zoals te zien gewoon hard.

Snatch balance
3x3 100kg Hier merkte ik dat er echt iets niet goed zat, dus ben ik gestopt. Laatste set nog wel op video.

Incline bench press
1x8 60kg
4x8 80kg Deze ging dan wel weer lekker!


In bed liggen tussen 0:00 en 9:30. Best lekker geslapen. Werd alleen wel rond 7:30 al wakker en de slaap daarna was heel onrustig, durf het bijna geen slaap te noemen maar goed. Maar op zich wel prima verder. Al met al geef ik deze nacht een 6/10.

10:30: kwart watermeloen.
11:30: Aardappels met kip, spinazie en broccoli + 3 eieren met mayo en wat boterhammen met boter. Ook schep creatine. (Totaal ~60g eiwit)
18:00: Spaghetti met zalm met groente. (~40g eiwit)
Tussendoor: 200g noten mix (40g eiwit)
22:00: Zo nog wat eten, geen idee nog wat, wel ga ik kijken voor eiwitten haha!.
Water heb ik niet heel goed bijgehouden, maar ik denk dat ik over de 2,5L zit.

S'ochtends direct na het wakker worden:
WL warm up routine
20 bw squats
Ook een beetje m'n kuiten ge-foam rolled, man man man wat pijnlijk was dat.

Zo meteen nog:
Wil eigenlijk wat stretchen, maar denk niet dat ik het nog ga doen.

Qua herstel: niks.

Qua mindfulness zo nog een meditatie sessie voor het slapen.

Trap blessure: Ik merk vaker dat ik hier last van krijg in de jerk positie, alleen vind het lastig om te zeggen waar het aan ligt, want voor m'n gevoel doe ik niks direct fout. Wellicht eens een keertje iemand anders naar m'n techniek laten kijken weer. Anyhow, ik heb het net proberen los te maken met een balletje (wederom dom achteraf gezien) en het is alleen maar erger geworden weer. Nu hoop ik dat het met een warme douche en een nachtje slaap wat beter is. Vanuit daar beslis ik wel wat ik ga doen met training morgen. Maar als ik het zo voel is de kans erg aanwezig dat ik hem ga skippen.
 
Hoop dat t snel beter gaat met je nek. 😔
 
aiiii nekklachten kunnen je echt helemaal van je stuk brengen lijkt mij, hoofdpijn concentratie verlies, je humeur enz. Warmte en massage dus
en als de wiedeweerga naar de fysio!!

sterkte en beterschap Alex
 
Nekblessures zijn kut :( lastig omheen trainen. Eieren zijn 50/50 bij mij als ik ga trainen :p ene keer super andere keer het schijt haha
 
Hoop dat t snel beter gaat met je nek. 😔
aiiii nekklachten kunnen je echt helemaal van je stuk brengen lijkt mij, hoofdpijn concentratie verlies, je humeur enz. Warmte en massage dus
en als de wiedeweerga naar de fysio!!

sterkte en beterschap Alex
Nekblessures zijn kut :( lastig omheen trainen. Eieren zijn 50/50 bij mij als ik ga trainen :p ene keer super andere keer het schijt haha
Thanks iedereen! Ik ga vandaag geen hele update doen. Beetje een pest humeur ook. Eigenlijk alles wat Bosco55555 zei: Hoofdpijn, concentratie verlies, pest humeur. Heb het geprobeerd lichtjes te masseren, maar zonder succes. Veel hele warme douches genomen, wat lichtelijk hielp, maar verre van de oplossing was. Morgen in ieder geval weer 2uurtjes sauna geboekt, dus daar kunnen we in ieder geval naartoe leven. Daarnaast zaterdag ook fysio, hopelijk dat dat wat uithaalt. We gaan het allemaal zien, maar ben wel goed chagrijnig nu erdoor. Niet eens zo zeer dat ik niet kan sporten, wat uiteraard ergens wel mee weegt omdat het gewoon jammer is. Maar meer dat ik me zo kut voel door zoiets stoms.
 
Merk dat ik even geen behoefte heb om alles eromheen te loggen, dus ik hou het voor nu even alleen op trainingen. Als eerste blessure update. Zaterdag ochtend naar de fysio geweest, nek/traps los laten masseren, gaat gelukkig al een stuk beter, maar voel nog steeds wel dat het vrij stijf is. Goed, dat herstelt wel deze week. Maar een ander probleem doet zich nu voor. Mijn linker pols doet pijn bij elke kleine buiging. Ook hier heeft de fysio naar gekeken en kwam ermee dat het waarschijnlijk een bot kneuzing is, en als ik volgende week nog last had, ik terug moest komen. Echter is dat tot nu toe nog weinig verbeterd helaas, en maak me er wel een beetje zorgen om eigenlijk... Het zit wederom eens niet mee qua blessures. Dus WL movements zijn even out of the picture nu. Focus nu op been kracht ontwikkeling. Daarbij kijken wat qua UB lukt. Lats sws wel, Wellicht lichte presses ook met hevige pols bandage. We gaan het zien deze week!

Training van 2021-06-26

High bar squat
3x3 70kg
10x3 100kg Volledige focus op druk op de quads. Rete zwaar daardoor! Dus daar moet echt aan gewerkt worden.

Clean pulls
3x3 70kg
5x3 120kg Prima, beetje zoeken qua posities

Toen ging de gym dicht, dus vrij korte workout
 
pff je pols kan je echt niks aan hebben, (zware belasting ook elke workout)
wel weer een keer een leuke afwisseling met LB en rug

Beterschap!
 
pff je pols kan je echt niks aan hebben, (zware belasting ook elke workout)
wel weer een keer een leuke afwisseling met LB en rug

Beterschap!
Thanks Bosco! Pols staat bij gewichtheffen inderdaad altijd in een kritieke positie, en bij de kleinste technische fout komt er een enorme druk op potentieel de verkeerde plaats...

-------------------------------------------------------------------------------------------

Training 2021-06-28

Eerst maar weer een blessure update: Positief nieuws, ik merk iets meer bewegelijkheid in m'n pols, dus dat is heel mooi! Het is echt nog verre van hersteld, maar dit is zeker al een enorm goed teken! Nek is idem als voorheen, stijfjes maar relatief prima. Verder korte training van gisteren. Moest weg maar wilde wel even bewegen, dus dit is het geworden.

Seated shoulder press machine
3x8 40kg Geen last van pols overigens, alleen bij buigingen. Hier hield in hem recht, dus geen probleem.

EZ-bar curl
1x8 35kg
3x8 50kg

Lat pull down
3x8 45kg
 
Training 2021-07-02

Ging best lekker, pols voelde al een stuk beter, dus dat is mooi!

Snatch
5x2 60kg
5x2 80kg
5x1 100kg Soepeltjes, erg blij mee!

Powerlifting highbar paused squat
1x5 60kg
1x5 100kg
1x5 120kg
1x3 140kg
1x2 160kg
1x1 180kg Compleet nutteloos om dit te doen, maar voelde wel lekker, easy ook, niet verwacht na zo'n lange tijd.

Weightlifting highbar paused squat
5x3 100kg Heavy

Single legged leg extensions
3x8 23kg

===================================================================================================================

Training 2021-07-05

Pols helemaal hersteld, dus ik dacht, tijd om weer wat volume te pakken. En ja hoor, het is weer zo ver...

High hang power snatch
3x2 60kg
3x2 80kg

Snatch
1x3 60kg
1x3 80kg
1x3 97,5kg
3x3 107,5kg Waren op zich allemaal mooie beurten
1x1 107,5kg Hier voelde ik weer m'n nek kloten, dit keer aan de linker kant (vorige keer rechts). Rete irritant dit, morgen sauna, hopelijk kan het dan wat ontspannen... Denk dat het komt door afgelopen nacht, verkeerd gelegen ofzo, want het voelde al wat beurs toen ik wakker werd. (doel was overigens 5x3 voor vandaag)

Snatch pulls
2x4 130kg Dacht dat dit wel zou lukken, maar maakte het alleen maar erger, dus ook gestopt (Doel was 4x4)

Leg press
1x8 120kg
5x5 200kg Alle gewichten zijn alleen schijven overigens. Ging best prima dit, leuke oefening voor de afwisseling, vooral nu ik zo met m'n nek zit.
 
Training 2021-07-02

Ging best lekker, pols voelde al een stuk beter, dus dat is mooi!

Snatch
5x2 60kg
5x2 80kg
5x1 100kg Soepeltjes, erg blij mee!

Powerlifting highbar paused squat
1x5 60kg
1x5 100kg
1x5 120kg
1x3 140kg
1x2 160kg
1x1 180kg Compleet nutteloos om dit te doen, maar voelde wel lekker, easy ook, niet verwacht na zo'n lange tijd.

Weightlifting highbar paused squat
5x3 100kg Heavy

Single legged leg extensions
3x8 23kg

===================================================================================================================

Training 2021-07-05

Pols helemaal hersteld, dus ik dacht, tijd om weer wat volume te pakken. En ja hoor, het is weer zo ver...

High hang power snatch
3x2 60kg
3x2 80kg

Snatch
1x3 60kg
1x3 80kg
1x3 97,5kg
3x3 107,5kg Waren op zich allemaal mooie beurten
1x1 107,5kg Hier voelde ik weer m'n nek kloten, dit keer aan de linker kant (vorige keer rechts). Rete irritant dit, morgen sauna, hopelijk kan het dan wat ontspannen... Denk dat het komt door afgelopen nacht, verkeerd gelegen ofzo, want het voelde al wat beurs toen ik wakker werd. (doel was overigens 5x3 voor vandaag)

Snatch pulls
2x4 130kg Dacht dat dit wel zou lukken, maar maakte het alleen maar erger, dus ook gestopt (Doel was 4x4)

Leg press
1x8 120kg
5x5 200kg Alle gewichten zijn alleen schijven overigens. Ging best prima dit, leuke oefening voor de afwisseling, vooral nu ik zo met m'n nek zit.
heb jij geen therapeutisch kussen? dat scheelt echt enorm :zzz:
 
heb jij geen therapeutisch kussen? dat scheelt echt enorm :zzz:
Hmmmm, nee nog niet. Dit is overigens wel zeldzaam, meestal weinig last van m'n kussen gelukkig

====================================================================================================================

Training 2021-07-08

Minder last van m'n blessure, dus ik dacht, rustig beginnen met front squatten. Geen goed idee, want ben weer terug bij af.

Front squat
3x5 60kg
1x5 80kg
1x5 100kg
1x3 120kg
3x3 140kg Hoopte op 5 sets, maar begon weer last te krijgen.

Clean pulls
5x3 140kg Hier verrassend genoeg geen last van de nek, mooi.

Strict EZ-bar curls
2x5 17,5kg
1x5 37,5kg
1x5 50kg
3x5 60kg
 
Training 2021-07-10

Nek voelde prima gelukkig, dus lichte belasting. Erg gelet op m'n controle, dat er niet weer iets geks gebeurde.

Clean&jerk
3x2 60kg
2x2 80kg
1x2 100kg
6x1 110kg Voelt allemaal lekker, minimale last van nek.

Squat
1x5 60kg
1x5 100kg
5x5 120kg Verdomd zwaar, maar ging goed gelukkig!

Single legged leg extension (slow negative)
3x12 23kg rete zwaar, lekkere pomp!

Rope triceps extension
3x12 40lb ook een hele goeie pomp, lekker man!

======================================================================================================================

Training 2021-07-14

Merk meer dat ik op dit moment angst heb voor de nek blessure, dan de daadwerkelijke blessure... Maar goed. In ander nieuws, begonnen als PT waardoor ik nu 4x per dag 15 min aan het fietsen ben, wat ook erg in lijkt te hakken op het herstel van m'n quads. Enerzijds niet erg die extra prikkels, maar anderzijds had ik liever die energie in m'n trainingen gegooid.

Drop snatch (Deze gedaan omdat hierbij het meeste controle is van de overhead beweging, en minste kans op barcrash, zodat de nek zo heel mogelijk blijft)
3x3 50kg
2x3 70kg
5x2 90kg Dit is mentaal zo'n rete lastige oefening! Maar ging verder goed gelukkig! Achteraf beetje last van nek, maar viel reuze mee gelukkig!

Snatch pulls
1x5 90kg
1x5 120kg
4x4 140kg Zwaar, lekker man!

Leg press
1x5 160kg
5x5 240kg Gingen harder dan de 200kg van vorige week, maar voelde ook wel zwaarder. Deze keer was focus veel beter, daarom.

Lat pull down
4x12 43kg

Strict EZ-bar curl
1x8 40kg
4x8 50kg
 
Back
Naar boven