Fitness Seller

Algemeen afvallen en conditie praat.

Bezoekers in dit topic

Rashmere

Cool Novice
Lid geworden
4 jan 2018
Berichten
37
Waardering
21
Lieve mensen,

Misschien is het leuk om een topic te hebben waar we algemene praat kunnen houden over afvallen en conditie. Een plek waar we elkaar kunnen aanmoedigen en motiveren om door te zetten en elkaar tips kunnen geven over velerlei onderwerpen.

Zo ben ik geïnteresseerd naar makkelijk en gezond eten voor 1 persoon op budget, aanbiedingen in de gaten houden bij winkels, trainingen die je met lichaamsgewicht kunt doen of buiten door een soort bootcamp of iets.

Ook kunnen we elkaar tips geven over trainen of voeding als het om specifieke onderwerpen gaat die met overgewicht te maken hebben en de klachten die daarbij komen kijken. Zo heb ik door overgewicht last van 1 knie en heb ik last van mijn onderrug door te veel stil zitten overdag.

Het lijkt mij erg leuk om er gewoon een soort rommelonderwerp van te maken waar we met elkaar ervaringen kunnen delen en nieuwkomers aanmoedigen om ook te gaan afvallen en/of conditie te gaan opbouwen.

Liefs, Rashmere
 
Laatst bewerkt:
Om een start te maken:

Ik ben op zoek naar dingen die willen met mijn overgewicht en passen bij mijn conditie. Door mijn rugklachten van teveel stil zitten kan wandelen soms al erg zwaar zijn en kom ik soms na een kilometer al in de problemen dat ik last krijg in mijn onderrug. Nu heb ik gezocht naar wat kan helpen en met lage rugklachten is zwemmen eventueel een optie (niet goed bij hoge rugklachten). Ik ben nu een keer naar het zwembad gegaan maar het was extreem druk in de ochtend en voelde mij wat ongemakkelijk en moet over de schaamte heen stappen dat iedereen mijn vormen kan zien. Toch ga ik proberen om 1 keer in de week te zwemmen omdat het best wel heel erg goed moet zijn bij overgewicht en je ook redelijk Kcal. kunt verbranden.

Tip: Bij de AH kun je redelijk goede haring kopen als de haring nog 4 dagen houdbaar is. Ik koop het soms als ik er echt zin in heb en eet het dan die dag ook nog op. Voor 1,80 heb je dan toch twee redelijk goede haringen die passen bij een gezond voedingspatroon!
 
Laatst bewerkt:
Tip: Soms is kibbeling heerlijk en deze is goed zelf te maken door graat vrije Koolvis te kopen van de AH (of ergens anders). Laat de blokken niet compleet ontdooien en snij ze in blokjes. Meng een beslag van 150 gram bloem, 2 eidooier en wat viskruiden (te koop op de markt bij de gemiddelde visboer). Meng dit aan met een beetje bier (soort naar smaak) tot een redelijk mooi papje en dompel de nog niet totaal ontdooide vis daarin. Zet daarna even terug in de koelkast.

Neem een pan met zonnebloem olie en zet deze op het vuur en controleer met een houten lepel (komen binnen 10 seconden belletjes op) of deze op temperatuur is. Daarna frituren tot iets donkerder korstje (i.v.m. met deels bevroren vis). Daarna viskruiden naar smaak toevoegen.

Per 250 gram (standaard portie kibbeling) kost mij dit ongeveer 1,80 euro en heb dan lekkere zelfgemaakte kibbeling. En dan ook met vis er in ipv alleen maar deegbeslag!

Binnenkort een lekker en goedkoop eend recept!
 
Laatst bewerkt:
Tip: Makkelijke goedkope bami! Neem een pak spaghetti 500 gram en kook volgens gebruiksaanwijzing Al Dente. Bak in een koekenpan of wok 100 tot 150 gram spekjes uit en bak daarna 4 grote uien, en een kwart witte kool daar doorheen. Daarna een zakje bami kruiden (voor het gemak) er doorheen mengen en even kort meebakken. Een flinke scheut vissaus en een scheutje ketjap er doorheen mengen vlak voor het toedienen van de spaghetti. Alles koud mengen en daarna in de wok of koekenpan aanbakken wat je wilt eten. Let er op dat dit niet echt past bij een super strikt dieet, maar voor een keer is het heerlijk en kan het geen kwaad. Het is lekker goedkoop en je kunt daarna de rest invriezen en de witte kool later gebruiken bij een roerbak gerecht met kerrie!

Eventueel naar smaak extra groenten en diverse bijgerechten serveren.

PS: ik gebruik verder geen olie of iets in dit gerecht, door het uitbakken van de spekjes heb je genoeg vet wat het lekker op smaak brengt. Tevens gebruik ik vaak rest groenten die ik over heb van andere gerechten. Paprika is geen topper als je gaat invriezen.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht ga ik morgen weer zwemmen en ga dan tussen de middag, mocht het voor iemand interessant zijn maar te duur..... Vaak als je de website van een zwembad goed doorneemt zie je dat je ook gratis kunt zwemmen. Er is vaak wel een wachtlijst, maar de laatste jaren is dat echt minder geworden. Je kunt dan een x aantal keer gratis zwemmen als je budget te wensen over laat. Het gaat wel op vertrouwen en weet niet of dit overal kan......

Ik maak hier zelf geen gebruik van omdat ik het kan betalen en domweg zuinig leef voor mijn vakantie (rondreis) in Indonesië. Ik blijf dan ook binnen 25 euro per week en haal daar het maximale uit.

Tip: Aankomend jaar doet de AH 4x een aanbieding met hak groente conserven van 1+1 gratis. Ik sla dan meestal een potje of 40 in zodat ik snel wat achter de hand heb en niet constant vers hoef te kopen. Als ik niet weet wat ik wil eten dan kan ik op het laatste moment een potje pakken van groenten.
 
Laatst bewerkt:
De fak did I just read?
 
Vandaag bezig met oefeningen te vinden voor strekken, ik merk nu dat ik echt veel stijver ben dan ik had gedacht en dat een zittende levensstijl mij de laatste jaren er niet bepaald fitter op heeft gemaakt. Ook zijn heel veel oefeningen niet makkelijk uit te voeren en als ik er dan zo over nadenk zal het niet eenvoudig zijn om echte kracht oefeningen makkelijk te doen.

Ik vraag mij af of er nog veel andere mensen zijn die hier ook veel last van hebben en wat jullie daar eventueel tegen doen of hebben gedaan. Ik wil de aankomende weken eerst veel rek oefeningen doen om soepeler te worden en hoop dat het daarna makkelijker gaat worden om krachttraining te gaan doen. Ik ben bang dat als ik nu direct veel ga trainen dat ik alleen maar meer klachten ga krijgen.

Voor mensen die willen afvallen van overgewicht, kom er gezellig in en dan kunnen we elkaar aanmoedigen:wave2:
 
Back
Naar boven